1 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט חוגג
ג'ה מוראנט חוגג
ג'ה מוראנט חוגג
(רויטרס)
בעונתו השלישית ב-NBA הפך ג’ה מוראנט לאחד הכוכבים הגדולים של הליגה. הלילה (בין שני לשלישי) הוא רשם ציון דרך נוסף עם שיא קריירה של 52 נקודות בניצחונה של ממפיס 105:118 על סן אנטוניו. כפי שהרגיל אותנו כמדי לילה, הכוכב סיפק מופע היילייטס בשביל עונה שלמה שכלל דאנק אדיר על ג’ייקוב פוטל (2.13 מטרים), שלשה מהלוגו וסל בלתי אפשרי על הבאזר, ממסירה גאונית של סטיבן אדאמס, או כפי שהגדיר מוראנט בעצמו: "משהו שכנראה לעולם לא אצליח לעשות שוב".
הייתה זו הפעם הראשונה בתולדות הפרנצ’ייז ששחקן קולע למעלה מ-50 נקודות וברבע הרביעי נחלצה כל הקבוצה למען השיא והזינה את מוראנט בכדורים. “זה נראה קל מבחוץ. זה היה פשוט מיוחד להיות שם בצד ולראות את זה", אמר חברו לקבוצה ד’אנתוני מלטון. מוראנט (בן 22 ו-202 ימים) עצמו הצטרף למועדון מצומצם והפך לשישי אי פעם שקולע 45 נקודות ומעלה בשני משחקים רצופים לפני גיל 23. לפניו עשו זאת לוקה דונצ’יץ’, דווין בוקר, לברון ג’יימס, וולט בלאמי וריק בארי (ארבע פעמים).
רק בלילה שבין שבת לראשון, לפני שלושה ימים בלבד, שבר ג’ה מוראנט את שיאו האישי, שהיה גם שיא מועדון עבור שחקן, כשקלע 46 נקודות בניצחון על שיקגו. הלילה הוא צלף כאמור 52 נקודות ב-73% מהשדה. "מה אני אזכור מהערב? חייב להיות את ה-50 נקודות", אמר מוראנט. "אני אסיר תודה לחבריי לקבוצה, למאמנים שלי. הם מאמינים בי ונותנים בי את כל הביטחון שבעולם שאני אעשה את הפעולות הנכונות". גם אלן אייברסון, ה-MVP של העונה הסדירה ב-2001, צייץ בטוויטר תמונה של תואר ה-MVP וכתב: “במוקדם או במאוחר”.
אפילו המאמן המפסיד, גרג פופוביץ’, לא נשאר אדיש ואמר בסיום: “הוא שחקן נפלא, מה עוד אפשר לומר עליו? הוא לא סתם אתלט כמו שחלק מהאנשים אומרים, זה לא רק מבנה הגוף שלו, הוא שולט במשחק ומקבל החלטות נכונות. השילוב בין החוכמה שלו ליכולות האתלטיות יוצרות שחקן מדהים. הלוואי שהייתה לי מצלמה, הייתי מצלם כמה תמונות למזכרת. זו הייתה הופעה מיוחדת”. הגארד חווה עונה פנטסטית ומעמיד ממוצעים של 27.6 נקודות ו-6.6 אסיסטים העונה, שמובילים את הגריזליס למקום השלישי במערב.