1 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ' עם גביע האלופות
רומן אברמוביץ' עם גביע האלופות
רומן אברמוביץ' עם גביע האלופות
(רויטרס)
רעידת אדמה אמיתית בכדורגל העולמי וסוף עידן בצ’לסי. אחרי 19 שנים מוצלחות מאוד, רומן אברמוביץ’ הודיע הערב (רביעי) כי הוא מוכר את הבלוז, זאת בעקבות הלחץ הכבד שהופעל עליו בתקופה האחרונה בשל קרבתו לנשיא ולדימיר פוטין. האוליגרך הרוסי-ישראלי נפרד מלונדון עם ארון תארים מרשים מאוד אותו מילא לאורך השנים.
ב-2003 רכש רומן אברמוביץ’ את צ’לסי והשקיע למעלה מ-140 מיליון ליש”ט בתור התחלה על מנת לכסות חובות ולייצר את המועדון. 19 שנים חלפו ואפשר לומר שהמיליארדר הרוסי-ישראלי ביסס את מעמדו כאחד הבעלים המוצלחים ביותר בכדורגל העולמי.
במאי האחרון הוא הניף את גביע האלופות בפעם השנייה מאז הגיע, וכעת זה הזמן לבחון את המספרים של אברמוביץ’ במועדון: שתי זכיות בליגת האלופות, שתי זכיות בליגה האירופית, 5 אליפויות, 5 זכיות בגביע האנגלי ועוד 3 בגביע הליגה, שתי זכיות במגן הקהילה וזכייה בסופר קאפ האירופי וגם בגביע העולם למועדונים. בסך הכל 21 תארים. משמע – בתקופתו בצ’לסי אף קבוצה אנגלית לא זכתה ביותר תארים, כאשר הבלוז ניצבים בפסגה יחד עם מנצ’סטר יונייטד.
אברמוביץ’ לא הרבה להתראיין או להופיע על המסך, אך ההשפעה שלו בתוך המועדון היא עצומה. היכולת של הבעלים לזהות את המצב רגע לפני משבר עמוק ולהרים את הקבוצה קדימה היא ייחודית. כך למשל, כל הפעמים בהן צ’לסי הגיעה לגמר האלופות היו אחרי שהוא פיטר מאמן באמצע העונה ומינה אחד חדש. כך היה עם אברהם גרנט ב-2008, וכן עם רוברטו די מתאו ב-2012 וכעת עם תומאס טוכל.
“האיש שמאחורי ההצלחה”, נכתב עליו בתקשורת האנגלית בבוקר שאחרי הזכייה האחרונה בליגת האלופות, שם הדגישו את חשיבותו הרבה וזאת לאחר שבקיץ האחרון, בזמן שיתר אימפריות היבשת סגרו את הכיס, הוא דווקא שפך סכומי עתק.