1 צפייה בגלריה
הצגה. קיירי אירווינג
הצגה. קיירי אירווינג
הצגה. קיירי אירווינג
(רויטרס)
כשקווין דוראנט נשאל על המופע של קיירי אירווינג, הוא פשוט מחא כפיים. אפשר להבין אותו אחרי שהגארד גנב את ההצגה הלילה (בין שלישי לרביעי) עם 50 נקודות על הראש של שארלוט. אירווינג עשה את זה עם 19 זריקות בלבד מהשדה כשהוא קולע 15 מהן (78%) עם 9 מ-12 לשלוש, 11 מ-13 מקו העונשין וגם שישה אסיסטים בדרך לניצחון 121:132.
בכך הפך אירווינג לגארד השני בהיסטוריה של ה-NBA שקולע 50 נקודות ב-75% מהשדה ומעלה בשני משחקים לפחות. ומי השני? מייקל ג'ורדן, הבעלים של שארלוט. צמד משחקי 50 הנקודות ההם של הוד אווירותו היו ב-1988 ואירווינג רשם את המשחק הראשון מבין שניים עם הנתון הזה לפני כשנתיים מול - איך לא - שיקגו בולס, אותה הוביל ג'ורדן לשש אליפויות.
למעשה, המשחק הלילה היה היסטורי וכלל שורה סטטיסטית שאפילו ג'ורדן לא היה חתום עליה מעולם: אירווינג הפך לשחקן הראשון בתולדות הליגה עם לפחות 50 נקודות, 75% מהשדה ותשע שלשות. בסך הכל זה היה המשחק החמישי בקריירה של אירווינג עם 50 נקודות ומעלה והוא אחד מ-22 שחקנים שעשו את זה לאורך כל ההיסטוריה של ה-NBA.
"זה היה מאסטר קלאס", אמר דוראנט על ההצגה של חברו, "שחקנים צעירים צריכים לצפות במשחק הזה וללמוד מה זה אומר לקלוע ברמה גבוהה. כל דבר שהוא עושה הוא כל כך טהור, זה נראה כל כך קל. ברבע הראשון הסתכלתי למעלה וראיתי שהוא עם 10 נקודות והרגשתי שהוא לקח רק שתי זריקות".
אירווינג עצמו אמר: "זה הרגיש כמו משחק שאנחנו חייבים לנצח. אני לא אומר שמשחקים אחרים לא הרגישו ככה, אבל אתה צריך להגיע למקום הזה שאתה לא מוטרד מדברים אחרים". מאמן הנטס, סטיב נאש, סיכם ואמר על אירווינג: "הוא מדהים, יש לנו שחקן מיוחד שהיה יעיל באופן לא ייאמן, היה קשה לשמור עליו. הוא קלע זריקות גדולות במחצית השנייה והוא שחקן לא ייאמן".