4 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
(רויטרס)
רומן אברמוביץ’ העביר אתמול (שבת) הודעה דרמטית במיוחד בה סיפר כי הוא לוקח צעד אחורה מצ’לסי ומעביר את הניהול של המועדון לידיי נאמני קרן הצדקה, זאת בצל המלחמה בין אוקראינה לרוסיה. אז מה זה בעצם אומר? מה יקרה עכשיו עם הבלוז? האם המועדון יימכר ומה לגבי רכש ומכירות של שחקנים? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בדברים.
אז מי הבעלים של צ’לסי עכשיו? תשובה פשוטה: רומן אברמוביץ’. למרות זאת, הוא לא יהיה מעורב יותר בפעילות השוטפת במועדון, אך עדיין מחזיק ועומד בראשו. במועדון קיים חשש כי תדמיתו תיפגע בעקבות הקשר מול המיליארדר הרוסי בזמן המלחמה הקשה והסנקציות המוטלות על אנשי עסקים רוסים בעולם.
קרן הצדקה של צ’לסי מורכבת משישה אנשים: ברוס באק, ג'ון דיווין, אמה הייז, פיארה פאוור, פול ראמוס וסר יו רוברטסון. ששת הנאמנים אחראים על פתירת כל הבעיות שייווצרו במועדון בהיעדרו של אברמוביץ’.
האם המצב הנוכחי יפגע גם בפן הכלכלי במועדון ממערב לונדון? צ'לסי עברה בהדרגה לעבר מודל פיננסי בר קיימא, ולכן לא נדרש מהבעלים להזרים הרבה מהון האישי שלו למועדון כפי שהיה בעבר. בסך הכול, אברמוביץ’ הכניס במהלך 19 השנים לקופת המועדון מעל לשני מיליארד דולר.
אחד הנושאים הבוערים הוא הטלת הסנקציות בממשלה הבריטית כלפי אנשי עסקים רוסים. חלק גדול מאוד מהאוליגרכים חי בלונדון, ובעקבות הפלישה הרוסית והתקיפות באוקראינה יש תיאבון גדול בבריטניה ‘להעניש’ אזרחים רוסים ובכך להפעיל לחץ על ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין. זו הסיבה העיקרית בגללה הוציא הבעלים של הבלוז את ההודעה הדרמטית.
4 צפייה בגלריה
ולדימיר פוטין ורומן אברמוביץ' בימים טובים יותר
ולדימיר פוטין ורומן אברמוביץ' בימים טובים יותר
ולדימיר פוטין ורומן אברמוביץ' בימים טובים יותר
(רויטרס)
כחלק מכך, שלילת הקבוצה מידיו של אברמוביץ’, יחד עם נכס נוסף השייך לו באנגליה, היא בהחלט אופציה שנותרה פתוחה והיא מעבר לשליטתו. עם זאת, הבעלים לא מחפש בשלב זה למכור את המועדון.
ומה לגבי האפשרות לרכוש שחקנים? כאמור, המועדון עבר למודל פיננסי בר קיימא, ולכן הוא נהנה מהכנסות של זכויות שידור, כרטיסים ומנויים וספונסרים כך שהניהול השוטף בהחלט יכול להמשיך לעבוד בלי בעיה והקבוצה אכן תוכל לרכוש שחקנים בהתאם לרצונותיה.
4 צפייה בגלריה
תומאס טוכל
תומאס טוכל
תומאס טוכל
(רויטרס)
ואיך זה הולך להשפיע על הקבוצה בטווח הקצר? הרי לצ’לסי עוד מחכה הערב משחק גמר גביע הליגה מול ליברפול. ובכן, מבחינה מקצועית לפחות, המאמן תומאס טוכל היה מאוד מודאג מכך וחשף זאת במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: “המצב באופן כללי, עבורי, עבור הצוות שלי ועבור השחקנים, הוא נורא”.
טוכל הוסיף: “אף אחד לא ציפה לזה. זה די לא אמיתי, זה מעיב על התרגשות לקראת הגמר וזה מביא לאי ודאות עצומה. במידה מסוימת אני יכול להבין את זה ואת הדעות הביקורתיות כלפי המועדון וכלפינו שמייצגים את המועדון הזה. אני יכול להבין את זה ואנחנו לא יכולים להשתחרר מזה לקראת הגמר”.
4 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ' ותומאס טוכל
רומן אברמוביץ' ותומאס טוכל
רומן אברמוביץ' ותומאס טוכל
(רויטרס)
נציין שגם ביממה שאחרי הצהרתו של אברמוביץ’, המועדון הוציא הודעה רשמית בנוגע למצב באוקראינה: “הסיטואציה באוקראינה נוראית וקשה, המחשבות של כולנו כאן עם כל מי שבאוקרינה, כולנו במועדון מתפללים לשלום”.