2 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
(רויטרס)
רומן אברמוביץ' ממשיך להסתבך בשל קירבתו לוולדימיר פוטין והמלחמה באוקראינה: הממשלה הבריטית הודיעה הבוקר (חמישי) על הטלת סנקציות נגד הבעלים של צ'לסי. כמו כן כל הנכסים של האוליגרך הוקפאו ומשמעותי עוד יותר עבור הבלוז - בשלב זה הוא לא יכול למכור את המועדון.
עם זאת, בבריטניה איפשרו לצ'לסי להמשיך לפעול כמועדון כדורגל. כלומר הלונדונים קיבלו אישור להמשיך להתנהל תחת הנאמנות וזאת אחרי שאברמוביץ' כבר הודיע בשבוע שעבר כי הוא מעוניין למכור את צ'לסי והפקיד את המועדון בידי נאמנים. יש לציין כי התסריט היחיד בו אברמוביץ’ יכול כרגע למכור את המועדון הוא על ידי מתן אישור לממשלת בריטניה לנהל את המכירה בעצמה והכסף שייכנס, יוקפא גם הוא.
בהחלטת הממשלה הבריטית נכתב על צ'לסי: "כדי להבטיח שהמועדון יוכל להמשיך להתחרות ולהתנהל, ניתן לה רישיון מיוחד שיאפשר למשחקיה להתקיים, לשלם את משכורות העובדים ולרוכשי הכרטיסים להגיע למשחקים תוך כדי מניעה מאברמוביץ' להרוויח מהיותו הבעלים". עם זאת, הובהר שצ’לסי לא יכולה למכור יותר כרטיסים ורק מנויים יכולים להגיע למשחקים לפחות בשלב זה.
בנוסף, חברת ‘UK3’, אשר משמשת כספונסר הראשי של המועדון, הודיעה כי היא משעה את הסכם עם הבלוז ודרשה כי הקבוצה תפסיק לשחק עם לוגו החברה באופן מידי. גם יונדאי וחברות נוספות בוחנות את ההמשך העבודה עם הכחולים בעקבות ההחלטה של ממשלת בריטניה.
כבר עכשיו ברור שכל עוד תימשך המלחמה באוקראינה, צ’לסי תיפגע עוד יותר. אמנם בשלב זה היא יכולה להמשיך לפעול ומשחקיה יתקיימו כרגיל, אבל כאמור – היא לא יכולה למכור כרטיסים למשחקים לאוהדים שהם לא מנויים וגם מכירת שחקנים, רכישתם או הארכות חוזים הם לא ממש אופציה.
אברמוביץ’ הוא אחד משבעה אוליגרכים שהממשלה הבריטית הטילה עליהם סנקציות. “אין מקלט בטוח לאלה שתמכו בהתקפה האכזרית של פוטין על אוקראינה”, אמר ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג’ונסון, על אותם אוליגרכים.
2 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
(רויטרס)
ספציפית על אברמוביץ’ נכתב בהחלטת הממשלה: “מדובר באיש עסקים רוסי ואוליגרך פרו-קרמלין. הוא מקורב לאדם שערער ואיים על הטריטוריה, הריבונות והעצמאות של אוקראינה - מדובר במר ולדימיר פוטין, עמו לאברמוביץ' הייתה מערכת יחסים קרובה במשך עשורים".
צ’לסי הגיבה רשמית לדברים: “למועדון נמסר כי הבעלים אברמוביץ’ ספג סנקציות ממשלת בריטניה, מתוקף היותו בעלי המועדון. יחד עם זאת, הממשלה הנפיקה לצ’לסי רישיון המאפשר לה להמשיך בפעילות מסוימת תחת הגבלות. בכוונתנו לקיים דיונים עם הממשלה לגבי היקף הרישיון, והדבר יכלול בקשת אישור לתיקונו על מנת לאפשר למועדון להמשיך לפעול כרגיל. כמו כן, נבקש הבהרה בנוגע למשמעות של ההגבלות על קרן צ’לסי ועבודתה החשובה למען הקהילה”.