2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת רוסיה
שחקני נבחרת רוסיה
שחקני נבחרת רוסיה
(רויטרס)
המלחמה באוקראינה נכנסה ליומה הרביעי והתמונות שמתקבלות מדאיגות מאוד את העולם. גם בספורט כבר היו לא מעט השלכות, מחוות וסנקציות אחרי היממות הראשונות מאז הפלישה של רוסיה, והתגובות ממשיכות להגיע.
# הסנקציה החריפה ביותר בספורט עד עתה. פיפ”א הודיעה רשמית כי בעקבות הפלישה, לא ישוחקו תחרויות בינלאומיות בשטחה של רוסיה וכל משחקיה יועברו למדינות ניטרליות וללא אוהדים כלל. בנוסף, רוסיה תשחק תחת השם “איגוד הכדורגל של רוסיה”, ולא רוסיה. כמו כן, לא ייעשה שימוש בדגל או בהמנון של רוסיה במשחקיה.
בהודעה של פיפ”א נכתב בין היתר: “מגנים את השימוש הרוסי בכוח, אלימות היא לא הפתרון ופיפ”א מביעה סולידריות לכל מה שקורה באוקראינה. קוראים לשלום ולדיאלוג דחוף”.
יחד עם הסנקציות, העובדה שפיפ”א לא הרחיקה את רוסיה מעוררת כעס אצל כמה מההתאחדויות. בפולין הגיבו לכך: “החלטת פיפ”א לא מקובלת עלינו. עמדתנו נשארה זהה: לא משנה מה שמה של רוסיה, אנחנו לא נשחק מולה”. גם צ’כיה הודיעה שעדיין מתנגדת לפגוש את הרוסים.
# ההתאחדות האנגלית הודיעה כי נבחרת אנגליה לא תשחק בשום משחק נגד רוסיה ולא משנה המסגרת. “מגנים מכל הלב את הזוועות שמבצעת ההנהגה הרוסית”, צוין על ידי ההתאחדות.
# קשרה של ריאל מדריד, לוקה מודריץ’, לא נותר אדיש למה שקורה באוקראינה וקרא לרוסיה להפסיק: “גדלתי לצד המלחמה ואני לא מאחל את זה לאף אחד. אנחנו חייבים לעצור את הטירוף הזה שבו רק אנשים חפים מפשע מתים. אנחנו רוצים לחיות בשלום, עצרו את המלחמה”.
# סנקציה נוספת מעולם הספורט. איגוד הג’ודו העולמי השעה את ולדימיר פוטין מתפקיד נשיא הכבוד. הנשיא הרוסי הינו חובב ג’ודו ידוע, וכצפוי הוא לא יחזיק בתואר הרשמי המדובר עד להודעה חדשה, אם בכלל.
# אחרי ההודעה של פולין שלא תשחק מול רוסיה בפלייאוף העלייה למונדיאל, גם בהתאחדות הצ’כית החליטו שלא לפגוש את הרוסים. “הוועד הפועל של צ’כיה, חברי הצוות והשחקנים של הנבחרת הסכימו שלא ניתן לשחק מול נבחרת רוסיה במצב הנוכחי, אפילו לא במגרש נייטרלי. כולנו תקווה שהמלחמה תסתיים בהקדם”.
# באנגליה ווסטהאם ערכה מחווה מיוחדת לשחקנה האוקראיני אנדריי ירמולנקו. לפני המשחק מול וולבס נכתב על מסכי האצטדיון: “שולחים אהבה ומתפללים עבור אנדריי ירמולנקו והאנשים באוקראינה”.
# גם בוומבלי ערכו כבוד לפני המפגש בין צ’לסי לליברפול בגמר גביע הליגה האנגלי, כאשר הונפו דגלי אוקראינה ביציעים וכולם עמדו ומחאו כפיים למענם לפני שנשמע ההמנון האנגלי.
2 צפייה בגלריה
המחווה של ווסטהאם לאנדריי ירמולנקו
המחווה של ווסטהאם לאנדריי ירמולנקו
המחווה של ווסטהאם לאנדריי ירמולנקו
(רויטרס)
# גל העזיבות ממשיך לפקוד את הקבוצות הרוסיות בעקבות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה. בליטא דיווחו כי הכדורסלנים הליטאים המשחקים ברוסיה, מריוס גריגוניס (צסק”א מוסקבה), ארתוראס גודאיטיס ומינדאוגס קוזמינסקאס (זניט סנט פטרסבורג) עוזבים את הקבוצות שלהם ושבו לליטא.
במקביל גם איפה לונדברג, שחקנה הדני של צסק"א מוסקבה, הודיע שבעקבות המצב הוא עזב את רוסיה עם משפחתו. “שלום לכולם. עקב המצב המורכב בו אנו נמצאים, חזרתי היום לארצי, דנמרק, כדי לשמור על בטחון משפחתי. מקווה שהכול יחזור לקדמותו בהקדם האפשרי”, כתב השחקן. (משה ברדה)
# איגוד השחייה העולמי ביטל את אליפות העולם בשחייה לנוער, שהייתה אמורה להתקיים בסוף חודש אוגוסט בקאזאן. “לא נקיים אירועים עתידיים ברוסיה אם המשבר החמור הזה יימשך”, נכתב בהצהרה.