2 צפייה בגלריה
דשה מאסינקוב
דשה מאסינקוב
דשה מאסינקוב
(צילום: אלעד רוט)
במרכזי הטניס והחינוך בישראל מציינים היום (שלישי) את יום האישה הבינלאומי, עם אלפי ילדות, נערות ובוגרות, המשחקות טניס ב-18 מרכזי הטניס והחינוך ברחבי הארץ. מהמרכזים אף צמחו הטניסאיות המצליחות בישראל, בהן שחר פאר, אנה סמשנובה וציפי אובזילר.
מבין השחקניות המשחקות כיום נמנית דשה מאסינקוב, בת 15 מכרמיאל, שמתמודדת עם שיתוק מוחין, מתניידת עם כיסא גלגלים ומזה 7 שנים משתייכת למסגרות עמותת בית הגלגלים. למרות המוגבלות האישית, זו השנה השלישית ברציפות שדשה מתאמנת באופן קבוע במרכז הטניס והחינוך עכו, במסגרת תכניות הספיישל טניס ובתמיכת מאמנים מוסמכים לעבודה עם צרכים מיוחדים וצוותים מקצועיים מלווים.
מושיקו אליהו, מנהל המרכז בעכו, אמר: "דשה מראה שיפור אדיר מאימון לאימון ומהווה דוגמה אישית באפשרות להתגבר בכוח הרצון וברוח הטניס על כל קושי. התעקשותה להיות עצמאית במה שהיא יכולה מהווה מקור השראה עבור כולנו ובכל אימון אנו רואים עוד ועוד ניצחונות קטנים שלה במשחק החיים".
2 צפייה בגלריה
תוכנית ספיישל טניס
תוכנית ספיישל טניס
תוכנית ספיישל טניס
(צילום: אלעד רוט)
תוכניות ה"ספיישל טניס" מתקיימות כיום ב-14 מרכזי טניס וחינוך ברחבי הארץ, מתוכם ב-12 מרכזים בפריפריה. משתתפים בהן כ-300 ילדים וצעירים עם צרכים מיוחדים, המשתייכים ל-25 קבוצות טניס והעצמה אישית. לאחרונה אף השיקו מרכזי הטניס והחינוך בישראל שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם ארגון וראייטי ישראל.
במסגרת שיתוף הפעולה יתרום ארגון וראייטי לתוכניות ספיישל טניס של מרכזי הטניס והחינוך ברחבי ישראל, בהיקף כולל של כ-1 מיליון ש”ח למשך 5 שנים. התרומה, שתינתן על ידי נשיא וראייטי, אודי אנג'ל, תאפשר להרחיב את אימוני הטניס המותאמים במרכזים, לתגבר משמעותית את הפעילויות בתוכניות, לסייע בהשתתפות בטורנירים בארץ ובחו"ל ואף לספק ציוד ספורט אישי. כמו כן תוכשר עתודת מאמנים לעבודה עם אוכלוסיות מיוחדות.