4 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
(רויטרס)
תשעה משחקים נערכו הלילה (בין שישי לשבת) במסגרת ליגת ה-NBA, אך מעל הכל בלטה כמובן הופעת הבכורה החגיגית של ג’יימס הארדן בפילדלפיה לאחר השלמת המעבר מברוקלין במסגרת הטרייד הגדול ביותר של העונה בליגה.
בעוד ג’ואל אמביד וטייריס מקסי הובילו את רשימת הקלעים עם 34 ו-28 נקודות בהתאמה, הארדן הסתפק ב-27, אך הציג יכולת נפלאה והיה רחוק שני ריבאונדים בלבד מטריפל דאבל, כאשר סיפק 12 אסיסטים ושמונה ריבאונדים ב-35 דקות על הפרקט בדרך לניצחון 102:133 על מינסוטה בחוץ. בכך, הארדן הפך לשחקן הראשון אי פעם שמספק לפחות 25 נקודות ו-12 אסיסטים בהופעת הבכורה שלו עבור שלוש קבוצות שונות.
הארדן התייחס בסיום להופעת הבכורה שלו ואמר: “אני לא יודע למה התקשורת אומרת שאני חבר רע לקבוצה, אני מרגיש שאני דווקא אחד מהחברים הטובים ביותר לקבוצה בתולדות ה-NBA, על המגרש ומחוצה לו. רק בגלל מה שקרה בסיטואציה הנוכחית, מה שקרה, קרה, אבל זה לא אומר שאני חבר רע לקבוצה לשחקנים אחרים. אישית אני מרגיש שאני צריך לעשות כרגע את מה שהכי טוב לקריירה שלי ולעזור לעצמי להיות שמח”.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
(רויטרס)
“ברור שיש לי מה להוכיח בפילדלפיה, לכולנו יש מה להוכיח. המשחק הזה הוא התחלה נהדרת, אבל יש לנו עוד דרך ארוכה ואנחנו מתכוונים לעשות את כל מה שאפשר בכל יום מחדש כדי לבנות הרגלים טובים ולהיות מוכנים כאשר הזמן שלנו יגיע. אנחנו רק רוצים לנצח, העבודה שלי היא לבוא ולהוסיף לקבוצה עוד מעצמי”.
ג’ואל אמביד החמיא לחברו החדש לקבוצה ואמר: “זה היה נהדר, מעולם לא קרה עד כה בקריירה שלי שלא הייתי צריך לדאוג יותר מדי לגבי לייצר לעצמי מצבים כמו שהייתי צרים תמיד, אבל זה לא רק עניין שלי, זה עשה טוב לכל הקבוצה. כל תשומת הלב שהוא מושך או שאני מושך, זה הולך להפוך את שאר הבחורים לטובים יותר וזו המטרה, כאשר אנחנו לא יכולים לנצח לבד. אנחנו צריכים את כולם במיטבם, לתת לכולם ביטחון לקראת הפלייאוף כי שם אנחנו הולכים להצטרך אותם”.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
(רויטרס)
בנוסף, וושינגטון ודני אבדיה נכנעו 157:153 לסן אנטוניו בתום מותחן שכלל שתי הארכות, כאשר הישראלי תרם 14 נקודות ותשעה ריבאונדים, לצד שתי חטיפות, אסיסט וחסימה. מי שהצטיין במשחק היה דז’ואנטה מארי, שסיפק טריפל דאבל נהדר של 31 נקודות, 14 אסיסטים ו-13 ריבאונדים, בעוד קלדון ג’ונסון ויאקוב פולטל סיפקו שיאי קריירה מבחינת נקודות עם 32 ו-28 בהתאמה.
מדובר בניצחון חשוב מבחינת הספרס של גרג פופוביץ’ האגדי, שממשיכים להילחם על הכרטיס לפליי אין, בעוד בנוסף, מדובר בניצחון חמישי של סן אנטוניו בשבעת המשחקים האחרונים, מה שהעלה את מאזנו של פופוביץ’ בליגה הטובה בעולם ל-1,334 ניצחונות, מרחק ניצחון אחד בלבד משיאו של לני ווילקנס, שעומד על 1,335 ניצחונות.
4 צפייה בגלריה
גרג פופוביץ'
גרג פופוביץ'
גרג פופוביץ'
(רויטרס)
מארי סיפר בסיום: “הייתי קצת עייף בהארכה, אבל כאשר אתה מנסה לנצח משחק כדורסל אין שום תירוצים, אז נלחמנו דרך העייפות והצלחנו לנצח”. פופוביץ’ התייחס ליכולת של הכוכב, שהחמיץ זריקה שיכלה להעניק לספרס ניצחון עוד בסיום ההארכה הראשונה: “הוא היה נראה קצת עייף, אולי הוא עשה קצת יותר מדי בפגרת האולסטאר. אני שם אותו בסיטואציות של אחד על אחד מדי פעם ואולי לא הייתי צריך לעשות את זה בהתחשב בעובדה שהוא היה קצת עייף, אבל הוא הבחור שלנו. הוא קלע שלשה גדולה וכמה קליעות עונשין, אז אני חושב שגם מייקל ג’ורדן החטיא כמה זריקות בסיום משחק במהלך הקריירה שלו”.