3 צפייה בגלריה
צביקה שרף
צביקה שרף
צביקה שרף
(מערכת ONE)
מכבי תל אביב עלתה הערב (חמישי) למשחק באיסטנבול נגד אנדולו למפגש הראשון ביורוליג אחרי פיטוריו של יאניס ספרופולוס, ועשרה ימים אחרי ההפסד בחצי הגמר בדרבי נגד הפועל ת”א בגביע. כל אנשי הכדורסל ואוהדי מכבי ציפו למשחק הזה בכיליון עיניים, זה היה כביכול קרב ישיר על העלייה לשמונה הראשונות, אבל מהר מאוד התברר שזה לא כוחות.
ההופעה של הצהובים היום הייתה ירודה. בדרך כלל מצפים שהחלפת מאמן תביא לאיזשהו זעזוע, אבל כל מה שהיה על המגרש היה רחוק ממשהו שיביא איזשהו כבוד או תקווה לאלופת ישראל, דווקא כאשר היורוליג נכנס למשבר עם הקבוצות הרוסיות ודווקא כאשר מכבי ת”א קרובה מרחק ניצחון או שניים ממאבק אמיתי. ראינו במגרש את אחד המשחקים הגרועים השנה, וזה עוד שבחלק מהמשחק אנדולו זלזלה והמאמן אטאמאן נתן לכל שחקניו לשחק וחילק את הזמן.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(אלעד גולדשטיין)
לארקין, שהולך מחר בבוקר להצטרף לנבחרת טורקיה בצמד המשחקים נגד יוון, הושב על הספסל בכל הרבע האחרון. מכבי ת”א לא ראתה את הבעיות שלה ממזמן ושלחה את אבי אבן להיות המאמן. היא לא מצאה בישראל ובאירופה אף מחליף. מעניין מי זה בוחר ומחליט על מי מתאים ומי לא, כי זה קצת סימבולי שאבי אבן הוא המאמן – ככל הנראה יש לו חלק לא מבוטל בבחירת השחקנים שהוא ניהל על המגרש היום, מחלקת יחסי הציבור או שינוי התודעה במכבי שלחה השבוע מספר אנשים, כולל המאמן, להסביר שהולכים לנצח באיסטנבול, ואני תמיד אומר: אל תבטיח דבר שאינך יכול לעמוד בו, כי תצטרך לעמוד מול המצלמות אחרי זה כשלא יהיה שום כיסוי לדבריך.
כך שמעתי גם את עוז בלייזר בשם השחקנים. אז נכון, יאניס הלך ואבן בא, ומה עם השחקנים? מתי הם יסתכלו על עצמם במראה? הייתי מקרין להם את המשחק הזה כמה פעמים כדי שיסבלו, שיבינו מה מרגישים אוהדי המועדון, אוהביו וכל הקשורים בו, כי מישהו אמר השבוע שהמכביזם לא הלך, אז התצוגה שלהם הייתה הכל חוץ ממכביזם. אבי אבן התלהב ממחצית אחת סבירה באילת, ובא היום ליורליג למשחק נגד אחת הקבוצות בעלות הקלעים הטובים במפעל עם קומבינציות של הגנות מתחלפות ואזוריות למיניהם.
3 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
אבי אבן
(שחר גרוס)
אז קודם כל, זה לא עובד בירוליג. דבר שני, כדי להחדיר שינוי כזה בהגנה צריך הרבה יותר זמן וזו לא קבוצת נוער שאפשר לעשות בה ניסיונות כאלה. דבר שלישי, למי שיש הבנה והוא רואה ויודע כדי לשמור הגנות מסוג כזה, צריך שיהיו שחקנים עם יכולות הגנתיות, ומעטים כאלה ישנם במכבי. צריך שחקנים עם איי קיו כדורסל יותר גבוה או להיות מאמן גרזן ששולט בשחקנים והם ממושמעים לדרישות שלו. כל התנאים האלה לא קיימים. תוסיפו לזה שנראה שהשחקנים שכחו כבוד מהו, וכבוד של הגופיות שהם לובשים מהו, וזוהי התוצאה.
שמעתי בשבוע שעבר את יאניס ספרופולוס אחרי המשחק נגד צסק”א מברך את אבי אבן ואת וויצ’יץ’ על החתמת תומאס, אז איני יודע. הוא לא האשם היחיד חס וחלילה בהפסד, אבל מה הוא תורם יותר מטיילור, אותו הוא החליף? למרות כל זאת, צריך ואפשר לנצח את פנרבחצ’ה בבית, אבל צריכות להתבצע מספר פעולות שאיני יודע באם יש מי שיבצע אותן. בהצלחה למכבי ובהצלחה לנבחרת ישראל מחר.