1 צפייה בגלריה
אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין
(רפי בן חקון)
אירועי האלימות בכדורגל ממשיכים להגיע כמעט מדי משחק. אתמול (ראשון) במפגש בין בית”ר ירושלים לבני סכנין נרשם אירוע חמור נוסף, כאשר אוהד הקבוצה שהתארחה בטדי, תויל צאלק מוחמד, תאר את האירועים החמורים שנתקל בהם אתמול ביציאה מהאצטדיון.
"עד שבע בבוקר אני מדמיין את מה שקרה ולא יכול לתאר מה שעבר עלינו. לא אחזור לכדורגל הישראלי. קיבלנו מכות, בקבוקים וקללות גזעניות. מה שמגעיל זה שהמשטרה עומדת, מסתכלת ולא עושה כלום. היו המון שוטרים. היינו על הרצפה. היה לינץ' ממש. היו שם מכות שקיבלנו בפנים ובגב. ראיתי את המוות מול העיניים”, אמר האוהד.
“אני בן 51 ולא רואה כדורגל, אבל הפעם הלכתי למשחק. הילדה שלי התעקשה להגיע למשחק ומזל שהיא לא באה בסוף. מזל שהילדה היחידה שלי, בת 12, לא באה, ומזל שלא הייתה איתי. מי שתוקף ככה זה לא בני אדם. ראינו את המוות בעיניים. אני תמיד קורא לדו קיום, מקבלים את כולם באהבה בסכנין. אנחנו כל הזמן דוגלים לדו קיום. 700 איש היו מולנו. באנו בטענות למשטרה ‘למה אתם לא עושים כלום?’, אף אחד לא ניסה להפריד ולהזיז אותם מאיתנו.
אני צועק ‘משטרה’ והם עומדים שם עם הסוסים. ביקשנו שהמשטרה תלווה אותנו ושוטר אומר לי שזו לא העבודה שלהם. אני בן 51 ולא מחפש כותרות, אני צועק שאנחנו בני 50 ושוטר צועק לי בערבית "אל תרים את הקול". מזל שאוהד אחד של בית"ר תפס אותנו והפריד וצעק על האוהדים של בית"ר ‘מה אתם עושים’. זה היחיד שחיבק אותנו וצעק על המופרעים. אני קורא לאנשי התקשורת שקראו לסגור את דוחא כאשר היו בעיות בדוחא, לסגור את טדי. מה שקרה שם לא שייך לבני אדם. יש מקום לכולנו לחיות יחד, וזה מה שצריך להיות במדינה. החיים של האנשים זה לא הפקר", הוסיף.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: “במהלך משחק הכדורגל פעלו מאות שוטרים על מנת לשמור על הסדר הציבורי, לאבטח את קהל הצופים ולמנוע אלימות בין מחנות האוהדים. בסיום המשחק נעצרו ארבעה אוהדים בחשד למעורבות באירועי אלימות והפרת הסדר. כמו כן, נעצרו שמונה אוהדים נוספים בגין עבירות של נשיאת כלי תקיפה שימוש באמצעים פירוטכניים, השלכת חפצים וכניסה לכר הדשא במהלך המשחק. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות כלפי גילויי אלימות בכלל ואלימות במגרשים בפרט”.