1 צפייה בגלריה
רנאן לודי חוגג עם החברים
רנאן לודי חוגג עם החברים
רנאן לודי חוגג עם החברים
(רויטרס)
המחזור ה-26 בליגה הספרדית, שנפתח אמש עם ניצחון נדיר למדי של לבאנטה, המשיך היום (שבת) עם ארבעה משחקים, ופרט לניצחון של ריאל מדריד על ראיו וייקאנו, נערכו שלושה משחקים מסקרנים. אתלטיקו מדריד חזרה למקום הרביעי עם 0:2 על סלטה ויגו, ולנסיה קטעה רצף מביך עם 0:1 על מיורקה וחטאפה סחטה 2:2 מאלאבסה בעשרה שחקנים הודות לרגע של קסם של אנס אונאל. המשחקים, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, שודרו בערוץ ONE למנויי HOT, מנויי yes, סלקום TV ופרטנר TV.

אתלטיקו מדריד – סלטה ויגו 0:2

שלושה ימים אחרי ה-1:1 מול מנצ’סטר יונייטד בצ’מפיונס, הקולצ’ונרוס רשמו ניצחון ליגה שני ברצף ושלישי בארבעה משחקים, העלו את מאזנם ל-45 נקודות וחזרו למקום הרביעי שמוביל לשלב הבתים של ליגת האלופות על חשבון ברצלונה שירדה למקום החמישי. עם זאת, הבלאוגראנה שיחקו שני משחקים פחות מהקבוצה של צ’ולו סימאונה וכבר בהמשך המחזור הקבוצה של צ’אבי תוכל לשוב למקום הרביעי אם תנצח את אתלטיק בילבאו.
רנאן לודי היה כוכב המשחק של אתלטיקו עם צמד שערים, פעמיים מבישולים של קונדוגביה, הראשון הגיע בדקה ה-36 כשהברזילאי קיבל כדור ארוך כשהוא ברחבה תחת שמירה צמודה, אבל הצליח להתגבר על המגן ששמר עליו ושלח כדור מדויק לפינה הקרובה, תוך שהוא מנצל כיסוי רע של שוער היריבה מתיאס דיטורו. בדקה ה-60 שוב העביר קונדוגביה כדור מעל קו ההגנה של ויגו כשהפעם לודי היה לא מכוסה, קיבל את הכדור מול דיטורו וכבש בנגיעה. ויגו נותרה עם 32 נקודות, במקום העשירי.

מיורקה – ולנסיה 1:0

אחרי שבעה משחקים ללא ניצחון בלה ליגה, ולנסיה אספה היום (שבת) שלוש נקודות לראשונה ב-2022, כאשר רשמה 0:1 חשוב בחוץ על מיורקה שהסתבכה. העטלפים לא ניצחו בליגה מאז 20 בדצמבר ב-3:4 המטורף בדרבי מול לבאנטה, ואחרי ה-4:1 הביתי הכואב לברצלונה השיגו תוצאה טובה שהרחיקה אותם מהתחתית. מנגד, עבור המארחת מדובר בהפסד שני ברציפות, והיא כבר לא רחוקה כל כך מהקו האדום (שש נקודות בלבד).
מי שכבש את שער הניצחון הוא גבריאל פאוליסטה הבלם, שמצא את הרשת כבר בדקה הרביעית. מיורקה הייתה עדיפה בכל הקשור להחזקת הכדור וכמות הניסיונות, אבל ולנסיה הייתה מדויקת יותר. לקראת הסיום, אילאיש מוריבה שנכנס כמחליף בדקה ה-57 ראה כרטיס צהוב שני בדקה ה-92 (אחרי שקיבל את הצהוב הראשון בדקה ה-88) והורחק.

חטאפה – אלאבס 2:2

בקרב תחתית חשוב קיוותה חטאפה להשיג ניצחון ביתי על היריבה שנמצאת מתחת לקו האדום ולפתוח פער של תשע נקודות מהקו האדום, אך לבסוף היא בהחלט יכולה להיות מרוצה מה-2:2 הביתי, שהשיגה בעשרה שחקנים. כבר בדקה ה-32 נותרה חטאפה בחסרון מספרי כשחורחה קואנקה ראה את הכרטיס האדום אחרי שנכנס באדגר עם הרמת רגל מסוכנת ובסיוע שופטי ה-VAR שהפנו את תשומת לב השופט לכך שהגיע לו כרטיס אדום.
אלאבס ניצלה את היתרון המספרי שניות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה כשרובן דוארטה בישל לגונסאלו אסקלנטה, ששערו נפסל בתחילה בטענה לנבדל, אך אושר אחרי בדיקה ב-VAR. אך בדקה ה-55 השיגה חטאפה את השוויון כשכדור קרן מימין מצא את ראשו של אנס אונאל, שבנגיחה קשתית לחיבורי השער קבע שוויון. לא חלפו שישים שניות ודוארטה רשם בישול שני עם כדור רוחב משמאל שמצא את אדגר מנדס שכבש מקרוב. אבל המילה האחרונה הייתה של אונאל, שבדקה ה-72 השלים צמד עם שער פשוט ענק מזווית בלתי אפשרית וקבע 2:2. אלאבס נותרה מתחת לקו האדום עם 21 נקודות, לחטאפה 6 יותר.