11 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
(חגי מיכאלי)
לאחר שבית”ר ירושלים וארגון השחקנים לא הצליחו להגיע להסכמות בנוגע לקיצוץ שכר שחקני הקבוצה, נערך הערב (רביעי) דיון בבית המשפט לענייני עבודה בתקווה לפתור את המחלוקת בין הצדדים. לאחר חילופי דברים ארוכים הצדדים לא הגיעו לעמק השווה והשופטת, שרה ברוינר ישרזדה, נתנה להם הארכה לשם כך עד ליום שני.
למרות המועד שנקבה השופטת, בתום הדיון הגיש הנאמן, עו”ד יצחק יונגר, הצעה חדשה לראשי ארגון השחקנים, על פיה שחקן שיעזוב בתום העונה יקבל בחזרה את ההלוואה עד ה-31.12, בעוד מי שיישאר יקבל את הכסף בחזרה במרץ 2023. מנכ”ל הארגון, מושיקו מישאלוף, אמר לו כי יחזור אליו עם תשובה עד מחר. כעת, הכדור ברגלי השחקנים שיצטרכו להחליט האם הם הולכים עד הסוף, גם במקרה בו המועדון ייאלץ ללכת להליך פירוק.
לאחר הדיון, אמר ניר אלון בתגובה להתרחשויות: ״אני תמיד אופטימי שנגיע להסכמות, אבל יש עדיין מרחק רב, הייתה הצעה לאחרונה כשיצאנו מהדיון. צריך עוד לבשל את זה עם השחקנים, להציף את זה לשחקנים. בגדול אנחנו מוכנים להלוואה, מוכנים לעזור, אבל צריך להחזיר לשחקנים את מה שלקחו להם, אנחנו רוצים להגיע לעניין הזה בהסכמות. לשחקנים מאוד חשובה בית”ר ירושלים, הם מאוד רוצים שהקבוצה תמשיך להתקיים כקבוצה מקצוענית בליגת העל, יש להם גם משחק חשוב ביום שני מול מכבי חיפה. הם רוצים שהקבוצה תמשיך להתקיים אבל בסופו של דבר אם מתחילה עונת המשחקים הבאה ונראה שבית”ר בליגת העל, הם רוצים לקבל את מה שהם נתנו לקבוצה, הם מוכנים לתת את הלוואה, הם לא מוכנים לקצץ”.
11 צפייה בגלריה
מוני ברוש
מוני ברוש
מוני ברוש
(רפי בן חקון)
במהלך הדיון התברר כי ירדן שועה מתנגד לכל קיצוץ שהוא, ועל כך אמר יו”ר ארגון השחקנים: “אנחנו כארגון עובדים יציג, ברגע שאנחנו מקבלים את ההחלטה, הרוב קובע. והסברתי את זה גם לירדן וגם לעורך הדין שלו והוא קיבל את זה. אנחנו פועלים כדי שהקבוצה תשלם את מה שמגיע לשחקנים ותמשיך לשרוד כקבוצה מקצועית בליגת העל. לכן היינו היום בדיון ארוך, ביקשנו את כל הנתונים הכלכליים שדיברו עליהם היום בדיון, נקבל אותם מחר ונקווה שהעסק הזה יהיה מאחורינו כבר שבוע הבא״.

מהלך הדיון

את המועדון הירושלמי ייצגו בדיון הנאמן עו”ד יצחק יונגר, המנכ”ל מוני ברוש ועו”ד רוני מוסינזון. מטעם ארגון השחקנים נכחו היו”ר ניר אלון, המנכ”ל מושיקו מישאלוף ועורכי הדין יעל ואהוד שילוני. נציגי ההתאחדות לכדורגל היו היועץ המשפטי עו”ד עמית פינס ויו”ר בקרת התקציבים רו”ח סיגלית סייג.
רגע לפני פתיחת הדיון, הצדדים ניסו להגיע להבנות, כשעו”ד יונגר התחייב בפני אלון כי תקציב המועדון יעמוד בעונה הבאה על 20 מיליון ש”ח, כך שבית”ר תוכל להחזיר לשחקנים את כל הכסף שהיא תהיה חייבת להם. עוד הוסיף הנאמן כי אם בית”ר תלך לפירוק אין סיכוי שהשחקנים יקבלו את שכרם. בתגובה לדבריו של יונגר, טען מישאלוף כי אם משה חוגג ימשיך להחזיק במועדון עלול להיווצר מצב בו לא יגיע כמעט קהל למשחקים בעונה הבאה וכך ההכנסות של הצהובים-שחורים ייפגעו.
11 צפייה בגלריה
משה חוגג משוחרר למעצר בית
משה חוגג משוחרר למעצר בית
משה חוגג משוחרר למעצר בית
(איציק בלניצקי)
לגבי הדרישה של השחקנים לקבל את הכסף שיקוצץ עד לראש השנה, אמר יונגר: “ההסכמה שהכסף יחזור בראש השנה היא בגדר ‘להלה לנד׳. כשאני דיברתי עם השחקנים אמרתי להם שמדובר בקיצוץ”. מישאלוף ענה: “אף אחד לא רוצה ללכת לפירוק, אבל אני רוצה שהילדים האלה יראו את הכסף שלהם. יש להם משכנתאות שאין להם איך לשלם. המקסימום זה הלוואה, אין דבר כזה קיצוץ. אם הבן אדם לא עומד בהתחייבות שלו ואין כסף בקבוצה, שיפסיד את הקבוצה שלו”. בנקודה הזו סיפקה את דעתה רו”ח סייג כשאמרה: “המצב של הקבוצה עוד הורע ממה שחשבנו שהוא מלפני שבוע”.
לאחר מכן, השופטת, שרה ברוינר ישרזדה, פתחה את הדיון והצהירה: “זה מאוד מאכזב שזאת התוצאה, לא היינו צריכים להיות פה היום, היו צריכים להגיע להסכמות ואף צד פה לא רוצה את התוצאה שאולי תבוא מבית הדין”.
11 צפייה בגלריה
מושיקו מישאלוף
מושיקו מישאלוף
מושיקו מישאלוף
(רפי בן חקון)
יונגר: “אני מנסה כבר במשך תקופה ארוכה לנסות להציל את המצב ואני חושב שבדיון האחרון היה חוסר במידע משמעותי. באנו עם הצעות מאוד נדיבות, אני חושב שאי קבלת ההצעות עלולה להביא לקטסטרופה לעובדים. הם באו למשרדים וישבנו במשך שעתיים וחצי בניסיון לפתור את זה. מה שקרה כאן הוא שאני מוניתי בספטמבר, בתחילת נובמבר משה חוגג נעצר וכל חשבונותיו הוקפאו. מאותו רגע הוא לא יכול היה להעביר כספים, זו לא שאלה של הוא רוצה או לא רוצה, עובדתית הוא לא יכול. גם אני הייתי אמור לקבל שכר, אני עובד בלי שכר מאוקטובר”.
הנאמן המשיך לתאר את המצב הקשה במועדון: “על פי הדוחות הכספיים של הקבוצה ל-31.12, היא נמצאת בגרעון של 17 מיליון ש”ח. עד הסוף העונה הצפי שהיא תגיע לגירעון של מעל 20 מיליון ש”ח. את הגירעון הבעלים היה אמור לכסות ומעבר לזה יש פער אדיר מההכנסות מכרטיסים, יש הפסד של מעל 10 מיליון ש”ח. בחודש דצמבר באה יו”ר הבקרה התקציבית ואמרה שאנחנו חייבים לעשות תכנית הבראה. חלק מתכנית ההבראה היא הדרישה לקיצוץ בשכר. הדרישה הייתה ל-30 אחוז ולאחר שיחות הגיעו להסכמה שיבקשו לקצץ 25 אחוז. אני באתי יחד עם אלי אוחנה ואמרנו לשחקנים ׳צריך לקצץ׳. שחררנו שחקנים, הבטחנו שלא נשחרר יותר”.
11 צפייה בגלריה
דיון בית"ר בבית הדין לעבודה
דיון בית"ר בבית הדין לעבודה
דיון בית"ר בבית הדין לעבודה
(רפי בן חקון)
יונגר המשיך: “אם יינתן צו, בקופת בית”ר נכון להיום אין כסף לשלם משכורות. הכסף שנמצא, נמצא אצלי בחשבון נאמנות מהלוואה שהתקבלה. אם ביהמ”ש ייתן צו, לא ישולמו משכורות ונלך לפירוק. מכיוון שלא מדובר בעובדי שכר מינימום, אלא בעובדים שמקבלים שני מיליון ש”ח לשנה, הם גם לא יקבלו את זה מביטוח לאומי ובהפרשים יהיו מעל מיליון שקלים. הנזק שייגרם להם הוא הרבה יותר גבוה. הגשנו בקשה לפני שלושה שבועות לממש צ’קים, שיושבת ראש הבקרה מחזיקה בשלושה מיליון שקל. היום קיבלנו את תשובת המדינה שמסרבת לחלוטין, כיוון שהבקרה לטענתם היא רק נושה והיא לא באמת בעלת זכות קניין”.
“צריך להבין שגם אם יהיו את שלושת מיליון השקלים האלה, עדיין אין כסף, כי התכנית עם הקיצוץ בנויה גם על השלושה מיליון האלה”, הסביר יונגר. “אנחנו דרשנו קיצוץ, באו השחקנים בייצוג קודם וביקשו שיוחזר אם יבוא בעלים חדש. הם ביקשו שאם יהיה משקיע מהותי, הכסף יוחזר. הסכמנו. לאחר מכן הם באו לפתע ואמרו שגם אם חוגג נשאר הם רוצים את הכסף. צריך להבין שזו לא קבוצה שמתחילה מאפס את העונה הבאה, היא מתחילה ממינוס 20 מיליון ש”ח. ההנחה של מנהל הכספים ושל יו”ר הבקרה היא שקבוצה כמו בית”ר יכולה להגיע לתקציב הראוי. הבעיה שהם מבקשים להחזיר את הכסף עד ראש השנה. החשב הציע שברגע שנגיע להכנסות מכל מקור שהוא, של תשעה מיליון שקל, יחזירו 650,000. נגיע ל-15 מיליון, נחזיר עוד 650,000, נגיע ל-20 מיליון, נחזיר את כל השאר. בסופו של דבר, בחמש השנים האחרונות לא הייתה עונה שלבית”ר לא היו הכנסות מתחת ל-25 מיליון”.
11 צפייה בגלריה
עו"ד יונגר ורו"ח סייג
עו"ד יונגר ורו"ח סייג
עו"ד יונגר ורו"ח סייג
(רפי בן חקון)
עו”ד מוסינזון הוסיף: “הצענו תנאי נוסף, שבמידה ויימכר שחקן נוסף, כל התמורה תלך אליהם”, ועל כך אמר יונגר: “זו לא ההצעה הכי נדיבה, אבל אני ראלי. המשמעות של מתן צו לשלם משכורות באופן מלא היא שמחר הדירקטוריון כנראה יקבל החלטה ללכת לפירוק. אף נאמן שימונה ע״י ביהמ”ש לא ישלם לא את ה-75 אחוז, לא ישלם להם גם 20 אחוז, אף נאמן לא ישלם כשיש לו חובות של 17 מיליון שקל”.
אהוד שילוני: “עו”ד יונגר קורא לעצמו נאמן, הוא לא נאמן. במקום שחוגג יהיה כאן כי הוא לא רוצה להיות כאן, הוא שולח את יונגר. מר חוגג חוגג על חשבון השחקנים. השחקנים האלה הם לא אנשי הייטק שמתחילים לעבוד בגיל 20 ומסיימים בגיל 67. יש להם שבע שנים לקבל את הכספים האלה. מר חוגג מחזיק כספים שהוא טוען שאין להם דברים. כשהתקרבו לפירוק פתאום צצו שלושה מיליון. אנחנו לא מאמינים למר חוגג. מה ששמענו מעו״ד יונגר זה דיבורים. ביום שני יש משחק בית מול קבוצה שנקראת מכבי חיפה, זו קבוצה עם קהל. יונגר בכלל לא דיבר על הכנסות מכרטיסים”.
“ניסינו לקבל נתונים, כל פעם אנחנו מגיעים לנקודת עמימות”, חשף עו”ד שילוני. “אני חושב שהוצג בפני יונגר מצב קשה. מר חוגג כרגע לא מוכן להוציא כסף מהכיס. מה שאנחנו אומרים הוא שהתחייבו כלפינו לסכומי הכסף, תן לנו את הכסף, אנחנו מוכנים לתת לך הלוואה של 25 אחוז בתנאים שארגון השחקנים קבע, והוא לא מוכן. אם הקבוצה תלך לפירוק, ממילא מר חוגג לא יקבל שום דבר. אנחנו מייצגים שחקני כדורגל פשוטים שלא יודעים למה זה קורה. כשדיברנו על מכירה עתידית של כרטיסים, יונגר אמר שמגיעים מעט מאוד אנשים למשחקים ושהכרטיס למשחק נמכר רק ב-60 ש”ח. היום הסתבר לנו שהמחיר למשחק הקרוב הוא 95 שקלים לכרטיס. זה מיד מערער לנו את כל האמון. מיד נותן תחושה שמר חוגג רצה לחגוג כאן”.
11 צפייה בגלריה
הדיון בנוגע לשכר שחקני בית"ר
הדיון בנוגע לשכר שחקני בית"ר
הדיון בנוגע לשכר שחקני בית"ר
(רפי בן חקון)
עוד אמר שילוני בשם שחקני בית”ר: “הוא רוצה לקחת מאיתנו 25 אחוז ואנחנו מוכנים, אבל בתנאים שלנו, לנו התחייבו, יש לנו חוזה עבודה. הוא לא יכול לקבל מעבר לזה שאנחנו רוצים החזר של ההלוואה הזאת”. מוסינזון ענה: “אף אחד לא חזר משום דבר, יש פה מיס אינטרפרטציה של הסיטואציה. כשאנחנו דיברנו על 500 מול חמישה מיליון, דיברנו על כניסת כסף בפועל. אני צריך כסף כדי לשלם, הם חשבו שמספיק שסיגי תיתן נייר על 20 מיליון, ובראש השנה אני אוכל להעביר את הכסף”.
עו”ד פינס אמר: “אני שומע את דברי הצדדים ולבי נחמץ, אני פשוט לא מסוגל לשמוע את זה. הטיטאניק נוסעת ישר לתוך הקרחון, רו”ח סיגלית סייג יודעת שיש קרחון, אני יודע שיש קרחון (חדלות פרעון). יש שם קרחון, הוא מתקרב, עוד שנייה הספינה תובעת. ברור הרי שהגיון אומר ‘אני כרגע מוותר אבל שירוויח תחזירו לי’. לדעתי בכלל לא צריך לדבר על תקציב אלא על הכנסות. זה צריך להיות המנגנון, ולא במועד מסוים. לכן, כשמדברים במונחים האלה זה לא נכון לדבר על חוגג וההישארות שלו, כי זה ברור שאם חוגג יישאר לא יהיה כסף”. עו”ד יעל שילוני ענתה ביחס לכך: “ההצעה שדוברה נגעה לתקציב הקבוצה ולא על שום דבר אחר”.
סייג: “למועדון יש הערת ‘עסק חי’. מה המשמעות של הערת ‘עסק חי’ - שהקבוצה עשויה לקרוס מחר בבוקר. אם לא יהיו לה מקורות הכנסה נוספים, היא כנראה תצטרך ללכת לפירוק. לא רק שחוגג לא הזרים כספים לקבוצה, היו לנו גם פערים בהכנסות הצפויות מכרטיסים. אנחנו בתחילת העונה ידענו מאין יבוא המקור למימון התקציב שלהם. כשאני מאשרת תקציב לקבוצה, אני עושה ניהול סיכונים של כל הבטוחות שאני יכולה לקחת. אם הקבוצה נשארת בליגות המקצועניות היא נשארת, אם לא, היא יורדת לליגה א’. כשאנחנו עושים את ניהול הסיכונים, ברגע שאנחנו מסתכלים על ההכנסות שהן לא בטוחות, אנחנו בודקים מה הסיכוי שחלק מההכנסות לא יגיעו. לא יכולנו לדעת שהכנסות מכרטיסים יירדו בצורה הזאת”.
11 צפייה בגלריה
עו"ד פינס ורו"ח סייג
עו"ד פינס ורו"ח סייג
עו"ד פינס ורו"ח סייג
(רפי בן חקון)
ניר אלון סיפר: “מוסינזון העביר לי טיוטה של הסכם וחשבנו לעשות פרסה ולבטל את הדיון. קראתי עד שהגעתי למילה אחת שאם הייתה נשמטת היינו מגיעים להסכמה. המילה היא ‘בפועל’. היה לנו מנדט לייצר הסכמות, רצינו להגיע להסכמות. המילה הזו מפריעה. אנחנו נהיה מוכנים ללכת לקראת כדי שכן תהיה בית”ר שנה הבאה. בהנחה שתהיה בית”ר ירושלים בשנה הבאה ויהיה תקציב, אנחנו רוצים שייקחו בחשבון את ההלוואה הזאת. אני מוותר על ראש השנה, נהיה מוכנים לפרוס למספר חודשים”.
11 צפייה בגלריה
עו"ד מוסינזון, אלון ומישאלוף
עו"ד מוסינזון, אלון ומישאלוף
עו"ד מוסינזון, אלון ומישאלוף
(רפי בן חקון)
יונגר ענה לאלון: “אני מוכן ללכת עוד צעד קדימה. אנחנו מוכנים שבכל מקרה התשלום הראשון יהיה עד ה-31.12. זה פחות או יותר מה שקורה מבחינת הכנסות. בהנחה שיש תקציב של 20 מיליון שקל בערך, התשעה מיליון הראשונים מגיעים עד ה-31.12 ואם יגיעו לפני, אם נמכור שחקן למשל, זה כבר יקרה בקיץ. אני מנסה כל דבר שהוא אפשרי”.
לאחר הפסקה, החלה עו”ד שילוני לתחקר את מנכ”ל בית”ר, מוני ברוש: “הייתה הסכמה בדיון (לקיצוץ), אמרו את זה לשחקנים, הם לא חתמו על זה בפועל. למיטב ידיעתי משה חוגג לא מעורב בכלל. בהחלטת מינוי המאמן הוא היה מעורב, אבל ההחלטה הסופית הייתה של דירקטוריון החברה (שהוא חלק ממנו)”.
שילוני: “נתתם הנחיה לשלם משכורות מופחתות, והיום נתתם הנחיה לא להעביר את הכסף הזה?”, ברוש: “קיבלנו הנחיה מיונגר לא להעביר את הכסף עד הדיון”. שילוני: “למי אתם כן הולכים לשלם מחר?”. ברוש: “אני יודע באופן כללי מה ההוצאות, אני לא יכול להגיד ספקים ספציפיים, יש סמנכ”ל כספים, הוא יודע. הוצאות של משחק כזה (נגד חיפה) יכולות להגיע לחצי מיליון ש”ח - אבטחה, שיטור וכל ארגון המשחק”.
11 צפייה בגלריה
עו"ד יונגר ורו"ח סייג
עו"ד יונגר ורו"ח סייג
עו"ד יונגר ורו"ח סייג
(רפי בן חקון)
יונגר אמר: “כשאני לא משלם משכורות כואב לי הלב. איך אפשר לתת צו לתשלום כשהחברה מתקרבת לחדלות פרעון? אני לא איש של חוגג, אני מנסה לדאוג לקבוצה”, עו”ד שילוני לא התרשמה וענתה לו: “מניפולציה מהפחות מוצלחות שהיו בזמן האחרון”. מוסינזון המשיך: “הכסף שנמצא אצל יונגר זה כסף של מלווה. הוא הלווה מתוך הנחה שיש הסכמה וזה ילך להצלת המועדון”.
יונגר המשיך לנסות להגיע לפשרה מול אנשי ההסתדרות והציע: “אני מוכן שיבוא איש כספים מטעמכם, יחתום על סודיות וייתן לכם ייעוץ. אני מסכים להעביר לו את כל הנתונים על מנת שיוכל להתרשם מדוע ההצעה שהצענו היא סבירה, בלבד שהוא מנוע מלגלות איזה מהנתונים, מלבד לחוות את דעתו כלפי באי כוח המבקשים לגבי סבירות ההצעה. אתם לא מבינים כמה המצב קשה”. בשלב הזה השופטת התערבה בחילופי הדברים וציינה: “ירדן שועה הגיש הודעה שאומרת שהוא מתנגד גם להסכם קיבוצי שלטענתו לא יכול לפגוע בזכויות שניתנות לו מכוח ההסכם האישי שלו וגם וכן לירידה בשכרו”. לאחר מכן סיכמה כי על הצדדים להגיע להסכמות עד ליום שני”.
11 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
ירדן שועה
(רדאד ג'בארה)