7 צפייה בגלריה
רוני לוי, אוהדי הפועל ב"ש ואלונה ברקת
רוני לוי, אוהדי הפועל ב"ש ואלונה ברקת
רוני לוי, אוהדי הפועל ב"ש ואלונה ברקת
(צלמי ONE)
זה היה באוויר, אבל רגע לפני המשחק החשוב של העונה, מדובר בזעזוע גדול בבירת הנגב. אחרי שנה כמאמן הפועל באר שבע, איתה הגיע עד למקום השני בפער של שש נקודות ממכבי חיפה, סיים אתמול (שלישי) רוני לוי את תפקידו על הקווים בבירת הנגב. המתיחות הגדולה עם הקהל, הביקורת על היכולת ורצף התוצאות הלא טובות בחודש האחרון, גרמו לאלונה ברקת לבצע שינוי דרמטי על הקווים ולהקפיץ את אליניב ברדה ומאור מליקסון לאימון הקבוצה עד לתום העונה.
ההחלטה להיפרד מלוי התבשלה אצל ברקת בתקופה האחרונה. התוצאות הלא טובות, הנתונים הסטטיסטיים והיכולת על כר הדשא הצטרפו ללחץ מהיציעים והאדישות של האוהדים. מכירת הכרטיסים למשחק קריטי, אולי על עונה שלמה, הלכה בקצב איטי מאוד, שהדאיג את הבעלים. הטענות מצד אוהדים הגיעו לאוזניה של ברקת במהלך כל החודש האחרון, אך היא דאגה לתת שקט על ידי הרבה שיחות עם שני הצדדים. התיקו המאכזב נגד הפועל תל אביב בשבת וצמצום הפער של מכבי תל אביב, גרמו לה כנראה להבין שאולי רק זעזוע יעזור לקבוצה לקראת מכבי פתח תקוה של החבר הקרוב אבי לוזון.

הגיבוי נגמר

ברקת ממש נעמדה על הרגליים האחריות במשך תקופה ארוכה למען לוי. יש אוהדים שטוענים ברשתות החברתיות שמדובר בגיבוי גדול מדי שהעניקה הבעלים למאמן העוזב, גיבוי שכמעט גרם לערעור במעמדה אצל חלק מהקהל. "היו רגעים שהרגשנו שאלונה מנותקת מאיתנו", אמר ל-ONE אוהד וותיק של הקבוצה, "אף אחד לא אוהב שמאמן הולך באמצע העונה, אבל זה היה ברור לכולם שזה לא עובד ושרוני לא מבין אותנו. ברגע שהיא נתנה לו כל כך הרבה גב, ראינו את זה כאילו היא גם לא מבינה אותנו".
המעמד של רוני לוי הולך לפניו. כמעט אין אדם שלא יתאר אותו במונחים צבאיים, כמעיין רס"ר, אבל יחד עם זאת הוא עבר שינוי בשנים האחרונות. "רוני הוא בסך הכול אדם נחמד ואיש מקצוע מן המעלה הראשונה", סיפר גורם בהפועל באר שבע, "הוא היה מגיע ראשון לבית האדום, חרוץ ורעב להצליח. רוני היה משוחח עם השחקנים, אנשי הצוות, האפסנאים והעובדים. אפשר לומר שבפן הזה, הייתה סוג של הפתעה במתחם הבית האדום".
7 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
רוני לוי
(ראובן שוורץ)
חובה להדגיש כי לא רק לוי אחראי ליכולת החלשה של הקבוצה במשחקים האחרונים. הסגל של הדרומיים נבנה בצורה כזו שאמורים להיות בו מספר שחקני מפתח ותיקים, כאלו שעברו יותר מדבר או שניים בכדורגל הישראלי, אך גם הם לא הצליחו לנווט את הספינה בחודש האחרון.
כמו כל פרידה מפתיעה מעובד מועדון, גם זו הייתה קשה. שחקני ב”ש קיבלו את ההודעה בהפתעה מוחלטת והתרגשו בשיחה האחרונה של לוי בחדר ההלבשה. "אני אוהב כל אחד ואחד ממכם, אתם נהדרים ושמחתי לעבוד איתכם. אני מאמין שתצליחו בהמשך", אמר לוי לשחקנים בין היתר. עוזרו, אריק בנאדו, שעזב יחד איתו את תפקיד לא הצליח לעצור את הדמעות. לוי, שמסיים את חוזהו בתום העונה, יקבל את את כל הכסף שמגיע לו על פיו, משמע שלוש משכורות.
7 צפייה בגלריה
רוני לוי ואריק בנאדו
רוני לוי ואריק בנאדו
רוני לוי ואריק בנאדו
(מרטין גוטדאמק)

הסימן לזעזוע: השיחה של ברקת במתחם מחלקת הנוער

הדרמה בבית האדום החלה אתמול (שלישי) בסביבות השעה 13:00 בצהריים, אז הגיעה הבעלים מחופשה פרטית בארצות הברית. ברגע שהיא נכנסה למשרדי המועדון, היה אפשר לקלוט שהולך לקרות משהו, אבל אף אחד לא חשב שמדובר בפיטוריו של המאמן. היא לא שיתפה הרבה אנשים ושמרה את ההחלטה עד הרגע שהגיעה למתחם האימונים והמשרדים של המועדון.
הרגע המחשיד התרחש לאחר שברקת זימנה את המנכ"ל, גיא פרימור, ואחריו את המנהל המקצועי, אליניב ברדה, לשיחה. מדובר בפעולה לא שגרתית, שכן ברקת נוהגת בדרך כלל לשוחח עם אנשי הקבוצה או המועדון במשרדה, אבל ברגע שעשתה זאת מחוץ לבית האדום, במתחם מחלקת הנוער, היה ברור שמשהו קורה.
זמן קצר לאחר שהתבשרו ברדה ופרימור על המהלך הדרמטי, נקרא לוי למשרדה של ברקת, כשהוא כבר מוכן לקראת אסיפה ואימון מסכם לפני המשחק החשוב נגד מכבי פתח תקווה, אך אז שמע על פיטוריו. השיחה הייתה קצרה וקרה, אבל מכובדת מבחינת שני הצדדים. הסיבה שברקת לא נפרדה מלוי בתחילת השבוע או מיד אחרי המשחק נגד הפועל ת”א, היא מתוך כבוד למאמן, איתו רצתה לעשות שיחה פנים מול פנים.
7 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
אלונה ברקת
(עמרי שטיין)

הסיבה העיקרית: דעת הקהל

הכבוד שאלונה רחשה ללוי מבחינה מקצועית היה שם לאורך כל הדרך. המאמן בן ה-55 הצליח להעמיד קבוצה מסודרת עם מספר דו ספרתי של שחקנים חדשים, להוביל אותה ראש בראש מול מכבי חיפה, למרות שכרגע הפער עומד על שש נקודות. למעט היכולת, עליה יש הרבה מחלוקות, מבחינת התוצאות לוי עמד בציפיות של עצמו, אבל לא בציפיות של האוהדים, שרוצים לראות קבוצה אטרקטיבית.
מערכת היחסים של לוי עם הקהל הבאר שבעי ידעה עליות ומורדות, אך בעיקר מורדות. אפשר לומר שמלכתחילה, הקהל לא הצליח להתחבר למחליפו של יוסי אבוקסיס. ניתן לסמן שתי תקריות קריטיות בקדנציה של המאמן ובאופן אבסורדי, שתיהן נגד הקבוצה שאותה הוא אוהב יותר מכל, גדל, אימן ושיחק בה בעבר – מכבי נתניה.
7 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר שבע
אוהדי הפועל באר שבע
אוהדי הפועל באר שבע
(רדאד ג'בארה)
בסיבוב הראשון, נקלט לוי בעדשת המצלמה מסנן את המילה "אפסים" בירידה למחצית. אולי האירוע המשמעותי הראשון שהעיב על מערכת היחסים הלא פשוטה. הדבר קרה מיד לאחר קריאות בוז של הקהל בשל יכולת של הקבוצה, וכך נוצר הרושם כי המאמן כיוון את הדברים כלפי הקהל האדום שהגיע לאצטדיון בנתניה. בתום המשחק, מיהרו במועדון לנסות ולהרגיע את הרוחות עם הודעה לפיה טענו כי הדברים נאמרו דווקא לעבר הקהל הנתיינתי.
ספק אם גם במועדון האמינו להודעה אותם הם הוציאו, אך דווקא לאחר המשחק הזה, מערכת היחסים תפסה תפנית מפתיעה לכיוון חיובי. למרות יכולת לא מרשימה, פגרת הנבחרת באה בדיוק בזמן כדי לסדר את השורות ואפילו לעבור למערך של שלושה בלמים, התוצאות הגיעו על כר הדשא והקהל ניסה לפתוח דף חדש. המאמן אף נקרא מספר פעמים לעבר היציע בסיום וזכה לעידוד.
הסיבוב השני עוד החל בצורה טובה, אך שני המשחקים מול מכבי ת"א ומכבי חיפה הפכו שוב את הקערה לצד השלילי. במשחק במשחק הבית מול מכבי נתניה, שהגיע תוך כדי תקופה פחות טובה, גם מבחינת יכולת וגם מבחינת תוצאות, התרחש שוב אירוע שכולם סברו שממנו יהיה קשה לחזור. הקהל הביע את מחאתו בצורה קולנית תוך כדי קריאות נדירות 'תתפטר' למאמן מקומי בטרנר.
7 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
רוני לוי
(רדאד ג'בארה)
לוי יצא מיציאה צדדית על מנת לא לפגוש את האוהדים שחיכו לו מחוץ לשערי האצטדיון ומי שחטפה את רוב האש הייתה ברקת, יחד עם בעלה, בנה ובת זוגו. האירוע הזה הדהד מבחינת הבעלים, אך גם אחרי שחוותה את כעס האוהדים היא המשיכה לתת אמון בלוי ולא ללכת עם הלחץ של הקהל.

ברדה שוב על הקווים, איך זה יסתיים?

כעת, כאשר הזעזוע כבר התבצע, הגיע שוב תורו של המאמן הזמני החדש-ישן, אליניב ברדה. אם יש מישהו שהיה לו קשה לעכל את הסיטואציה היה זה המנהל המקצועי, שכעת צריך להפשיל שרוולים ולהחזיר את מועדון נעוריו בחזרה למסלול, אבל קודם כל ליכולת לה אוהדי ב”ש משוועים. הבחירה בברדה היא טבעית אבל ברקת ניסתה להימנע ממנה עד כמה שניתן, גם כי אין בכך פתרון קסם וגם כי היא לא רוצה שתדמיתו תפגע אצל האוהדים במידה ולא יצליח להביא תוצאות.
חוץ מהפרידה הקשה מלוי, ברדה נפרד גם מהעוזר אריק בנאדו שהיה מחובר מאוד אליו. מי שהוזעק להחליפו הוא החבר והמנהל המקצועי של מחלקת הנוער, מאור מליקסון. המשימה הראשונה של השניים לא תהיה פשוטה – האם הקבוצה, שבקושי כבשה שני שערים במשחק בשנת 2022, תצליח לעשות זאת לאחר הטלטלה הגדולה ותעפיל לחצי גמר גביע המדינה? התשובות ב-20:00 בטרנר.
7 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
(שחר גרוס)