3 צפייה בגלריה
תוכנית מספורטאי למאמן
תוכנית מספורטאי למאמן
תוכנית מספורטאי למאמן
(צילום: אבי שי, מכון וינגייט)
ביום רביעי האחרון נפתח במכון וינגייט לראשונה תוכנית ייחודית מסוגה, "תוכנית-מספורטאי למאמן", אשר מטרתה היא הכנת הבסיס ליום שאחרי לספורטאים והספורטאיות. ההבנה שצריך להכין את הבסיס וחשיבות השארת הספורטאים במערכות השונות הביאה לשיתוף פעולה של מנהל הספורט, משרד הספורט ומכון וינגייט בנושא והקמתו של תוכנית זאת. התוכנית תכשיר ספורטאים פעילים ברמות הטופ הספורטיבי אשר לקחו חלק ב-4 אליפויות אירופה או עולם לפחות. התכנית היא מדעית וענפית ומותאמת אישית לכל אחד מתוך מחשבה והבנה שהם עדיין ספורטאים.
המשתתפים בתוכנית: ארטיום דולגופיאט (התעמלות מכשירים), שחר טיבי (שייט), מירון חרותי (שחייה), דביר אזולאי (שייט), כפיר אזולאי (שייט), סתיו ביימל (שייט), רון בנג'נו (קיאקים), מאור בן הרוש (שייט) איתי גרשון (קיק בוקס), מארי דבורקין (סייף), אסף זוהר (ג׳ודו), אמיר לוי (בדמינגטון), מאיה מוריס (שייט), מורן נגם (רוגבי), עידו מימון (כדורסל פאראלימפי), סופיה סטריקוב (כדורעף חופים), יניר עוז (כדורסל פאראלימפי), אמיר פוארסה (רוגבי), אביתר פפרני (ג׳יו ג׳יטסו), דן אור צסרסקי (היאבקות), אילן קורצ'ק (התעמלות מכשירים), יורי קלשניקוב שולמן (היאבקות), רוני רבינוביץ (התעמלות מכשירים), אורי רז (סיף).
התוכנית משלבת בתוכה את גופי הרוחב בישראל: הוועד האולימפי, הוועד הפראלימפי והתאחדות אילת. מדובר בתכנית אחת מתוך מספר תכניות, זאת כדי לקדם את רמת האימון בישראל. לקחת את הספורטאים המצטיינים, אלו שהגיעו להישגים ברמה הבינלאומית ותוך כדי הקריירה הספורטיבית להפוך אותם למאמנים עם הידע והניסיון העצום שצברו שגרם להם להצליח. מהלך שכזה יגרום להשארת ספורטאים בכירים במערכת לאחר פרישה ויספק להם קריירה, הספורטאים ירוויחו קריירה נוספת במקצוע הספורטיבי שלהם ועולם הספורט ירוויח אותם.
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
(איציק בלניצקי)
התכנים בתוכנית מועברים על יד מיטב המומחים בתחום מדעי האימון ורפואת הספורט, זאת במטרה ליצור יישום מעשי של מדעי האימון המתקדמים והמעודכנים ולהביא כל ספורטאי לתפקודו המקסימלי ולשמרו לאורך כל תקופת האימונים והתחרויות. ייחודיות התוכנית הוא שיתוף פעולה בין מנהל הספורט, מכון וינגייט, הוועד האולימפי, ועמותת ערכים בספורט ומיטב המומחים בתחום מדעי האימון ורפואת הספורט.
שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, אמר: "אני מברך על פתיחת התוכנית. שיתוף פעולה של משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי והמכון שפועלים ביחד להכשיר את הספורטאים שהיום הם עסוקים בשיא הקריירה הספורטיבי שלהם עם תחרויות בינלאומית ולקראת הסבב האולימפי הקרוב ויחד עם זאת חושבים רחוק וקדימה על היום שאחרי. חשוב לנו להשאיר את הספורטאים האלו כאנשי ספורט מנוסים שהתאמנו והתחרו וצברו המון ניסיון בארץ ובעולם כדור העתיד של המאמנים בישראל. אני מאמין שהרחבת הידע, הניסיון וזוויות הראיה שהיא הסתכלות רחבה ושונה מהזוויות של הספורטאי תשפר אותם גם כספורטאים ובוודאי כמאמנים מובילים בעתיד".
3 צפייה בגלריה
שי אברהמי
שי אברהמי
שי אברהמי
(חגי מיכאלי)
השייטת האולימפית שחר טיבי אמרה: "אני כאן כדי לצבור יידע. אני עדיין ספורטאית פעילה ומקווה להגיע לעוד הישגים רבים. אני חושבת גם על היום שאחרי וחשוב לי לצבור יידע. אני רואה את עצמי ממשיכה כמאמנת בענף שלי וזה צעד חשוב בדרך לשם".
השחיין האולימפי מירון חירותי אמר "אני חושב שאני יכול ללמוד בתוכנית הזאת הרבה בתור ספורטאי ולראות את הזווית של המאמן. התוכנית פותחת לי דלתות ליום שאחרי הספורט ואני מאד שמח להצטרף אליה".
יניר עוז, שחקן נבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים, אמר: "אני שמח להיות פה בין כל האנשים הטובים. מקווה לספוג מהידע ומהחכמה של המומחים שמעבירים את הקורס ושאני ישיג את המטרות שלי להתקדם בענף. אני מצפה לקבל את הכלים שייתנו לי להסתכל גם בתור העיניים של המאמן ובכך להתמודד טוב יותר ברגעי לחץ מבחינה מנטאלית”.