5 צפייה בגלריה
עומר אצילי וגל אראל
עומר אצילי וגל אראל
עומר אצילי וגל אראל
(עמרי שטיין, נעם מורנו)
הכול ערוך ומוכן לקראת הדרבי המסקרן בכרמל, בו הפועל חיפה תארח את מכבי חיפה הערב (שבת, 20:00). הירוקים ינסו לשמור על הפער בפסגה ואולי אף להגדיל אותו, ואילו היריבה העירונית חייבת לנצח כדי לשמור לעצמה סיכוי להיכנס לפלייאוף העליון. לקראת ההתמודדות, זמן למספרים והסטטיסטיקות באדיבות מנהלת הליגות לכדורגל.
המפגש האחרון זכור היטב ובו מכבי חיפה הביסה 1:5, כאשר הניצחון האחרון של היריבה באדום היה בנובמבר 2020 עם 1:2 ביתי. הקבוצה של ברק בכר, שמוליכה את הטבלה, מחזיקה ב-52 נקודות ובמאזן נהדר של 2.57 שערים בממוצע למשחק לצד 0.78 ספיגות בלבד. הירוקים מחזיקים בכדור 60.13 אחוזים מהזמן בממוצע ומאיימים 15.7 פעמים למשחק.
מנגד, הקבוצה של אלישע לוי שמינית בטבלה עם 30 נקודות ומחזיקה בממוצע זהה של שערים וספיגות (1.35 למשחק בשתי הקטגוריות). הפועל חיפה מחזיקה בכדור 47.06 אחוזים מהזמן במשחק ומייצרת 10.57 ניסיונות הבקעה בממוצע.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם הקהל בסיום
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם הקהל בסיום
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם הקהל בסיום
(עמרי שטיין)

נתונים קבוצתיים

ב-20 המחזורים הראשונים הפועל חיפה כבשה 28 שערים, אך בשלושת המשחקים האחרונים שלה היא כבשה רק שער אחד בלבד. כמו כן, הפועל חיפה שמרה על שער נקי רק פעם אחת ב-15 משחקי הליגה האחרונים, אחרי שבשמונת המחזורים הראשונים של העונה היא שמרה על רשת נקייה ארבע פעמים.
מנגד, מכבי חיפה מחלצת העונה 12.09 כדורים בחצי המגרש ההתקפי בממוצע למשחק – יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. בנוסף, הירוקים רשמו העונה 150 מסירות מפתח מדויקות, כאשר אף קבוצה אחרת בליגה לא הגיעה אפילו ל-100 מסירות מפתח מדויקות.
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חיפה חוגגים עם חנן ממן
שחקני הפועל חיפה חוגגים עם חנן ממן
שחקני הפועל חיפה חוגגים עם חנן ממן
(עמרי שטיין)
עומר אצילי, כמובן, מוביל כמעט בכל מדד התקפי: מלך השערים (18), הבישולים (9), ניסיונות ההבקעה (69) ומסירות מפתח מדויקות (35). כמו כן, דולב חזיזה מוביל את הקבוצה בדריבלים מוצלחים (51) ועלי מוחמד בתיקולים מוצלחים (74).
מנגד, אלון תורג’מן ואלן אוז’בולט מוליכים את רשימת המבקיעים של הפועל חיפה (10 שערים כל אחד), בעוד לירן סרדל המבשל הבכיר בקבוצה (6) וגם מחלק הכי הרבה מסירות מפתח מדויקות (15). אוז’בולט מייצר הכי הרבה ניסיונות הבקעה מבין חבריו (46), ודודי טוויטו מחזיק בתיקולים המוצלחים (54).
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי
(עמרי שטיין)

נתונים אישיים

ב-13 המחזורים הראשונים סרדל כבש שלושה שערים ובישל שישה, אך בין מחזורים 14-23 לא כבש או בישל כלל. אלון תורג’מן מעורב ישירות ב-48 אחוזים משעריה של הפועל חיפה העונה, כשהוא כובש או מבשל בכל 95 דקות בממוצע.
מנגד, שלושת השחקנים שרשמו העונה הכי הרבה ניסיונות הבקעה בליגה מגיעים ממכבי חיפה: עומר אצילי שמוביל את הלילה (69), צ’ירון שרי (58) ודין דוד (54, בצוותא עם איגור זלאטנוביץ’ ממכבי נתניה). במחזור הקודם נגד הפועל ת”א, דולב חזיזה ביצע עשרה דריבלים מוצלחים מתוך 13 (77%), כשהוא השחקן השביעי העונה שרשם מספר דו ספרתי במדד זה במשחק אחד והראשון שעושה זאת מבין שחקני הירוקים.
5 צפייה בגלריה
אלון תורג'מן
אלון תורג'מן
אלון תורג'מן
(עמרי שטיין)

עובדות

# הפועל חיפה הפסידה העונה בכל ארבעת המפגשים מול קבוצות שמדורגות במקומות 1-3.
# בחמשת משחקי הליגה האחרונים בין הקבוצות נכבשו 20 שערים: 14 למכבי חיפה ו-6 להפועל חיפה.
# הפועל חיפה ניצחה בחמישה משמונת משחקי הליגה הראשונים העונה, ומאז ניצחה רק שלוש פעמים ב-15 משחקים.
# מכבי חיפה כבשה העונה 12 שערים מקרנות ו-13 מבעיטות מחוץ לרחבה – ראשונה בליגה בשתי הקטגוריות.
אוהדי הפועל חיפה באימון הקבוצה