2 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בבלומפילד
כוחות משטרה בבלומפילד
כוחות משטרה בבלומפילד
(ראובן שוורץ)
היחידה המשטרתית לטיפול בעבירות אלימות בספורט חוזרת - בעקבות ריבוי מקרי האלימות בספורט הישראלי. אחרי למעלה משנה בלי פעילות, שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיע לסיכום עם השר לביטחון פנים עמר בר לב על חזרתה.
כזכור, היחידה המשטרתית הפסיקה את פעילותה בעקבות מחלוקת בממשלה לגבי המשרדים הממשלתיים שאמורים לתקצב את פעילותה, אלא שהשרים סיכמו כי המימון ייעשה מתקציבי המשרדים שווה בשווה. לפי ההערכות, כל משרד יעמיד תקציב שנתי בגובה של ארבעה עד שישה מיליון שקלים, כך שפעילות היחידה תעלה למדינה כעשרה מיליון שקל בשנה.
2 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה
כוחות המשטרה
כוחות המשטרה
(דוברות המשטרה)
ביחידה צפוי להיות כוח אדם מצומצם של 10-20 שוטרים שיעבדו בכמה מחוזות בפריסה ארצית. השר טרופר דרש כי זו תהיה יחידה ארצית מקצועית שתייצר מודיעין על אירועי אלימות, ספסרות והימורים בספורט. כמו כן, נציגיו של שר התרבות והספורט דרשו הפעם יעבדו בה שוטרים ייעודיים, כך שהשוטרים יעסקו אך ורק באירועי אלימות בספורט - בניגוד למה שהיה בעבר כאשר רכזי מודיעין אזוריים היו צריכים לעסוק גם בעבירות פליליות וגם במניעת אירועי אלימות במגרשים. המטרה היא שהיחידה תפעל אך ורק לאיתור אוהדים מתפרעים בכל ימות השנה.
ההחלטה להחזיר את היחידה המשטרתית, עליה המליצה ועדת צור בימי השרה לימור לבנת, היא חלק משורת צעדים בהם הממשלה נוקטת כדי למגר את האלימות בספורט.
כזכור, אתמול (ראשון) פורסם התיקון לחוק איסור אלימות בספורט שיביא להחמרת רף הענישה בהרחקות ארוכות יותר ובהטלת קנסות מרתיעים על האוהדים המתפרעים. נכון לעכשיו, אגב, עוד אין החלטה לגבי גובה הקנסות שיוטלו על המתפרעים ביציעים, אבל ההערכה היא שגובה הקנסות ינוע בין 1,000 שקלים ל-5,000 שקלים, בהתאם לעבירה.
בכר לקראת גומלין רבע גמר הגביע