2 צפייה בגלריה
שחקני צ'לסי
שחקני צ'לסי
שחקני צ'לסי
(רויטרס)
הדרמה הגדולה סביב צ’לסי רחוקה מסיום. למרות הודעת ההרגעה של הבלוז לפיה הממשלה העניקה רישיון לפעול תחת מגבלות, הערב (שישי) מדווחים באנגליה כי חשבונות בנק של המועדון הוקפאו, מתוך “אמצעי זהירות” מצד הבנקים בעקבות הסנקציות כלפי הבעלים הרוסי רומן אברמוביץ’.
גורם סיפר ל’טיימס’ האנגלי: “הרישיון שניתן לצ’לסי מאפשר לה להמשיך בפעילות יום יומית, אבל לבנקים אין כל כוונה לקחת את הסיכון הזה ונוקטים באמצעי זהירות. הם הקפיאו חלק מכרטיסי האשראי כדי להפעיל לחץ גדול יותר”.
במקורות נוספים באנגליה כתבו בנושא: “זה עלול להביא הרס כלכלי על צ’לסי ולפגוע קשות במועדון ובשאיפותיו העתידיות. כנראה שהסיפור נרחב ושונה לעומת מה שאנחנו מכירים”. במקביל, מדווח ב’אתלטיק’ כי חברת נייקי, שהלוגו שלה מתנוסס על חולצת הבלוז, נשארת בשלב הזה עם המועדון.
כזכור, מוקדם יותר היום פורסם כי לאחר שהקפיאה את נכסיו של אברמוביץ’, ממשלת בריטניה הודיעה שמי שמעוניין לרכוש את המועדון הלונדוני, רשאי לפנות לממשלה ולהגיש הצעה רשמית על המועדון. אברמוביץ’ כבר הודיע כי מעביר את ניהול הקבוצה לידיים של נאמנים וכי הוא מעוניין למכור את המועדון, אולם הסנקציות אשר הטילה ממשלת בריטניה על בעלי צ’לסי מונעת ממנו למכור את המועדון וליהנות מהרווחים. כעת החלטת הממשלה קובעת כי המועדון אכן יעמוד למכירה, אך העסקה תתבצע דרך הפרלמנט הבריטי.
בנוסף לסנקציות הכלכליות על המיליארדר הרוסי, חברת ‘UK3’, אשר משמשת כספונסר הראשי של הבלוז, הודיעה כי היא משעה את ההסכם עם המועדון ודורשת להסיר את סמל החברה מהחולצה של צ’לסי באופן מידי.
2 צפייה בגלריה
מייסון מאונט מנשק את הסמל של צ'לסי
מייסון מאונט מנשק את הסמל של צ'לסי
מייסון מאונט מנשק את הסמל של צ'לסי
(רויטרס)
בנוסף, על פי דיווחים באנגליה, מההמשלה מסרו לאברמוביץ’ כי עליו להסכים להצעות על המועדון עד ה-31.5.2022 כדי להבטיח שהמועדון ישרוד. הרישיון שמאפשר למועדון לשחק בשארית העונה לא יחודש אלא אם כן רומן אברמוביץ' יסכים למכירה.