1 צפייה בגלריה
מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר דונייצק
מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר דונייצק
מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר דונייצק
(האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)
שורת המחאות והסנקציות בכדורגל העולמי לעבר רוסיה, בעקבות הפלישה לאוקראינה וימי הלחימה המדאיגים, לא עוצרות. בראש הנפגעות בעולם הכדורגל ניצבות כמובן הקבוצות האוקראיניות שאינן יכולות כמובן לשחק או להתאמן ובמקביל לחוסר הוודאות, גם לא מעט מהשחקנים הזרים עזבו את המדינה בעקבות המצב.
אחת הנפגעות העיקריות מהסכסוך היא שחטאר דונייצק, קבוצתו של מנור סולומון שעזב כזכור לישראל אחרי מסע ארוך ומייגע. שחטאר נפרדה ב-2014 מהבית שלה ועברה לשחק בקייב בעקבות המצב, וכעת היא שוב עומדת בחזית המתבטאות כנגד המשטר הרוסי.
בפוסט נוסף שנכתב על ידי שחטאר, המועדון תקף בחריפות: “למדינה שבחרה בדרך המלחמה ומאיימת על העולם בנשק גרעיני אין מקום בספורט העולמי. רוסיה משתמשת בהצלחה ספורטיבית כדי להפיץ את האידיאולוגיה שלה. עבור הרוסים ספורט הוא כלי לקידום רעיונות של הפחדה, הרג והרס. אנחנו קוראים לכל צמרת הספורט העולמית לתמוך בדרישה שלנו”.
עוד צוין: “פיפ”א, אופ”א והוועד האולימפי הבינ”ל חייבים להוציא את רוסיה לא רק מהתחרויות, אלא גם משורותיהם. לא לכלול את רוסיה במשחקים הבינלאומיים, לאסור על ספורטאים רוסים להתחרות ולעצור את מכירת זכויות השידור לערוצים רוסיים. יש לאסור על חברות רוסיות להעניק חסות לתחרויות ומועדונים ברחבי העולם”.