8 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
(חגי מיכאלי)
מלאדן קרסטאיץ’ ירשום הערב (שני, 20:15) את משחקו ה-11 בליגת העל כמאמן מכבי תל אביב. עד כה המאזן שלו מצביע על 23 נקודות מתוך 30 אפשריות. הקבוצה שלו ניצחה שבעה משחקים, סיימה שניים בתיקו והפסידה פעם אחת, אותו 3:2 למכבי חיפה. הצהובים סגרו את הפער מהפועל באר שבע ונמצאים במאבק על המקום השני, אם כי הפער מהפסגה נראה כרגע גדול מדי ועומד על 11 נקודות לפני המשחק.
קרסטאיץ’ אימן את הצהובים גם בניצחונות הגביע על מרמורק, מול קריית שמונה (בפנדלים) ונגד יפו בגביע (0:2 במשחק הראשון, הגומלין השבוע), וכמובן בשני המשחקים מול פ.ס.וו איינדהובן שהסתיימו בהדחה עם 1:0 בהולנד ו-1:1 בבלומפילד ביום חמישי האחרון. המשחק מול ערן זהבי לפני מספר ימים היה אולי הראשון שבו הסרבי פתח היטב וכמעט הצליח לסיים כמו שצריך בכל הנוגע ליכולת של הקבוצה שלו, אולם התוצאה שהוא היה צריך לא הושגה.
קרסטאיץ’ עד כה הראה היטב למה כאשר מביאים מאמן באמצע העונה, שלא בנה את הסגל, ישנו “שכר לימוד”. זו לא קלישאה. הסרבי נאלץ להתמודד מאז שהגיע עם פציעות, מחלות, קורונה והרחקות כך שבשום שלב לא עמד לרשותו סגל מלא, ועדיין, נראה שגם הוא לא מצא את עצמו עד הסוף ורק במשחקים האחרונים הקבוצה מתחילה לקבל את הצורה שהוא רוצה לראות.
8 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ' באימון
מלאדן קרסטאיץ' באימון
מלאדן קרסטאיץ' באימון
(חגי מיכאלי)
הסרבי פתח את הקדנציה שלו בליגה עם מערך 4:3:3 רגיל מול בני סכנין. המשחק הסתיים ב-1:1 בהופעה בינונית מאוד של הקבוצה שלא הצליחה להיכנס לשטף ומצאה את עצמה בפיגור מוקדם. מתן בלטקסה השווה והשינויים שעשה המאמן לא הובילו לניצחון במשחק שייזכר בעיקר בשל בזבוזי הזמן המוגזמים של היריבה, באחד המשחקים המכוערים של העונה.
מחזור לאחר מכן קרסטאיץ’ הגיע למושבה עם מהפכה בהרכב וגם במערך. הצהובים שיחקו לראשונה העונה עם שלושה בלמים במערך 3:4:2:1 עם איילון אלמוג ומתן חוזז כשני שחקנים שמשחקים באמצע (אמצע ימין\אמצע שמאל), מתחת לאדוארדו גררו. ההפתעה מההרכב הייתה עצומה. זו גם הייתה הפעם הראשונה בה אנריק סבוריט תופקד כבלם. פ”ת של גיא לוזון במשחקו האחרון בתפקיד יצאה מההלם והבינה מה קורה מולה רק אחרי שחוזז ועדן שמיר כבר קבעו 0:2 מהיר. זה נגמר ב-1:2 עם מחצית שנייה רעה מאוד של הצהובים שהתחילו להציג את הנדנדה של קרסטאיץ’ – פותח חזק, מסיים חלש.
8 צפייה בגלריה
שמיר וחוזז חוגגים, שחקני מכבי פ"ת בהלם
שמיר וחוזז חוגגים, שחקני מכבי פ"ת בהלם
שמיר וחוזז חוגגים, שחקני מכבי פ"ת בהלם
(ראובן שוורץ)
מחזור חלף, מכבי ת”א יצאה לסמי עופר ובדקה ה-15 כבר הובילה 0:2. דולב חזיזה נגח שער עצמי אחרי שתי דקות ושמיר רשם את אחד משערי העונה כדי להכפיל. הצהובים שוב שיחקו במערך של 3:4:2:1, עם שני שינויים בהרכב כאשר דן גלזר נכנס ל-11 על חשבון גבי קניקובסקי ומאור קנדיל פתח על כל קו ימין במקום אנדרה ז’ראלדש. עד הדקה ה-74 הצהובים הציגו בונקר שכמוהו לא זכור הרבה זמן, התבטלות מוחלטת מול הירוקים.
אם המשחק נפתח עם לחץ גבוה שהפתיע את האלופה והניב שני שערים, אז אחרי הפתיחה החזקה מאוד מכבי ת”א נעלמה מהדשא ולא היוותה יריב בכלל. הפציעה של בלטקסה שינתה את הכל ושלוש דקות אחרי יציאתו והחלפתו באנדרה ז’ראלדש שנכנס לשחק כבלם, ההגנה הצהובה איבדה כל קשר למציאות והתפרקה עם שלוש ספיגות בעשר דקות. הרבה מההפסד הזה היה על הראש של המאמן שאיחר מאוד בתגובות שלו, לא הכניס עוד שחקן לאמצע שיעזור להתמודד עם העליונות של חיפה ובסוף סיבך את הכל עם התעקשות על שלושה בלמים שבלבלה את השחקנים והובילה לקריסה.
8 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים עם עדן שמיר בסמי עופר לפני הקריסה המפוארת
שחקני מכבי ת"א חוגגים עם עדן שמיר בסמי עופר לפני הקריסה המפוארת
שחקני מכבי ת"א חוגגים עם עדן שמיר בסמי עופר לפני הקריסה המפוארת
(עמרי שטיין)
קרסטאיץ’ כמובן לא קיבל בצורה טובה את ההפסד הראשון שלו כמאמן הצהובים ובמחזור ה-17 הגיע למשחק ביתי מול הפועל באר שבע כשהוא זונח את המערך החדש אחרי שני משחקים וחוזר לפתוח ב-4:3:3. מאז הוא לא פתח שוב עם שלושה בלמים. טל בן חיים, אוסמה חלאילה, אנדרה ז’ראלדש וקניקובסקי חזרו להרכב ובדקה ה-65 ראו כ-22 אלף צופים את הכדור פוגע בחלאילה בדרך לרשת ו-0:1. כך הושג ניצחונו השני של המאמן בליגה.
מרוצה מהניצחון? לא ממש. הסרבי הגיע כמה ימים לאחר מכן למשחק מול הפועל ירושלים ונאלץ להתמודד עם הרחקות של עדן שמיר ודן גלזר, ועדיין ביצע סוג של מהפכה בהרכב כאשר גם ברנדלי קוואס ודן ביטון נכנסו פנימה על חשבון חוזז ובן חיים, בעוד אבי ריקן ואייל גולסה החליפו את המורחקים במרכז המגרש. המערך השתנה שוב והפעם היה 4:2:3:1. ביטון כבש ראשון, ירושלים השוותה, ובתוך תוספת הזמן קניקובסקי ועידו שחר המחליף העניקו 1:3.
8 צפייה בגלריה
עידו שחר חוגג
עידו שחר חוגג
עידו שחר חוגג
(רפי בן חקון)
הניצחון השני ברציפות לא גרם למאמן להמשיך באותו מערך או באותו הרכב ובמחזור ה-19 מול מכבי נתניה הוא חזר ל-4:3:3 באחת הגרסאות ההתקפיות ביותר שלו עם עדן שמיר כקשר אחורי בודד וגבי קניקובסקי את דן ביטון כשניים שמשחקים מעליו. טל בן חיים חזר לפתוח, גם אדוארדו גררו נכנס להרכב, אך אחרי מחצית ראשונה מהמוזרות של העונה עם אין ספור מצבים לשתי הקבוצות ואמצע שלא קיים, נתניה השתלטה לגמרי על המשחק במחצית השנייה, השוותה מהר ומכבי ת”א מצאה את עצמה סוחטת 2:2. כמו נגד ירושלים, המחצית השנייה הייתה רעה מאוד, קרסטאיץ’ שוב לא הצליח למצוא הרכב ומערך שיעניקו לו יציבות מהרגע הראשון ועד האחרון.
המאמן הסרבי עשה חושבים עם עצמו אחרי המשחק מול נתניה ולמחזור הבא מול אשדוד כבר הגיע עם המערך החדש שילווה את הצהובים מאז, 4:4:2 יהלום. כולם חשבו שהוא ישחק 4:3:3 על פי הבחירות שלו כאשר דן גלזר חזר לפתוח, סטיפה פריצה שב לחוד, טל בן חיים ודן ביטון היו שם יחד עם גבי קניקובסקי ועדן שמיר וכולם האמינו שמדובר במשחק בו טב”ח וביטון ישחקו בכנפיים. בפועל, בן חיים שיחק כחלוץ שני מתחת לפריצה ולצהובים לקח זמן להתרגל למערך ולסגנון. המחצית הראשונה הייתה רעה מאוד והסתיימה בפיגור. אולם עם פתיחת החצי השני ואחרי תדרוך ההפסקה, עלתה קבוצה שונה לגמרי. בן חיים השווה, שמיר הפך מהר ופריצה חתם בדקה ה-90. 1:3 לקרסטאיץ’ ומחצית שנייה לבנות עליה.
8 צפייה בגלריה
טל בן חיים חוגג באשדוד
טל בן חיים חוגג באשדוד
טל בן חיים חוגג באשדוד
(ראובן שוורץ)
עוברים למשחק מול קריית שמונה בליגה. קרסטאיץ’ הגיע שוב עם היהלום שלו אך ההרכב לא נשמר. שחר פיבן שפתח מול אשדוד נפצע ולא חזר עוד לשחק מאז ואנריק סבוריט שהחלים מפציעה חזר לפתוח כבלם, הפעם במערך של ארבעה בהגנה ולא חמישה. את כולם עניין במשחק הזה ג’ורג’ה יובאנוביץ’ שהגיע כמה ימים לפני כן ובדקה ה-60 הוא נכנס להופעת הבכורה. הצהובים שהציגו עד אז לאותו הרגע משחק יציב מאוד הגנתית ולא הצליחו למצוא רגל מסיימת בהתקפה, גילו בדקה ה-68 את הסרבי שבאחת הנגיעות הראשונות שלו כשחקן מכבי ת”א הכניע את קריית שמונה והעניק 0:1. אבל האם קרסטאיץ’ היה יכול להיות רגוע? ממש לא. אחרי השער ק”ש ישבה על השער של דניאל פרץ והראתה לכולם שיש לו עוד המון עבודה על היהלום. שוב משחק שהוא לא היה יכול לסיים בנחת.
ממשיכים לדרבי. אצטדיון בלומפילד התמלא באדומים וצהובים והאווירה הייתה רותחת באחד הדרבים הגדולים של השנים האחרונות. קרסטאיץ’ המשיך עם היהלום, משחק ליגה שלישי ברציפות, אבל לא היה יכול לוותר על שינוי בהרכב וסיפק הרכב תשיעי שונה תחתיו בליגת העל כאשר איילון אלמוג פתח וטל בן חיים ירד לספסל. ההתחלה הייתה מדהימה. דן ביטון באחד המבצעים הגדולים של העונה סידר לסטיפה פריצה את הראשון, ומכאן התפתח משחק מרתק. האדומים היו בעניינים והצליחו לנצל את הקושי של מכבי לסגור את הכנפיים בשל היהלום. בן ביטון השווה משער שהיה צריך להיפסל (הכדור יצא מהמגרש), אך המחצית השנייה שוב נפתחה בסערה מצד מכבי ודן ביטון בבישול מרהיב עם העקב סידר לגבי קניקובסקי את ה-1:2.
8 צפייה בגלריה
גבי קניקובסקי חוגג
גבי קניקובסקי חוגג
גבי קניקובסקי חוגג
(רדאד ג'בארה)
קרסטאיץ’ לא המשיך מכאן לניצחון חלק אלא ראה את קבוצתו שוב נעלמת, הפועל הייתה ראויה לשוויון והשיגה אותו עם שער מעמדת נבדל גבולי (תלוי את מי שואלים) שאושר ב-VAR. דן איינבינדר כמעט הפך בדקה ה-90 רק כדי לראות שתי דקות לאחר מכן את יובאנוביץ’ רושם שער ניצחון שני מהספסל בהופעתו השנייה בצהוב. 2:3, ניצחון שלישי רצוף למכבי לראשונה העונה, אבל עוד משחק ממנו המאמן הסרבי יוצא עם לא מעט מחשבות וכאבי ראש.
מגיעים למשחק הליגה העשירי שלו. הפועל חיפה באה לבלומפילד, ימים בודדים אחרי שמכבי ת”א חזרה מהולנד עם הפסד 1:0 לפ.ס.וו וזהבי וכשהיא חולמת על סנסציה ביום חמישי האחרון. קרסטאיץ’, שכמובן שינה הרכב ביחס לדרבי ובהולנד פתח ב-4:4:2 קווים, שמר על מערך היהלום בזירה המקומית. בכל הנוגע לליגה זו הייתה הפעם הרביעית ברציפות שהוא עולה עם אותו המערך, אלא שזה קרה בתצורה סופר התקפית כאשר מתן חוזז נכנס להיות מספר “8” מצד ימין ויובאנוביץ’ פתח לראשונה. אז המערך נשמר, אבל ההרכב היה שונה בפעם העשירית (אם נחבר את כל משחקיו של קרסטאיץ’ עם הגביע, הליגה ואירופה, רק פעם אחת הרכב פתח פעמיים ברצף).
8 צפייה בגלריה
מתן בלטקסה וברנדלי קוואס חוגגים מול הפועל חיפה
מתן בלטקסה וברנדלי קוואס חוגגים מול הפועל חיפה
מתן בלטקסה וברנדלי קוואס חוגגים מול הפועל חיפה
(רדאד ג'בארה)
הפועל חיפה באה מוכנה למערך היהלום, אלישע לוי עשה את שיעורי הבית שלו והאדומים-שחורים הציגו את אחד ממשחקי המעבר המשובחים שנראו העונה. בדרך פלא ועם דניאל פרץ אחד, הרשת הצהובה לא זזה ולו פעם אחת במחצית הראשונה וקרסטאיץ’, שוב, מצא את עצמו נאלץ לשנות דברים כדי להציל את המשחק. הוא הכניס את טל בן חיים וברנדלי קוואס במחצית, עבר ל-4:4:2 קווים וראה את פריצה כובש את הפנדל השני בלבד של הצהובים העונה ממהלך שיצרו קוואס ומתן בלטקסה, שגם הוא עלה במחצית במקום עידן נחמיאס שנפצע. קוואס את בלטקסה שילבו כוחות שוב בדרך ל-0:2 והצהובים השיגו ניצחון רביעי ברציפות. אך שוב, זה היה עוד משחק בו קרסטאיץ’ לא מצליח להתחיל טוב ולסיים טוב. זה תמיד או זה, או זה. אף פעם לא ביחד.
עד יום חמישי האחרון. הוא שמר על מערך של 4:4:2 קווים, ההרכב השתנה בפעם ה-14 העונה, אבל מכבי ת”א פתחה היטב וסיימה היטב. לצערה, הנקודה השלילית מבחינת קרסטאיץ’ הייתה התוצאה בסיום, ויש יגידו, חילופים מעט מאוחרים. הערב, מול נוף הגליל, עם ההרכב ה-15 ב-16 משחקים (רק מול ק”ש בגביע ההרכב שפתח בליגה לפני כן, נשמר), ו-11 מ-11 משחקי הליגה (כן, גם הערב יהיו שינויים אך מרביתם כפויים בשל פציעות של כל חוליית ההגנה), הוא יקווה בפעם הראשונה העונה לפתוח כמו שצריך ולסיים חזק. בלי היציבות הזו, בלי 90 דקות טובות, המעידות של מכבי ת”א יגיעו ויחזירו אותה צעד לאחור.