1 צפייה בגלריה
סלובודאן דראפיץ' מאושר בסיום
סלובודאן דראפיץ' מאושר בסיום
סלובודאן דראפיץ' מאושר בסיום
(ניסן עייש)
בצל המלחמה בין אוקראינה לרוסיה הכדורגל הישראלי התגייס למען יהדות אוקראינה. הקהילה היהודית, שנקלעה למלחמה ומנסה למצוא מחסה מפני המתקפות, עומדת כעת בנקודת משבר ללא אמצעים מספקים על מנת לחלץ את כל אותם יהודים שנקלעו למצב בעל כורחם. בעקבות המצב פתחו בית חב"ד בקייב קמפיין למימון המונים שכל מטרתו היא גיוס כסף להצלת יהודי אוקראינה ודאגה למצבם ורווחתם.
בין המתגייסים הרבים לקמפיין נצפה גם סלובודן דראפיץ’, מאמן הפועל קריית שמונה, שיחד עם אשתו אניטה תרם למען הקמפיין. גם רב הכדורגלנים, הרב עמי פייקובסקי, התגייס למטרה ופנה לעוקביו וחבריו בפוסט מרגש בפייסבוק בו כתב: "המצב באוקראינה קשה וידידי הרב משה אסמן, שהוא רבה הראשי של אוקראינה, יצא לקמפיין עבור הקהילה. הם זקוקים כעת לעזרה כספית. זו מצווה שאין בלתה, לסייע דווקא עכשיו ליהודים שנקלעו לאזור לחימה לא להם".
התגייסותם של דראפיץ’ והרב פייקובסקי ריגשה את יהודי קייב שאמרו: "מרגש אותנו לראות את ההתגייסות הגדולה בישראל למען יהודי אוקראינה שנמצאים תחת מלחמה, זה לא מובן מאליו וכל תרומה עוזרת ומצילה חיים".
הרב משה אסמן רבה הראשי של קייב ושליח חב"ד באוקראינה אמר: "שבת לא פשוטה עברה עלינו. מצד אחד תקווה וחיזוק ומצד שני פאניקה גדולה. יש פה יהודים מבוגרים ששרדו את השואה ושוב הם נאלצים לברוח מאימת ההפגזות. קשה לראות את זה. פשוט כואב הלב. אני מבקש, מכל אחד ואחד, תנו לנו יד וסיוע ותתפללו עלינו, על כל יהודי אוקראינה שהשם ישמור עלינו וייתן לנו שקט ושלווה".