2 צפייה בגלריה
יריב טפר
יריב טפר
יריב טפר
(חגי מיכאלי)
בעקבות הפרסום ב-ONE על סערת הכרטיס הצהוב שלא נרשם לחובתו של רובי לבקוביץ’, מה שמוביל להשעייתו של שוער הפועל חדרה מהמשחק מול בני סכנין אחרי ששיחק בדיעבד מול מכבי חיפה כשלא אמור היה לקחת חלק, מי שעלה הערב (רביעי) לשידור בתוכנית הספורט של ישראל ב-102FM הוא מנכ”ל איגוד השופטים, יריב טפר. בנוסף, התייחס טפר לשאר הטעויות שהתגלו.
מה שלומך? ”בסדר גמור, תודה. קודם כל כשאנחנו לא בסדר, אנחנו לא בסדר, אין פה מה לתרץ”.
יש יותר מידי דברים שאתם לא בסדר בהם לאחרונה. ”מדובר בהקלדת כרטיסים לפני מספר חודשים, מה שנעשה מאז זאת מערכת שיפוט אלקטרונית, השופטים מקלידים מיידית בסיום המשחק. תקלה כזאת לא צריכה לקרות בחודשיים האחרונים. לתוך אותו דו”ח שיפוט אלקטרוני גם השופט הרביעי יעשה בקרה, ככה שיהיה עוד זוג עיניים. שני השופטים יהיו חתומים על הדו”ח”.
המערכת תפחית את הטעויות? ”בשעת משחק, כשהשופט מוציא כרטיס צהוב, כל הצוות רושם. הקלדת הדו”ח מתבצעת אחרי המשחק. בעניין הזה לא הייתה בעיה. עד שהכנסנו את המערכת החדשה, השופט היה מגיע הביתה ואז מקליד את הדו”ח. אנחנו מנסים להפחית את זה דרך המערכת החדשה שלנו. אני מקבל את כל מה שאומרים. יש מערכת חדשה והיא עובדת יפה בחודשיים האחרונים. מעתה ואילך גם השופט הרביעי יהיה אחראי והסיכוי שיקרה דבר כזה שוב הוא אפסי”.
2 צפייה בגלריה
יריב טפר, "לא נתן לי לעבוד כמו שרציתי"
יריב טפר, "לא נתן לי לעבוד כמו שרציתי"
יריב טפר, "לא נתן לי לעבוד כמו שרציתי"
(רדאד ג'בארה)
אנחנו לקראת סוף העונה הסדירה, סיכום שלך על תפקוד השופטים העונה? ”עד המחזור השישי היינו לא טובים, מהמחזור השישי עד לפני בערך ארבעה מחזורים היינו טובים. היה לנו מחזור לא טוב. היו לנו דברים טובים. אני מכבד את הדעה שלא צריך להתייחס יותר מידי לשופטים. עניין הנבדלים, אם רואים שהקו האדום הוא לפני הקו הכחול, כמו בפרמייר ליג, זה תוכנה, זאת לא החלטה של השופטים. הנבדל הוא לא החלטה של השופטים, כשרואים את הקו הכחול לפני האדום, אין מה לבוא בטענות לשופט”.
בזמן האחרון מדברים הרבה על שיפוט. איך אתה מרגיש עם זה? “לגבי טעויות קריטיות, יש לנו מעט. אנחנו נפלנו בפרשה של הדגלים, אנחנו נפלנו בהדלפה של המלל, אנחנו נפלנו בצהובים ובכרטיסים. אנחנו לא שם, נפלנו השנה בהרבה דברים”.
עד מתי תישאר בתפקיד? אני עושה את התפקיד הרבה שנים ואם מישהו יחשוב שאני לא מספיק טוב, אם ברמה הניהולית או במשהו אחר אז בסדר. אם לא אעשה את העבודה שלי בצורה טובה, אז הכל בסדר”.
איך אתם בוחרים שופטים? ”אני אומר דבר כזה, שופט או שופטת כדורגל צריכים להיות ברמת כושר גופני ונראות כמו שחקן כדורגל. שופט כדורגל חייב להיות עם אחוזי שומן כמו שחקן כדורגל. דוד פוקסמן הוא בגובה שלי ואני לא נחשב מהגבוהים. מטר וקצת”.