4 צפייה בגלריה
ח"כ סימון דוידסוון
ח"כ סימון דוידסוון
ח"כ סימון דוידסוון
(מיכה בננו)
“צריכים להכפיל את תקציב הספורט בתקציב המדינה הבא”, כך אמר היום (שלישי) חבר הכנסת סימון דוידסון, ראש שדולת הספורט, בדיון מיוחד של שדולת הספורט בראשותו שהתכנסה לכבוד יום האישה הבינלאומי.
חבר הכנסת אמר לגבי הגדלת תקציב הספורט: “כשאנחנו מדברים על ספורט, חייבים להבין ואני חוזר ואומר את זה בכנסת – חייבים להגדיל את תקציב הספורט. כל מה שאנחנו עושים פה בכנסת ישראל הוא למען הספורט והגדלת תקציב הספורט. אני כולי צלקות מהספורט הישראלי, אני יודע כמה זה קשה לנהל ספורט. אני יודע כמה אנשים אוהבים את זה, כמה העולם הזה חשוב להם וכמה הם עושים את זה לא בשביל כסף, הם עושים את זה כי הם יודעים שזה משפיע על ילדות וילדים, נערות ונערים. אין דבר שמשפיע יותר מספורט. אם רוצים למגר פשע, הספורט זה הכלי הטוב ביותר, המסגרות הספורטיביות זה באמת מה שיוציא את הילדים מהמעגל הזה”.
חבר הכנסת דיבר על עבודתו עם נשים: “הייתי הרבה מאוד שנים מאמן שחייה של נשים. תמיד הייתי מאמן נשים, מכל הארץ. גם כשהייתי מאמן בבני הרצליה וגם בנבחרות, תמיד אימנתי נשים. לעבוד עם נשים זה דבר אחר. היכולת להקשיב, לספוג, מצבי רוח, שיטת אימון אחרת. דיבור בצורה שונה או אחרת, לפני תחרות ואחרי. אתן עם מיוחד, הרבה יותר הישגיות. מי שמגיעה מספורט הנשים הרבה יותר הישגית, אתן תמיד מגיעות הכי רחוק ותמיד עובדות הכי קשה. נשים עובדות הרבה יותר קשה מהגברים”.
4 צפייה בגלריה
הוועדה המיוחדת לפניות הציבור
הוועדה המיוחדת לפניות הציבור
הוועדה המיוחדת לפניות הציבור
(מיכה בננו)
הדיון נערך במעמד חברות וחברי כנסת עידית סילמן, אעידה תומא סלימן, מירב בן ארי, נירה שפק, שירלי פינטו, אימאן ח’טיב יאסין, יסמין סאקס פרידמן, פטין מולא, ולדימיר בליאק ומאיר יצחק הלוי. בנוסף, השתתפו בו בכירות ובכירים בעולם הספורט, ספורטאיות עבר והווה, וחולקו במהלכו תעודות הוקרה לספורטאיות.
מאמן כדורסל הנשים, אלי רבי, אמר: “על כל יעל ארד יש 500 בנות שסובלות מזה שהן עוסקות בספורט. צריכים לשנות את זה כדי שיהיה כיף לעסוק בספורט. ספורט נשים חייב להכיל בתוכו 10-20 בולדוזרים שרוצים לקדם את הספורט. אנשים צריכים לאהוב את הספורט, חייבים לשפר את מצב הספורט, צריך להאדיר את ספורטאיות הנשים שעושות עבודה מדהימה”.
כנרת צדף, מנהלת אגף הספורט במרכז הפועל ולשעבר יו”ר איגוד ההתעמלות, הדגישה: “צריך שכולנו נשתף פעולה כדי לקדם את ספורט הנשים בארץ. אם נלמד לתת יד האחת לשנייה, ולא נשים רגליים, זה כבר יהיה הצעד הראשון לכיוון הנכון. אנחנו צריכות ללמוד להקשיב. אם לא נלך ביחד זה לא יצליח. צריך עזרה הדדית. נשתף פעולה וככה נצליח”.
4 צפייה בגלריה
כנרת צדף
כנרת צדף
כנרת צדף
(נעם מורנו)
יושבת ראש הוועד האולימפי, יעל ארד, הוסיפה: “ביום הזה אני שואלת עצמי האם צריכים לציין יום מיוחד. אני תמיד מסתכלת לאופק וחושבת מה אפשר לעשות, באופטימיות. היכולת שלנו לאחד את כל הכוחות, להגדיל את כמות הנשים בראשות ארגוני ספורט, להגדיל את כמות המאמנות. הנשים הטובות והמוכשרות צריכות לצעוד קדימה ולהגיד: ‘אנחנו רוצות ויכולות וטובות כמו אחרים’. זו אחריות שלנו ושל מי שבמעגל העשייה”.
חברת הכנסת שירלי פינטו שיתפה: “לפני שאני ח”כית, אני אישה וחירשת ואני כאן להשמיע את קול הנשים עם מוגבלות. הפער של נשים עם מוגבלות בספורט הוא גדול. בתחרויות הפראלימפיות סימסתי באופן אישי לספורטאים. הם גאווה גדולה והתרגשות גדולה, כאב לי על מיעוט ייצוג הנשים. צריך לעודד את ספורט הנשים בדגש על ספורטאיות מוכשרות עם מוגבלות, לעודד את אותם נשים ולתת להן כלים להשתלב בספורט”.
4 צפייה בגלריה
הוועדה המיוחדת לפניות הציבור
הוועדה המיוחדת לפניות הציבור
הוועדה המיוחדת לפניות הציבור
(מיכה בננו)
מורן מסיקה, מנכ”לית אתנה, ציינה: “יושבות כאן האולסטאריות של הספורט, זו השעה לעסוק במעשים. התפקיד שלנו, של אתנה, זה להוציא מדיניות מהכוח לפועל. זו משימה של כולנו ואין לי ספק שנצליח. המשימה פה היא שוויון חברתי, הספורט הוא פלטפורמה מצוינת לעשות את זה”.