2 צפייה בגלריה
דימיטרי מרטיננקו
דימיטרי מרטיננקו
דימיטרי מרטיננקו
(אינסטגרם)
התמונות העצובות והסיפורים הקשים מאוקראינה זורמים כל העת במהלך הימים האחרונים, מאז פלשה רוסיה לשטחה והובילה לכאוס מוחלט. סיפור טראגי שגם קשור לכדורגל הישראלי שלנו מגיע מקייב, כאשר מוקדם יותר נודע כי הכדורגלן היהודי דימיטרי מרטיננקו נהרג בעקבות הפצצת ביתו על ידי הצבא הרוסי.
מרטיננקו הוא משני הכדורגלנים האוקראינים שנהרגו במהלך המלחמה עם רוסיה (יחד עם ויטלי ספאליו). השחקן בן ה-25 נהרג אמש עם אמו (אביו שרד) לאחר שהצבא הרוסי הפציץ את ביתו בקייב.
מרטיננקו היה קשר/חלוץ ששיחק בגוסטומל מליגת החובבים השנייה בקייב והיה מלך שערי קבוצתו בעונה שעברה. בשל היותו יהודי שלא אמור היה להיחשב כשחקן זר, השחקן תוכנן להגיע בקיץ הקרוב לכדורגל הישראלי לקראת עונת 2022/23.
סוכנו, יואב אלימלך, ייעד לו קבוצה בליגה א’ והשיחות היו מתקדמות בנושא. בשיחה עם ONE מספר הסוכן: “התרשמתי ממנו שהוא אדם משכיל מאוד, אינטליגנט ושקט. הקשר בנינו נוצר לפני שנתיים כאשר יש לי הרבה שחקנים יהודים מהקהילה דוברת הרוסית: אוקראינה, בלארוס ורוסיה. זו הנישה שלי. מרטיננקו רצה להגיע לישראל בעקבות שחקנים רבים שהגיעו”.
2 צפייה בגלריה
הסוכן יואב אלימלך
הסוכן יואב אלימלך
הסוכן יואב אלימלך
(פרטי)
יש לך שחקנים נוספים שהגיעו מהליגות האלה? ”יש בלם שהבאנו לכפר שלם, יהודי, היה עם הקבוצה בליגה א’ ובלאומית והעונה היה עם הפועל הרצליה בליגה א’ צפון. יש עוד שחקן מליגת העל בבלארוס שגדל במילואים של באטה בוריסוב שנביא אותו בקיץ לישראל. יש גם שחקן שהיה קפטן של צסק”א מוסקבה בנוער, ועוד אחד שנשוי ליהודיה ולא אמור להיחשב כזר שעשוי לבוא לליגת העל או ללאומית”.
אלימלך הרחיב: “המטרה הזו הייתה גם לגבי מרטיננקו. יש מישהו שמקשר ביני לבין השחקנים. דיברנו על להביא אותו לעונה הבאה לליגה א’ וזו הייתה המטרה. דיברתי עם השחקן במהלך הימים האחרונים בעקבות הלחימה, גם היום דיברתי עם בלם אחר מהליגה האוקראינית, יהודי גם, שהוא ואשתו גם כן במצב לא טוב ומנסים לצאת מאזור קייב”.
גם בעולם הכדורגל כאבו מאוד את מותו של מרטיננקו וגם את ויטלי ספאליו, כדורגלן אוקראיני נוסף שנהרג. בהתאחדות הכדורגל הבין-לאומית, (FIFPRO) נפרדו מהשניים: “המחשבות שלנו עם המשפחות, החברים ושחקני הקבוצות של ויטלי ודימיטרי, שנהרגו במהלך המלחמה. שינוחו על משכבם בשלום”.