1 צפייה בגלריה
ח"כ סימון דוידסוון
ח"כ סימון דוידסוון
ח"כ סימון דוידסוון
(מיכה בננו)
בישיבה שהתקיימה היום (שלישי) בוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות חברת הכנסת יעל רון בן משה, קראו חברי הכנסת למשרד הספורט להטיל סנקציות על רשויות מקומיות שמפלות לרעה ספורטאיות נשים בשימוש במתקני ספורט מול ספורטאים גברים.
ירדן, כדורגלנית בת 11 מנתניה, סיפרה לוועדה שאימוני הכדורגל שלה ושל חברותיה מתבצעים על משטח חצץ, במקום מרוחק ממגרש הכדורגל המרכזי והמאובזר עליו מתאמנים הכדורגלנים בני גילה. “זה לא הוגן שבנים מקבלים את המגרש הגדול ואנחנו נמצאות בצד ואפילו לא על הדשא. זה יותר קשה לשחק כך וזה מרגיז כי אנחנו לא פחות טובות מהם”, שיתפה ירדן. חברי הכנסת קראו למשרד הספורט לאכוף שוויון הזדמנויות בספורט ולדאוג להקצאה שוויונית של מתקני הספורט.
הדיון התקיים ביוזמת שדולת הנשים בישראל. מנכ”לית השדולה, עו”ד עינת פישר לאלו, אמרה כי יש לתת לספורט הנשי משאבים נוספים ולחלק את זמן השימוש במתקנים באופן מאוזן בין ספורטאים לספורטאיות: “אנחנו רוצות לחיות בעולם שבו חלוקת המשאבים היא שוויונית. צריך לעשות פילוח מגדרי בכל הרשויות ובכל התקציבים. שתהיה שקיפות בתחום ולפעול שיהיה מנגנון שידאג לאיזון מגדרי”.
חנן דנציגר, סגן ראש מינהל הספורט, אמר: “יש לנו מה לעשות בעניין הזה והשר מוביל מדיניות של קידום ספורט נשים. כל התוכניות שלנו כולן מזוקקות לקידום ספורט נשים. אין אצלנו במבחני התמיכה תעדוף למתקנים, אבל אנחנו בהחלט נרים את הכפפה ונטפל בזה”.
בנוסף, ח"כ סימון דוידיסון פנה לחנן דנציגר וביקש ממנו להתקשר לראשי הערים שמפלים ספורטאיות ולדרוש מהם הקצאה שוויונית יותר של המתקנים: “ההורים של הילדה לא משלמים מיסים? אנחנו מדינת עולם שלישי בתחום מתקני הספורט. זה עניין של החלטה, ומדיניות של הממשלה שלנו”.
ח”כ ניר אורבך ויו”ר הוועדה ח”כ יעל רון בן משה הודיעו כי בדיוני התקציב הבאים בוועדת הכספים בה הם חברים, יסייעו לקידום תקציבי הספורט הנשי והמתקנים עבורן. בנוסף הודיעה יו”ר הוועדה ח”כ יעל רון בן משה כי תפנה לרשויות שלא סיפקו מתקני ספורט לספורטאיות המתאמנות בתחומן, ותדרוש הקצאה שוויונית של המתקנים. עוד ביקשו חברי הכנסת ממשרד הספורט לאכוף חלוקה שוויונית של מתקני הספורט בין ספורטאים לספורטאיות ולהטיל סנקציות על הרשויות שלא פועלות בשקיפות ובשוויון.