3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(אלעד גולדשטיין)
מכבי תל אביב חזרה ארצה במהלך הלילה לאחר שהובסה אתמול (חמישי) בידי אנדולו אפס 109:77 במסגרת המחזור ה-27 של היורוליג. קבוצתו של אבי אבן אמורה לשחק בשבוע הבא פעמיים במסגרת המפעל הבכיר ביבשת, כשהמשחק הראשון יהי השלמה נגד באסקוניה והשני נגד זניט סט. פטרסבורג. כמובן שעדיין לא ברור מה יעלה בגורל המשחקים עם דגש על זה שמול היריבה הרוסית. בהמשך היום הנהלת היורוליג תערוך פגישת וידאו בכדי לדון במצב, וזאת על רקע דחיית שלושה משחקים מליל אמש בעקבות פלישתה של רוסיה לאוקראינה.
המצב ברוסיה ואוקראינה הביא את הג'נרל מנג'ר של ז'לגיריס קובנה, פאוליוס מוטיונאס, להודיע כי הקבוצה תחרים את צמד משחקי החוץ מול הקבוצות הרוסיות, אותן הם היו אמורים לפגוש בשבוע הבא. בנוסף הוא גם קרא לשאר מועדוני היורוליג להחרים את המשחקים מול נציגות רוסיה במפעל. טוני פארקר הודיע גם כן שאין בכוונתה של וילרבאן לנסוע בשבוע הבא לרוסיה.
בחזרה להשפלה הצהובה בטורקיה. "חוץ מעמדות 1 ו-5 אף אחד לא הגיע, לא הוצאנו אותם מהשטף שלהם, לא גרמנו להם לחשוב יותר מדי", אמרו אצל אלופת המדינה,שאפשרה לאנדולו לרשום שיא שלשות חדש למשחק בודד ביורוליג, עם 22 כאלו ב-64.7%. משחק החוץ של הטורקים שוב הזכיר את הבעיה שרודפת את הצהובים מפתיחת העונה – הגנת השלשות. החבורה של אבן כשלה פעם אחר פעם באספקט הזה והוסיפה חטא על פשע, כשאפשרה לטורקים גם ללכת פנימה ללא כל בעיה.
3 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומאו זורק
ג'ון דיברתולומאו זורק
ג'ון דיברתולומאו זורק
(האתר הרשמי של מכבי ת"א)
"הבעיה שלנו היא הגנתית יותר מכל דבר אחר", הוסיפו אצל הצהובים-כחולים, בשורותיהם תירצו את ההפסד גם חסרונם של קינאן אוואנס ורומן סורקין. סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ' היו שוב השניים היחידים שהופיעו בשורות מכבי ובמועדון סיכמו את תצוגת הכדורסל הרעה: "יש משחקים שבהם אתה מוביל ונותן לחזור, יש משחקים שבהם אתה הורג את המשחק והם הרגו את המשחק".
"ההבדל בניסיון על הקווים לא עשה את ההבדל, אלא ההבדל באיכות הסגל", ניתחו בצד הצהוב. אין ספק שבמועדון היו רוצים לראות את צ'אבי פסקואל, אנדריאה טרינקיירי, שארונס יאסיקביצ'יוס או את דימיטריס איטודיס בעונה הבאה. השלושה הראשונים סגורים בחוזה עד 2023, בעוד לגבי האחרון, יש מי שאומרים כי הוא בכלל מתכוון להגיע ל-NBA.
אופציות פנויות אחרות אין בדיוק בנמצא. בינתיים זבזדן מיטרוביץ', מרטין שילר, דושקו איבאנוביץ' וחואן פלאזה לא רלוונטיים מבחינתם של הצהובים, ובהתחשב במצב הנוכחי, אפשר לומר כי היה ניתן לחכות עם הפרידה מספרופולוס.
3 צפייה בגלריה
קיירי תומאס
קיירי תומאס
קיירי תומאס
(אלעד גולדשטיין)
אנטה ז'יז'יץ' אמר לאחר המשחק: “לא הוצאנו לפועל את תכנית המשחק שלנו, מהצד השני לא הצלחנו להשיג מספיק עצירות בהגנה והזריקות שלהם המשיכו להיכנס, כשכן הצלחנו להשיג עצירות לא הצלחנו לקלוע טוב מספיק ולא הצלחנו לצמצם את הפער". דריק וויליאמס הוסיף: "זה הפסד כואב אבל אנחנו לא יכולים ואנחנו לא נשאיר את ראשינו למטה, אנחנו צריכים לתת קרדיט לאפס, היה להם משחק טוב והדברים הלכו בכיוון שלהם מהדקה הראשונה. ניסינו ונלחמנו אבל זה פשוט לא היה הלילה שלנו".