3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
(רויטרס)
אחרי שחילצה 1:1 במשחק הראשון באוסטריה, באיירן מינכן הגיעה הערב (שלישי) לאליאנץ ארנה במטרה להתפוצץ ועשתה זאת עם 1:7 מפלצתי. הבווארים, שנמצאים בתקופה פחות טובה, פרקו תסכול על האוסטרים ובדרך לרבע הגמר, שלב בו לא הופיעו רק פעם אחת בעשור האחרון.
מעל כולם הייתה זו ההופעה של רוברט לבנדובסקי, שהבקיע שלושער בתוך 11 דקות וקבע 0:3 כבר בדקה ה-23. בנוסף, זו הפעם השביעית שהקבוצה הגרמנית מבקיעה שבעה או יותר שערים במשחק ליגת האלופות, שיא טורניר.
הפולני הפך לראשון העונה באירופה שכבש לפחות 40 שערים והגיע 42 שערים בכל המסגרות ב-2021/22, כשהוא עושה זאת ב-35 משחקים בלבד. זו גם העונה השביעית ברציפות בה הוא מבקיע לפחות 40 שערים. לבנדובסקי רשם שלושער חמישי בקריירה בליגת האלופות, כשרק ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, עם שמונה כל אחד, עשו זאת יותר.
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי מבקיע את השער השני
רוברט לבנדובסקי מבקיע את השער השני
רוברט לבנדובסקי מבקיע את השער השני
(רויטרס)
השלושער עד הדקה ה-23, הוא המהיר והמוקדם ביותר בהיסטוריה של המפעל. השיאן הקודם היו מרקו סימונה שב-1996 כבש שלושער תוך 24 דקות במדי מילאן מול רוזנבורג. חלוצה של באיירן עקף את סבסטיאן האלר והגיע ל-12 כיבושים העונה בליגת האלופות. בסך הכול זו עונתו השלישית עם לפחות 10 שערים במפעל, כשרק כריסטיאנו רונאלדו (7 עונות) וליאו מסי (5) עשו זאת יותר.
המכונה המשומנת של יוליאן נגלסמן עשתה את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב – לדרוס. זו הפעם הרביעית בתולדות הקבוצה, בה היא כובשת ארבעה שערים במחצית אחת בליגת האלופות, בעוד שכל שאר הקבוצות יחד עשו זאת רק ארבע פעמים. באיירן מינכן גם הפכה לראשונה שכבשה 200 שערים בנוק-אאוט בליגת האלופות. בנוסף, היא עברה ב-16 מתוך 21 הפעמים האחרונות שלה באלופות את שלב שמינית הגמר. תומאס מולר, שכבש צמד, הבקיע את שערו ה-52 במפעל ועלה למקום השביעי ברשימת כובשי כל הזמנים, כשהוא חולף על פני תיירי הנרי.
3 צפייה בגלריה
תומאס מולר חוגג
תומאס מולר חוגג
תומאס מולר חוגג
(רויטרס)
בסיום ההתמודדות מולר התייחס למופע של הבווארים: “זה היה ניצחון שהוא גם הצהרה. אני חושב שהתחלנו טוב והיו לנו את הפנדלים ומשם זה פשוט המריא. אנחנו מאוד מרוצים מהביצועים היום. הראנו צד אחר שלנו”. כמו כן, הוא פרגן לכוכב המשחק: “הוא סחט את הפנדלים וכבש אותם בעצמו בקלילות. לבנדובסקי הוא שחקן שצריך להכניס אותו למשחק, קשה להתמודד מולו והוא אוהב את המשחק הפיזי. הערב הוא היה מעורב יותר מהמשחק הקודם נגד זלצבורג”.
מי שרשם ציון דרך מרשים הוא מנואל נוייר, השוער וקפטן הקבוצה, שחזר להרכב אחרי היעדרות בתקופה האחרונה בעקבות החלמה מניתוח. נוייר ערך את הופעתו ה-104 במדי המועדון בליגת האלופות והפך לשוער באיירן בעל כמות המשחקים הגבוהה ביותר במפעל, כשהוא עוקף את אוליבר קאן.
בסך הכול, כולל תקופתו בשאלקה (אז שיחק גם נגד הפועל תל אביב), לנוייר יש 126 הופעות בליגת האלופות. בכך הוא ניצב במקום ה-11 בכל הזמנים, כשהוא מותיר מאחור את קלרנס סיידורף וסרחיו בוסקטס.
נוייר המשיך באותו הקו של חברו לקבוצה וגם הגדיר את הניצחון כ”הצהרה”, בנוסף הוא שיתף: “אנחנו מאוד מרוצים מההופעה שלנו. הראנו צד נוסף שלנו והפגנו ביטחון, זה נותן לנו תקווה למשחקים הבאים”.