5 צפייה בגלריה
יפתח זיו ואבי אבן
יפתח זיו ואבי אבן
יפתח זיו ואבי אבן
(לילך וויס-רוזנברג)
״צלחנו מוקש בבית״, אמרו במכבי תל אביב לאחר הניצחון 93:94 אמש (שלישי) על באסקוניה במסגרת משחק ההשלמה מהמחזור ה-19 ביורוליג. הקבוצה הצהובה חסרה את קיירי תומאס, שלא יכול היה להירשם למשחק היות והוא הוחתם לאחר המועד המקורי שנקבע להתמודדות, ואת קינן אוואנס, שעדיין לא התאושש באופן מלא לאחר שהחלים מקורונה.
״היו שתי מחציות שונות לגמרי, הראשונה הייתה בשליטה שלנו והיינו צריכים לסיים אותה ביתרון גדול יותר״, ציינו בסביבת הקבוצה. רק שההגנה של אבי אבן שאפשרה לבאסקים לקלוע שש שלשות מתשעה ניסיונות כבר ברבע הראשון, ודאגה בעצם להשאירם צמודים יחסית. הגנת השלשות של הצהובים שוב הייתה נקודת התורפה ובמועדון ציינו: ״השלשות עשו את ההבדל, הם היו עם אחוזים מאוד גבוהים, לא עשינו מספיק עצירות, לא הצלחנו לעצור את הנעת הכדור שלהם״. את הרבע השלישי קבוצתו של נבן ספאחיה סיימה עם 11/22 מעבר לקשת. הרבע הרביעי היה כבר אופרה אחרת עם 0/5 וזה גם מה שעשה את ההבדל.
מצבה של אלופת המדינה מבחינת טבלת היורוליג טוב יחסית, כשהיא מעמידה מאזן של 12 ניצחונות אל מול 13 הפסדים. יחד עם זאת, במידה והקבוצות הרוסיות לא ישובו להתחרות העונה המצב של הצהובים ישתפר פלאים, שכן בסיטואציה שכזו, בה ייגרעו התוצאות מול זניט סנט פטרסבורג, צסק”א מוסקבה וקאזאן, מאזנה של מכבי יעמוד על 11 ניצחונות אל מול 10 הפסדים וזאת כשנותרו על הנייר שבעה משחקים.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(לילך וויס-רוזנברג)
המשמעות היא שניצחון על הכוכב האדום בלגרד בסרביה בשבוע הבא יכולה להוות צעד ענק לפלייאוף היורוליג, בהתחשב בכך שיש לחניכיו של אבן ניצחון אחד יותר ממונאקו ומשחק חסר, ושני ניצחונות יותר מפנרבחצ׳ה. בנוסף, המרחק מהמקום החמישי יעמוד על שני ניצחונות בלבד.
במועדון היו מרוצים מאוד מג׳ון דיברתלומאו. בנוסף, מי שעוד זכו למחמאות היו אנג׳לו קלויארו שסיפק יכולת לא רעה בכלל בריבאונד ההתקפה בדקות קריטיות, סקוטי ווילבקין שברגעי הקלאץ׳ קלע חמש נקודות, אנטה ז׳יז׳יץ׳ שסיפק רבע רביעי נהדר עם שמונה נקודות ושני ריבאונדים בדרך ל-21 נקודות, חמישה כדורים חוזרים וומדד 27 במשחק. גם ג׳יימס נאנאלי שסיפק משחק התקפי נהדר לעיני משפחתו כשניצל עבירה בלתי ספורטיבית לשבע נקודות רצופות סחט שבחים וכמובן אבן, על ניהול המשחק וחילופים שעשו את ההבדל בדקות הסיום.
5 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי ואבי אבן
שמעון מזרחי ואבי אבן
שמעון מזרחי ואבי אבן
(לילך וויס-רוזנברג)
יפתח זיו אמר לאחר המשחק: "זאת אחת הסיבות שבאתי לפה. אני יכול להתקדם ולקבל דקות משמעותיות. לצערי קרו כל כך הרבה דברים בחצי שנה הזאת שפגעו בי ועצרו אותי מלהיות שם. לאט לאט בעבודה קשה ואמונה אי מקווה שהדברים יסתדרו. עברתי כל כך הרבה דברים, פעמיים קורונה ופציעות, לא הצלחתי להיכנס לקצב שלי. לא שכחתי לשחק כדורסל, לפעמים יש זיכרון קצר בעולם הספורט. אני יודע מה אני יכול לתת ויכול לתרום, אני מאמין שאני יכול לעזור, אני מקווה שהמכשולים בדרך מאחוריי, לא קל להיכנס פה לעניינים, לא בשנייה הופכים פה לסמל או מושיע. כל אחד בזמן שלו”.
“כל הסיטואציה עם המלחמה לא נעימה. אנחנו רוצים להצליח בזכות הספורט. אם לא מוציאים את הקבוצות הרוסיות אנחנו עדיין בתמונת הפלייאוף ונאבקים על זה. סיטואציה מוזרה באוקראינה, מה שיחליטו יחליטו, מה שבידיים שלנו זה לעבוד קשה ולנצח משחקים”, הוסיף זיו, שהחמיא למאמנו החדש: “אבי הביא אנרגיות חדשות, היינו תקועים לתקופה מסוימת, השינוי של עמדת המאמן הגיע, ותמיד כשמשנים משהו ועושים דברים חדשים זה קצת מצליח ונותן אווירה חדשה. ניסינו לנקות את הדברים הלא טובים שלנו, להיות חיוביים, היום הביחד ניצח את המשחק, היינו אחד בשביל השני כל המשחק".
5 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
יפתח זיו
(לילך וויס-רוזנברג)
דיברתולומיאו הוסיף: "אני מרגיש שאנחנו יכולים לשחק עם הקבוצות הגדולות של היורוליג והוכחנו את זה כבר. נצטרך להראות את העקביות שלנו, היו לנו עליות וירידות. אנחנו עדיין במלחמה על הפלייאוף, גם עם הרוסיות, הדברים מחוץ לשליטה שלנו. אנחנו נאבקים בזה כל העונה. יש לנו כאבי גדילה עם שינויי המאמן, אבי מכניס עוד ועוד דברים שלו. עם הזמן נהיה טובים יותר, המשחקים הקודמים הראו שאנחנו צריכים להשתפר, היינו טובים יותר בהתקפה אבל אנחנו לא יכולים להסתמך שנקלע 90 נקודות בכל משחק”.
עוד הוסיף הגארד: “זאת הייתה חוויה נהדרת עם יאניס, אהבתי את יאניס וואסיליס, הם מאמנים נהדרים. אבי נכנס ומכניס את החותמת שלו והאופי שלו, הוא עושה עבודה נהדרת בתוך הקבוצה. נלך צעד אחרי צעד, ההתלהבות שלו והחיוביות שלו מדבקת. זה תמיד טוב שיהיה בחדר ההלבשה, נצטרך לעבוד קשה ולהתקדם. אם מישהו לא מאמין בזה שניכנס לפלייאוף, שיהיה במקום אחר. יש לנו לוח משחקים סביר עד הסוף, נוכל לנצח כל משחק”.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
(לילך וויס-רוזנברג)
בנוגע למצבו האישי, סיפר ג’ון די: “אני לא מרגיש לחץ בסיטואציה הזאת, כל שחקן צריך לשחק לחוזקה שלו, התפקיד שלי הוא לבוא מהספסל ולשנות את המשחק, אם זה ללחוץ על הכדור או לקלוע זריקות פנויות. אני לא מרגיש לחץ, זה טבעי לי, אם אני אמשיך ככה, אני אוכל לעזור לנו לנצח משחקים".
במכבי מסתכלים קדימה ומבינים שנוף הכדורסל האירופי צפוי להשתנות לאין שעור, הקבוצות הרוסיות נמצאות בסכנת התפרקות ממשית, בטח מבחינה כלכלית, ויש מי שמריחות דם כבר עכשיו. למשל וירטוס בולוניה, שעל פי דיווחים עובדת על צירופו המיידי של דניאל האקט, שחוזהו בצסק״א מסתיים בתום העונה הנוכחית. בנוסף, דווח שהאיטלקים גם בעקבות ג׳ורדן מיקי, וכעת ב-ONE יכולים לאשר כי הם אכן מעוניינים בסנטר של זניט סט פטרסבורג, שזוכה לעניין גם מקבוצות אחרות.
הבעיה מבחינתה של מכבי ת”א היא שלא ניתן לחזות כיצד השוק ייראה בימים הקרובים, כל שכן בקיץ הקרוב. היות והסיטואציות של האקט ומיקי הן פשוטות יחסית, חוזים ארוכי טווח כשל טורניקה שנגלייה, וויל קלייבורן ושות׳ מסבכים את העסק עד מאוד.
הצהובים בעצמם היו שמחה מאוד לבצע מהלך על צ׳אבי פסקואל שסגור בחוזה אצל זניט עד 2023, במידה וישוחרר, לא מן הנמנע שהמועדון הישראלי ינסה לבצע מהלך על המאמן שיהפוך לאחד מהשמות הכי מבוקשים בשוק. גם עתידם של דמיטריס איטודיס (צסק״א מוסקבה) ו-ולימיר פראסוביץ׳ (קאזאן) לא ברור.