2 צפייה בגלריה
ג'ים רטקליף
ג'ים רטקליף
ג'ים רטקליף
(רויטרס)
יממה לאחר ההודעה הדרמטית של רומן אברמוביץ’ כי מוכר את צ’לסי אחרי 19 שנים מוצלחות ובעקבות החשש מהסנקציות כנגדו, באנגליה ממשיכים לפזר את הערפל ולנסות לבחון מה יעלה בגולה של הקבוצה הלונדונים אחרי שנהנתה משנים מוצלחות תחת האוליגרך הרוסי-ישראלי.
בתקשורת האנגלית מדווחים כי הבריטי העשיר בעולם, ג’ים רטקליף, מעוניין לרכוש את צ’לסי, שכזכור על פי הפרסומים אברמוביץ’ דורש 3 מיליארד אירו עבור המועדון, כשהוא טען כי כל ההכנסות יועברו לקרן מיוחדת שתתרום את הסכום לנפגעי המלחמה באוקראינה.
אז במי מדובר? רטקליף (69) מחזיק בבעלות על קבוצת הכדורגל של ניס והוא כאמור אחד מהמעוניינים בבלוז. בנוסף, מדובר בחובב ספורט שאוהד את צ’לסי ונוהג לפקוד את הסטמפורד ברידג’ לאורך השנים כשהוא מחזיק במנוי למשחקי הקבוצה. הונו מוערך לפי הפרסומים בכ-6 מיליארד אירו. פחות אמנם מאברמוביץ’ (שמוערך פי שניים), אך אין ספק כי יש בידיו המשאבים להחזיק מועדון בסדר גודל של הלונדונים.
2 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
(רויטרס)
בנוסף, רטקליף הוא הבעלים של לוזאן השווייצרית החל משנת 2017, שנתיים לפני שקנה גם את ניס הצרפתית בכ-100 מיליון אירו. כמו כן, המיליארדר הוא בעלים של חברת הכימיקלים ‘אינאוס’. רטקליף מחזיק בבעלות על שליש מקבוצת הפורמולה 1 של מרצדס. בנוסף, נטען באנגליה כי אברמוביץ’ מינה בנקים אמריקאים על מנת שיטפלו בנושא מכירת המועדון.
יחד עם הדיווחים ב’סאן’, יש גם מי ששלל את הפרסום. בדוברות חברה אינאוס שבבעלותו של רטקליק הוציאו הכחשה לנושא: “אלו רק סיפורים”.