2 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ')
רומן אברמוביץ')
רומן אברמוביץ')
(רויטרס)
חמישה ימים לאחר שיצאה ההודעה לפיה רומן אברמוביץ’ העביר את ניהול צ’לסי לנאמני קרן הצדקה של המועדון, זאת בעקבות החשש מסנקציות כלפי הבעלים שמקורב לוולדימיר פוטין ומתוך מטרה “להגן” על המועדון משפטית. באנגליה מנסים כל העת לשפוך אור על הנושא ולהביא את ההשלכות של הצעד הזה הלאה.
ב’טלגרף’ האנגלי טוענים כי אברמוביץ’ יקבל במהלך הימים הקרובים הצעות לרכישת צ’לסי, זאת כשיש “לחץ כבד מצד הממשל בבריטניה” על הרוסי-ישראלי במטרה שיסכים למכור את הקבוצה. ישנם בעלי עסקים אמידים מאוד מארצות הברית שרוצים לשים ידם על המועדון, ובשלב הזה מעדיפים להישמר באנונימיות מוחלטת. עוד נטען כי אברמוביץ’ עצמו ישקול את אופציית המכירה בעקבות הלחץ הכבד.
בתוך כך, מאמן צ’לסי, תומאס טוכל, יצא מכליו במסיבת העיתונאים כאשר נשאל בנוגע למלחמה באוקראינה. הגרמני השיב לאותו עיתונאי: “אתה חייב להפסיק, אני לא פוליטיקאי, אני לא יכול לענות על זה כי אני מעולם לא הייתי קרוב למלחמה. אני מרגיש לא בנוח להגיב על זה כשאני יושב פה בנוח ובשלום. תפסיקו לשאול אותי על הנושא הזה”.
2 צפייה בגלריה
תומאס טוכל
תומאס טוכל
תומאס טוכל
(רויטרס)
כזכור, אברמוביץ’ סומן כמי שמזוהה מאוד עם השלטון של פוטין, זאת לאור הקשר הקרוב בין השניים. בעלי צ’לסי הכחיש זאת, אבל באנגליה לא התרשמו ולפי דיווחים אף הטילו עליו סנקציות כולל איסור לגור בבריטניה. אברמוביץ’ רכש את צ’לסי ביולי 2003 תמורת כ-140 מיליון פאונד. מאז, הערך של הבלוז נסקה והם שווים כ-1.9 מיליארד אירו. הקבוצה מלונדון זכתה כזכור בקיץ החולף בליגת האלופות אחרי ניצחון על מנצ’סטר סיטי בגמר, והחודש אף זכתה בתואר אליפות העולם לקבוצות.
התקופה של אברמוביץ’ בצ’לסי היא כמובן המוצלחת ביותר של הקבוצה בהיסטוריה. לצד זכייה בחמש אליפויות ומספר רב של גביעים נוספים, הכחולים זכו פעמיים בצ’מפיונס (הפעם הראשונה ב-2012). לאחרונה ב-’The Athletic’ האנגלי פורסמה כתבה לפיה ההשקעה של הבעלים בבלוז בכל תקופתו היא מעל 1.5 מיליארד ליש”ט