6 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
יוסי בניון
(רדאד ג'בארה)
למינוי של יוסי בניון לתפקיד המנהל המקצועי של נבחרת ישראל הייתה היום (רביעי) תמיכה גדולה ביותר. לא נשמעו התנגדויות, אלא הבעת אימון במהלך, שאין ראוי מבניון לקבל את התפקיד ולהפוך לאיש החזק בנבחרת ישראל.
מה שהיה אמור להיות לפני מספר חודשים, קורה כעת, כאשר יש לחלק מאנשי הכדורגל השגות כמו האם הנבחרת הבוגרת צריכה מנהל מקצועי לבד, ולא מנהל מקצועי של כל הנבחרות, כפי שהיה עם וילי רוטנשטיינר. בהתאחדות אומרים על כך כי מה שקרה עם וילי, הוכיח שצריך להפריד בין הנבחרת הבוגרת לשאר הנבחרות, שזו המסקנה שהתקבלה.
אגב, בשיחות שהתנהלו מול בניון הוא הבהיר שהוא לא מתכוון ואינו רוצה להיות בשנים הקרובות מאמן. אגב, רוטנשטיינר בניגוד לבניון לא הסתיר את הרצון שלו להיות מאמן, זה ההבדל הגדול בין השניים.
6 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(רדאד ג'בארה)
להתאחדות לכדורגל היה חשוב שיוסי בניון ייצא בסוף החודש למשחק האימון של נבחרת ישראל בגרמניה. לכן, ועדת האיתור שכוללת את היו"ר אורן חסון, אלי אוחנה ואלי כהן התכנסה היום, כאשר בניון השוהה בחופשה בספרד עד לסוף השבוע, עלה מולם בזום.
ועדת האיתור כבר לא כוללת את שינו זוארץ, כאשר הוא הודיע ליו"ר חסון כי הוא החליט לא להיות יותר בוועדה. אגב, מספרים כי בזימון של זוארץ לוועדה, נכתב ‘למטרת מינוי מאמן לאומי’.
6 צפייה בגלריה
שינו זוארץ
שינו זוארץ
שינו זוארץ
(איציק בלניצקי)
בהתאחדות אומרים שלמעשה הבחירה של זוארץ היא לקראת ההחלטה שלו האם להתמודד ראש בראש על תפקיד היו"ר בבחירות שאמורות להיות בין אוגוסט לאוקטובר, מול חסון. זוארץ אמור לקבל את ההחלטה בתקופה הקרובה.
חסון כבר סיכם בזמנו עם בניון להיות מנהל מקצועי של הנבחרות, אך בניון התעקש לקבל סמכויות בנבחרת הבוגרת, בהתאחדות סירבו לכך והכול התפוצץ.
6 צפייה בגלריה
כמעט הביא את מוריסון לבית"ר. בניון
כמעט הביא את מוריסון לבית"ר. בניון
כמעט הביא את מוריסון לבית"ר. בניון
(חגי מיכאלי)
לחסון ובניון יש כבר קילומוטרז’ של שיחות, כל אחד כבר מכיר היטב את השני. חסון מאוד מעריך את בניון ובגלל זה רצה למנות אותו כבר לפני כן, ובעקבות זאת חסון, כך מספרים בהתאחדות, החליט שוב ללכת על שחקן העבר, הפעם כמנהל מקצועי של הבוגרים בלבד.
חזרה לוועדת האיתור: לאוחנה יש קשר טוב עם בניון, ואלי כהן 'השריף', למרות שבעבר לו ולבניון הייתה תקרית במכבי חיפה, אך הוא לא הביא אגו וכו' לתוך הוועדה ותמך גם הוא במינוי בניון.
6 צפייה בגלריה
אלי כהן השריף
אלי כהן השריף
אלי כהן השריף
(חגי מיכאלי)
אגב, כל הגורמים אומרים שהמינוי של בניון הוא ראוי ביותר, ואין על כך חולק. היו כאלה ששאלו מדוע ההתאחדות צריכה מנהל מקצועי שונה לבוגרים ואחד לנבחרות הצעירות, בדמותו של ילה חוס ההולנדי, כאשר לצדו בוני גינצבורג מתנהל כמו מנהל מקצועי. אייל ברקוביץ' אמר היום שהמינוי של בניון ראוי ביותר, ושאל האם תהיה לבניון מספיק תעסוקה בתור מנהל מקצועי?
מבחינת בניון, זה מה שהוא חיפש ולכן הוא נתן אור ירוק למינוי. בהתאחדות יודעים היטב מה הם מקבלים. בניון איש בעל עקרונות, אחד שלא מסכים לפשרות או לסטות מהדרך שלו. בניון כבר הוכיח זאת בהתנהלות שלו מול משה חוגג כאשר הבעלים פיטר את רוני לוי ובתגובה בניון עזב אז מיד את בית"ר ירושלים.
לכן, גם חסון וגם בניון יודעים כל אחד מהם מה הציפיות שיש אחד מהשני. בהתאחדות גם מבינים שלא יוכלו למשל למנות לבניון מאמן שהוא לא יתמוך במינוי שלו, כי דקה אחרי, בניון לא יהיה בתפקיד.
6 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
יוסי בניון
(איציק בלניצקי)
כעת יצטרכו בהתאחדות לראות את מי למנות לצד בניון: האם זה יהיה זר כמו שרצו מהתחלה, או שבניון ישנה כעת את החשיבה לכיוון מאמן ישראלי.
אגב, ברקוביץ' אמר היום שהוא מבחינתו לא רוצה יותר את תפקיד מאמן נבחרת ישראל, שהוא במסלול אחר מבחינת ההתנהלות המקצועית כאיש תקשורת, ובנבחרת ישראל יכולים מחר למנות אותך ואחרי תקופה להיפרד ממך. ששום דבר לא יציב.
מבחינת אורך החוזה, שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה בהתאחדות, העריך שהחוזה של בניון יהיה לתקופה של ארבע שנים, כאשר בהתאחדות עשויים למנות את בניון לאורך של ארבע שנים שיתחלקו לשנתיים עם אופציה.