3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(איציק בלניצקי)
"ההתקפה הייתה נהדרת", אמרו במכבי תל אביב לאחר הניצחון אמש (ראשון) 83:109 על מכבי ראשון לציון במסגרת המחזור ה-19 של ליגת העל. במועדון כמובן שמחו לאחר המשחק אך דאגו להבהיר שהיו רוצים לראות שיפור בכל הנוגע לעקביות ביכולת על הפרקט לפרקי זמן ארוכים יותר, ואת זאת אמרו לאחר שראו את חניכיו של דרור כהן מצליחים לקזז את הפיגור לחד ספרתי.
"גמרנו את המשחק ברבע השלישי לא בראשון", סיפרו בסביבת הקבוצה. הפתיחה הייתה נהדרת בדרך ליתרון בן 19 נקודות בתום הרבע הראשון, אך כאמור הבריחה השנייה, שלמעשה סגרה עניין, התחילה לקראת סיומו של הרבע השלישי ונמשכה אל תוך הרביעי.
"השחקנים שיחקו כמו שצריך", הבהירו בסביבת הקבוצה על היכולת בצד ההתקפי שהייתה שווה אמש 109 נקודות, הודות ל-33 אסיסטים, מספר אליו הגיעה אלופת המדינה שלוש פעמים במהלך העונה הסדירה בעבר. חמישה שחקנים סיימו את המשחק בספרות כפולות וחלוקת הדקות הייתה נהדרת כששלושה שחקנים חצו את רף 20 הדקות, יחד עם זאת גורמים במועדון הודו כי למרות כל השמחה, לפני המשחק היה דווקא חשש גדול.
מכבי ת"א מנצחת את מכבי ראשון 83:109
הסיבה לחשש נבעה תחילה מנפילת מתח אפשרית לאחר הניצחון הדרמטי על באסקוניה. "כשמשחקים מול קבוצה שנלחמת על החיים שלה ונמצאים בדרך למשחק שיכול להכריע ביורוליג, אז היה קל ליפול במשחק הזה", ציינו במועדון. השבוע הנוכחי נחשב לקריטי במיוחד במועדון ובמכבי תל אביב מבינים כי פגישת היורוליג שתתקיים היום, בה תיערך הצבעה שתקבע למעשה את שיטת הדירוג הסופית בטבלת המפעל בתום העונה הסדירה, יכולה להוציא אותם לדרך חדשה. כל זאת, רגע לפני שהם מגיעים למפגש מול הכוכב האדום בלגרד, שיכול במידה מסוימת להיות שווה מקום בפלייאוף היורוליג.
ההצבעה שתיערך בהמשך היום תהיה ללא פחות מאחד מרגעי השיא של השבוע מבחינתה של אלופת המדינה, שם מקווים כי יוחלט על שיטת דירוג על פיה כל המשחקים מול הקבוצות הרוסיות לא ייחשבו. מנגד כאמור, באירופה מעריכים כי השיטה שתזכה לרוב תהיה זו שתתבסס על אחוז הניצחונות של כל קבוצה, כאשר המשחקים שכבר שוחקו מול הקבוצות הרוסיות ייחשבו. הדבר כאמור ייצור א-סימטריה מבחינת מספר המשחקים שתשחק כל קבוצה. כפי שפורסם ב-ONE, במהלך סוף השבוע שתי הקבוצות שדוחפות למהלך הן פנרבחצ'ה (3:0 מול הרוסיות) ומונאקו (4:1) מול הרוסיות.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(איציק בלניצקי)
ג'ייק כהן, שסיים משחק נהדר עם 9 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים כשהוא מראה יכולת משחק בין גבוהים טובה מאוד, אמר לאחר המשחק: "יש לנו בעיה השנה עם פתיחה חלשה, אני מרוצה מאוד שהיינו בפוקוס, התחלנו ביתרון גבוה מאוד, אבל אנחנו צריכים לשפר את העקביות שלנו עם האנרגיות שלנו, המאמץ והפוקוס שלנו. זה נורמלי קצת להירגע אחרי רבע ראשון שאתה פותח בו ככה. ראשון לציון חזרה למשחק, עשינו דברים טובים אבל היינו צריכים לשפר את העקביות שלנו. זה צעד חשוב קדימה, כשאתה משחק טוב בליגה הישראלית אתה לוקח קצב מסוים ליורוליג, ככה כדור השלג מתקדם. אני מקווה שנשחק טוב ביום חמישי ונמשיך את כדור השלג הזה”.
“העומק שלנו זה אחד היתרונות שלנו”, המשיך כהן. “יש לנו הרבה שחקנים טובים בסגל ובכל ערב אפשר לקבל משחק טוב משחקנים אחרים. אני מאוד מרוצה מאיך שרומן שיחק, הוא לא הוריד את הראש שלו בשבועות האחרונים. קיירי ואנג'לו לא שיחקו היום והם גם טובים. יש לנו 12-14 שחקנים שיכולים לשחק 20 דקות ולקלוע 20 נקודות, זה נשק חשוב בשבילנו".
3 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו חוגגים
ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו חוגגים
ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו חוגגים
(איציק בלניצקי)
כהן גם נשאל על ההחלטה לייצג את הנבחרת פחות מיממה לאחר המשחק מול אנאדולו אפס ואמר: "זאת הייתה הזדמנות נהדרת בשבילי, אני נהנה להיות כאן והעובדה שאני יכול לשחק במכבי ערב אחד ולייצג את ישראל ביום אחרי. לרוע המזל המשחקים הלכו ככה, אבל כשיתנו לי את ההזדמנות הזאת, אני אקפוץ על זה. אני לא רואה בזה כמובן מאליו שאני יכול לשחק גם במכבי וגם בנבחרת ישראל".