2 צפייה בגלריה
תירוש לא אהבה את דבריו. זיו אריה
תירוש לא אהבה את דבריו. זיו אריה
תירוש לא אהבה את דבריו. זיו אריה
(רדאד ג'בארה)
יו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש, לא אהבה את המתקפה של מאמן הפועל ירושלים, זיו אריה, על השופט דניאל בר נתן. "מאמן שתוקף כמו שזיו אריה תקף ולא מכבד שופטים, לא היה נשאר לאמן באנגליה גם אם הוא נחשב למאמן טוב", אמרה תירוש ל-ONE, "באנגליה השופטים טועים הרבה יותר מאשר השופטים אצלנו, אבל לא רואים שם את המאמנים מתלהמים. הם פשוט פועלים בערוצים המקובלים.
"אני רואה הרבה משחקים בליגה האנגלית. כאשר הייתי יו"ר שדולת ספורט בכנסת, ראינו מה עשו באנגליה, איך פעלו נגד החוליגניזם. הם פעלו עם מצלמות, צמידים אלקטרוניים, בעלי קבוצות חברו יחד".
תירוש הוסיפה: "מאמנים הם מודל לחיקוי ולעיצוב דעת קהל של האוהדים. על ידי התלהמות הם מעודדים את האוהדים לפעול כך. הם צריכים לדעת להכיל את הכעסים גם אם הם צודקים ויש להם טענות מוצדקות. אין הצדקה לפגיעה בשופטים ובכבודם.
"יש איגוד שופטים שלא מסתיר, לא מתחבא ולא מקל ראש בטעויות, שופטים מוענשים. אבל יש דרכים לבקר ולהתלונן גם אם הייתה טעות. באיגוד השופטים רואים הכול גם אם אין תלונות או ביקורת. גם לבעלי הקבוצות יש תפקיד חשוב בהכוונת הצוות המקצועי להתנהג באופן תרבותי ומכבד. כשיש ביקורת וטענות, יש לפעול בערוצים רשמיים ולגיטימיים. הקבוצות והמאמנים צריכים להביע אמון באיגוד ובדרך הטיפול שלו כאשר יש שגיאות".
2 צפייה בגלריה
אוראל גרינפלד ורונית תירוש
אוראל גרינפלד ורונית תירוש
אוראל גרינפלד ורונית תירוש
(רדאד ג'בארה)
כזכור, זיו אריה אמר שבר נתן הוא ״חדל אישים״, יעמוד לדין וצפוי להרחקה ממושכת. אריה לא בחל במילים כנגד השופט: ״בר נתן מאיים בהרחקות? הוא אכפת לו ממשהו? החדל אישים הזה. אנחנו צריכים להגיד את האמת, שיעמידו לדין, השופט משקר, דניאל בר נתן הוא זה שאיים על שי אהרון. על מה הוא נתן לי צהוב? בא מקילומטר מוציא צהוב, לא איימתי עליו, רק אמרתי שהוא שרק נגדנו שני פנדלים מוטעים והוא מוריד אותנו ליגה. הוא אמר לי בסוף המשחק שאני מורחק, לא נראה לי שזה חוקי. הייתה סערת רגשות, שי לא איים עליו, אבל איך הוא יצדיק את השיפוט שלו? הוא צריך להמציא סיפורים״.