3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(רפי בן חקון)
"כיף שהפעם הסל המנצח הלך לכיוון שלנו", אמרו בהפועל ירושלים לאחר הניצחון אמש 88:89 (שני) על בני הרצליה במסגרת המחזור ה-19 של ליגת העל. בקבוצה מהבירה שמחו מהניצחון, אך יחד עם זאת ציינו גם את חוסר התאום בהגנה שאיפשר להרצליה להפוך את התוצאה ובסופו של דבר זה כמעט ועלה להם במשחק. כעת קבוצתו של יותם הלפרין לוטשת עיניים כבר לעבר משחקה הבא ביום חמישי הקרוב מול הפועל תל אביב של דני פרנקו.
האדומים כבר ראו איך המשחק בורח להם, וזאת כאשר בני הרצליה של אורן אהרוני נראתה טוב בצד ההתקפי במשך לא מעט דקות כשהיא גם מצליחה לחזור מפיגור ואף להוביל, את המשחק ניצחה ההתקפה ולא ההגנה. בירושלים שמחו מאוד שמי שקלע את סל הניצחון היה לא אחר מאשר ג'יילן אדאמס שכפי שציינו בסביבת הקבוצה לא חש בטוב בשבוע שעבר מה שגרם לשחקן להחמיץ פעילות.
"לא הגיע לנו לנצח אבל אחלה ניצחון", הודו בסביבת הקבוצה. בסופו של דבר האגרסיביות בלטה בהיעדרה, ההגנה גם לא הייתה שם כשהרצליה שקלעה ב-56% ל-2 נקודות ו-45 מעבר לקשת וכל זאת כאשר היא חצתה את רף 20 הנקודות בשלושה רבעים. אך גם בתוך היעדר ההגנה עדיין הייתה נקודת אור שבלטה מעל כולן, ולנקודה הזו קוראים איתי שגב. הסנטר שזכה למחמאות מאנשי הקבוצה אמנם קלע רק שתי נקודות אך הוא הוריד 7 ריבאונדים, חטף 4 כדורים, מסר 3 אסיסטים ולכך הוא הוסיף שתי חסימות, אחת מהן הייתה מרשימה במיוחד על אנדי ואן וליט, ובקבוצה סיכמו: "משחקים כאלו צריך לדעת לנצח".
קיי סי ריברס אמר לאחר המשחק: “היו כל מיני ריצות שונות, קבוצות כאלו שמשחקות על המקום הראשון, זה תמיד מאבק, אבל כשיש את הקהל הביתי חייבים לבוא עם אינטנסיביות. התחלנו מעט רכים את המשחק ונתנו להם להרגיש נוח עם הפרקט וההיכל וזה איפשר להם לשחק מעט קל יותר, התחלנו את המחצית השנייה ושוב היינו מעט רכים וכבויים, עשינו שינויים תוך 2.5 דקות, פיגרנו בתשע נקודות ואז הובלנו בשתיים-שלוש נקודות. רק מזה ששינינו את רמת האגרסיביות ואת שטף המשחק. ואז זה היה כמו רכבת הרים, עליות וירידות, רגעים חזקים ורגעים חלשים, אבל שוב בין שמנצחים בנקודה או ב-10 ניצחון הוא ניצחון. אנחנו עדיין צריכים לראות מה עשינו לא טוב ואיך נוכל להיות טובים יותר”.
3 צפייה בגלריה
קיי סי ריברס
קיי סי ריברס
קיי סי ריברס
(רפי בן חקון)
על מה הוא יכול להוסיף לקבוצה אמר: “מהניסיון שלי, לשמור על קור רוח, הייתי בהרבה משחקים כמו זה. הייתי בקבוצות בהן היו רגעים שצריך להישאר יחדיו כשקשה. לא צריך להיכנס לפאניקה אף פעם, המשחק משוחק 40 דקות. לפעמים אנשים נוטים להיכנס לפאניקה כשזה נראה שהמשחק יכול לברוח, 40 דקות זה המון זמן, 10 דקות בכל רבע זה נראה כלא הרבה אבל זה הרבה זמן כך שלהישאר יחדיו ולשמור על קור רוח, להישאר האחד עם השני כקבוצה, זה מה שצריך להטיף לו וכולם צריכים להיות על אותו הדף כל פעם״.
השחקן סיפר מה חשב על המשחק וחבריו לקבוצה: “זה שונה, כשאתה מתאמן זה בקצב שלך ומנסים להתאמן בעצימות מלאה וזה היה בערך המשחק הראשון שלי מזה חודש וחצי כך שמה-18.1 ועד לעכשיו זו בערך הפעם הראשונה שבה שיחקתי משחק של ממש ולא התאמנתי, כך שאפילו לדעת ללמוד את החבר’ה יותר, לא להפריע ולנסות למצוא את הדרך שלי בתוך השיטה. לקחתי את מה שנתנו לי, ללא ספק הייתי עייף וראו את זה בכל זריקה שלקחתי, הכל היה קצר מדי, כמובן שהיו לי כמה זריקות קשות, אבל הדברים לוקחים זמן והם באים, אבל החבר’ה האלו מיוחדים והם יודעים איך לשחק והם יודעים מה הם צריכים לעשות ואני פשוט מנסה להשתלב בדרך הטובה ביותר ולא להפריע”.
3 צפייה בגלריה
כריס באב
כריס באב
כריס באב
(רפי בן חקון)
על לשחק תחת הלפרין אמר: “זה בדיוק העניין. יש רכז לשעבר שמסתכל על הפרקט כמאמן כעת, אבל פעם שחקן תמיד שחקן. הוא רואה את המשחק כמאמן, אבל גם כאן גם כרכז וכשיש לך את הראיות השונות זה לוקח זמן לעשות התאמות. רומא לא נבנתה ביום כמו שאומרים, זה הצעד הראשון שלו ועקומת הלמידה שלו כמו שזה עבורנו, כך מתחילים במקצוע הזה בין שאתה משחק כדורסל ובין שאתה מאמן צריך להתחיל מאיפשהו. הוא נמצא במועדון שאותו הוא מכיר וזה ייקח זמן אבל עד כה הוא עושה עבודה טובה. זה לא הולך להיות מושלם מבחינתו אבל שום דבר לא מושלם, עם הזמן ככל שמרגישים נוח יותר עם הסיטואציה של להיות המאמן הראשי הוא ייקח את המושכות ויהפוך לטוב יותר בעבודה שלו, זה קל. תראו את יאסיקביצ'יוס, זה לוקח זמן, תראו איפה הוא כעת. כך שאני חושב שיותם נמצא בפוזיציה המושלמת של להיות השחקן לשעבר עם המנטליות שלו והוא יוכל ליצור דברים בהמשך הקריירה שלו שהתחילה עכשיו”.
לסיום, סיפר קיי סי ריברס מדוע בחר בירושלים: “דברים שלא יכולתי לצפות והיו מאוד לא צפויים וקרו, הייתי בר מזל שהפועל ירושלים נתנה לי צ’אנס ונתנה לי את ההזדמנות הזו. לפעמים דברים קורים מסיבה מסוימת ומה שקרה לי יכול לקרות לכל אחד, פשוט בורכתי ואני שמח שיש לי את ההזדמנות ושלא הייתי צריך לשבת בצד בחוסר מעש ולתהות מה יכול היה להיות או להיות ושפשוט יש לי את ההזדמנות לשחק כדורסל”.