2 צפייה בגלריה
קיירי תומאס וסקוטי ווילבקין באימון
קיירי תומאס וסקוטי ווילבקין באימון
קיירי תומאס וסקוטי ווילבקין באימון
(שחר גרוס)
בצל ההתפתחויות עקב המלחמה באוקראינה והשבתת המשחקים של זניט סנט פטרסבורג, צסק"א מוסקבה ואוניקס קאזאן, ביורוליג יחזרו הערב (שלישי) להתעסק בכדורסל. מכבי ת"א שנדחה משחקה מול זניט ביום חמישי, תארח ב-21:05 את באסקוניה במשחק השלמה מהמחזור ה-19 ותנסה לחזור לנצח אחרי התבוסה 109:77 לאנדולו אפס כדי לשפר עמדות במאבק על הטופ 8.
במפגש הקודם בין הקבוצות, מכבי ת"א ניצחה 69:87 בחודש נובמבר. "זה היה לפני הרבה זמן ואנחנו קבוצה שונה", אמר סקוטי ווילבקין, "זה יהיה משחק שונה לחלוטין. להם יש מאמן חדש (נבן ספאחיה), לנו יש מאמן חדש. אי אפשר ללמוד הרבה מהמשחק ההוא, זה יהיה קרב חדש".
ווילבקין התייחס גם לכך שהוא (16 נקודות למשחק ביורוליג) ואנטה ז'יז'יץ' (12.9) מעמידים ממוצעים גבוהים על אף שההגנות מתמקדות בהם: "זה לא כזה משנה. כקבוצה לא הצלחנו כמו שרצינו, אז העניינים האלה הם סתם רעש רקע. המאזן שלנו שלילי (13:11) וזה מה שכולם בחדר ההלבשה מתרכזים בו.
"אנחנו רוצים לנצח את שני המשחקים הקרובים כדי לחזור למאזן של 50% ומשם נתקדם. אנחנו עדיין מנסים לייצר כימיה יחד ולהבין איך אנחנו יכולים לגרום לשחקנים האחרים לשחק טוב יותר, והם מנסים לעזור לי באופן אישי לשחק טוב יותר. אנחנו צריכים להתרכז בזה כדי שנוכל לשחק יותר טוב".
ז’יז’יץ’ אמר: "היה לנו שבוע קשה, אפס קלעה נגדנו הרבה שלשות (22) וההגנה שלנו לא עבדה טוב. זו ההזדמנות להתעלות ולהראות את האופי שלנו. זה משחק קשה, אבל אני בטוח שכולם יעשו את המיטב כדי לנצח וחושב שאנחנו בכיוון הנכון. הראנו פוטנציאל גדול העונה, השגנו כמה ניצחונות גדולים וגם היה לנו רצף של שמונה ניצחונות ביורוליג. יש לנו הרבה עליות וירידות, אבל אנחנו במסלול הנכון".
2 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ' באימון
אנטה ז'יז'יץ' באימון
אנטה ז'יז'יץ' באימון
(שחר גרוס)
גם מול באסקוניה, הדגש במכבי ת"א יהיה הגנת השלשות והיכולת לקלוע מעבר לקשת. הבאסקים ניצחו בפעם האחרונה את הצהובים בעונת 2018/19, אז ספאחיה אימן את מכבי והפעם יהיה בצד השני. הוא החליף את דושקו איבאנוביץ' והסגל עבר מספר שינויים, אך רוקאס גידרייטיס וסימונה פונטקיו עדיין בבאסקוניה שלא שיחקה ביורוליג מאז 10 בפברואר, אז הפסידה למילאנו של אטורה מסינה. במחזור הקודם הקבוצה מוויטוריה הייתה אמורה לארח את קאזאן, אך גם המשחק הזה נדחה בגלל המלחמה.