1 צפייה בגלריה
הדר חדד בכחול. וון בלבן.
הדר חדד בכחול. וון בלבן.
הדר חדד בכחול. וון בלבן.
(באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
הפועל בני פתח תקווה פתחה היום (שישי) בצורה נהדרת את משחקיה בבית העליון, אחרי שתפסה את המקום השישי במחזורים האחרונים על חשבון הדאבליסטית מכבי רמת גן. השחקניות ממלאבס גברו 77:89 על מכבי חיפה, שהוליכה את הטבלה ערב המחזור בליגת אתנה לנשים בכדורסל.
הכחולות לא רק באו לעשות הגנה, הן גם החליטו להישען יותר ויותר על הישראליות שלהן. איילה רוט, הדר חדד ונעה גבעון עלו על הלוח עוד ברבע הראשון, ומול התקפה חיפאית מעט מגמגמת שהובלה על ידי קריסטל וון, סיימו את עשר הדקות הראשונות ביתרון 18:22. הרבע השני נמשך באותה מגמה, כשההגנה של רועי לוין לא מאפשרת לברניס מוסבי ולצ׳לסי הופקינס להיכנס לקצב קליעה, בשעה שאופיר קסטן נעצרה גם היא בצבע. מן העבר השני נכנסו הזרות של פ״ת, בעיקר ג׳ורדן הופר, למשחק, והגדילו את היתרון לדו ספרתי: 34:44 לפתח תקווה בהפסקה.
מכבי חיפה, אחת הקבוצות ההגנתיות הטובות בליגה, הבינה בהפסקה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה לספוג 44 נקודות במחצית במשחק בית, וחזרה נחושה למחצית השנייה. בלטה במיוחד שי אלון, שהקשתה מאוד על הובלת הכדור של האורחות. חיפה אמנם לא הצליחה לרוץ באופן שוטף בצד השני, אבל כן קיזזה את הפער לשש נקודות ותפסה שליטה על הנעשה במגרש. קאדיג'ה קייב נראתה לגמרי מחוץ לקצב, אבל שלשות של חדד וגבעון שמרו לפ"ת על הפער הבטוח. 55:65 לפ"ת בתום הרבע השלישי.
בזמן שוון הייתה המוציאה לפעול העיקרית של הירוקות עם 23 בפתיחת הרבע האחרון, ורק שחקנית נוספת (מוסבי, 11 נקודות) קלעה בספרות כפולות, בפ"ת נהנו ממשחק נהדר ושוויוני בין השחקניות, כשחמש מהן כבר חצו את עשר הנקודות האישיות. החלפות הסלים נמשכו גם ברבע האחרון, כשהזרות של פ"ת לקחו יותר על עצמן וחיפה צימקה לפיגור של שש נקודות בלבד, אבל ביום שבו הן קלעו רק שלוש מ-24 הזריקות שלהן מחוץ לקשת הוא לא יום שאפשר לייצר בו מהפך. פ"ת שבה הביתה עם ניצחון מרשים של 77:89.
קלעו לחיפה: וון 31 נקודות, הופקינס 17, מוסבי 15, אלון 5, כיוף 3, זינגר 3.
קלעו לפ"ת: בל 24 נקודות, קייב 17, הופר 14, גבעון 12, רוט 10, חדד 10.