2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
מנור סולומון
(האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)
מסע ההימלטות של מנור סולומון בדרך לסיום, אחרי דרך מפרכת אחרי יממה וחצי בדרכים ובתורי ענק במעבר הגבול. ב-5 לפנות בוקר (אור לשבת) קשר שחטאר דונייצק הגיע לבית המלון בוורשה כאשר רק מהגבול בפולין לקח לו ארבע שעות להגיע לעיר הבירה אחרי שנהג מיוחד אסף אותו בפקקי הענק שנוצרו בכניסה מהגבול עם אוקראינה.
שחקן נבחרת ישראל, שנמלט מהמלחמות באוקראינה לאור הפלישה הרוסית, עבר מסע מפרך מאוד. בחמישי בסביבות השעה 19:00 הוא יצא לדרכו עם נהג מקייב ללבוב, ואחרי 13 שעות בפקקי הענק הוא הגיע לגבול עם פולין. אלא ששם הוא המתין כ-12 שעות ואחרי סיוע ממשרד החוץ והספורט, הוא בסופו של דבר חולץ משם לתוך פולין ועבר כאמור לבית מלון בוורשה, משם צפוי לטוס הלילה לישראל.
הדרך של סולומון הייתה סבוכה מאוד כאשר במעבר הגבול עם פולין שהו אלפי אנשים שיצרו עומס חריג שגרם לכל העיכוב וסיבך עוד יותר את ההיחלצות מאוקראינה ההמומה. בפולין חבר סולומון לסוכניו, גלעד קצב ושלומי בן עזרא, וכאמור הוא זוכה למנוחה בבית המלון אחרי 36 שעות בסך הכול בדרכים, לקראת החזרה לישראל כאן הוא ישמור על כושר בתקופה זו.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
מנור סולומון
(אינסטגרם)
כזכור, אתמול בסביבות השעה 16:30 כתב סולומון ברשתות החברתיות: “שלום לכולם, אחרי מסע של 16 שעות בדרכים, אני בגבול במעבר לפולין, מחכה כבר שבע שעות לחילוץ. תודה לכולם על הדאגה ומקווה שעוד מעט זה יהיה מאחורי”. אמו, איילה, כתבה הבוקר אחרי שהמסע הושלם: “ברוך אתה ה’ אלוהינו מלך העולם, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה”.
כאמור, גורמי משרד החוץ ומשרד הספורט, אשר סייע בראשות אש מטה שר הספורט, גיא גוטמן, טיפלו בנושא וסייעו בחילוץ של סולומון מאוקראינה, כאשר רכב של הקונסוליה אסף את הקשר בגבול והכניס אותו לפולין.