3 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
(איציק בלניצקי)
היורוליג ממשיכה לשמור על שגרה ללא הקבוצות הרוסיות שהושעו בשלב זה מהמפעל והערב (שישי), מכבי תל אביב קיבלה חדשות רעות מכיוון צרפת בנוגע למאבק על השמינייה. מונאקו רשמה 80:102 ביתי על אנדולו אפס, במה שסיבך מאוד את האלופה הישראלית. כמו כן, במשחק הקצוות במסגרת המחזור ה-29, ז’לגיריס הפתיעה כאשר רשמה 84:91 על ברצלונה המוליכה שספגה את הפסדה החמישי העונה בלבד.

מונאקו – אנדולו אפס 80:102

אחרי ההפסד אתמול לכוכב האדום ובהנחה שהתוצאות מול הרוסיות אכן יימחקו כלא היו, מכבי עדיין הייתה חזק במקום השמיני, אולם ניצחון הבית של הצרפתים סיבך בגדול את האלופה הישראלית, שפיללה לניצחון של אלופת אירופה, אך זה כאמור לא קרה וכעת למכבי מאזן 11:11 ולמונאקו 13:11. פער משמעותי, אולם לאור היכולת של מכבי זה פער שבהחלט הקבוצה מהנסיכות יכולה לסגור. עבור הטורקים זה היה הפסד מספר 10 מול 12 ניצחונות, כשעבורם המקום בפלייאוף הרבה יותר בטוח. מייק ג’יימס כיכב בשורות מונאקו עם 27 נקודות, כשמנגד 25 נק’ של ואסילי מיצ’יץ’ לא הספיקו למפסידה.
המשחקים שנשארו
מכבי: מילאנו (בית), ריאל מדריד (בית), פנאתינייקוס (חוץ), וילרבאן (בית), ברצלונה (חוץ) ומשחק השלמה בבית מול פנרבחצ’ה.
מונאקו: אולימפיאקוס (בית), באסקוניה (בית), מילאנו (חוץ), אלבה ברלין (בית).

ז’לגיריס – ברצלונה 84:91

הליטאים הצליחו להפתיע במגרש הביתי. אחרי רבע ראשון שהסתיים ב-9:17 לבארסה, לחדר ההלבשה הקבוצות ירדו בשוויון 35 אחרי ריצת 18:26 של המארחת. ברבע השלישי הקטלונים החזירו לידם את ההובלה, אולם בזה האחרון, ז’לגיריס חגגה עם ריצת 21:35 שסידרה ניצחון. לוקאס לקאביצ’יוס כיכב אצל המקומיים עם 22 נקודות, שנוספו לעוד 18 של ג'ופרי לוברגן. מנגד, ניקולה מיטרוביץ’ סיים עם 26 נקודות. המנצחת עלתה לשבעה ניצחונות לעומת 16 הפסדים.
3 צפייה בגלריה
ניקולה מירוטיץ' מתוסכל
ניקולה מירוטיץ' מתוסכל
ניקולה מירוטיץ' מתוסכל
(איציק בלניצקי)
3 צפייה בגלריה
שאראס בהלם
שאראס בהלם
שאראס בהלם
(איציק בלניצקי)

17 נקודות ותשעה ריבאונדים לגינת, לבלואה ניצחה

במשחק נוסף שנערך הערב באירופה, בליגה הצרפתית, עמד הליגיונר שלנו תומר גינת. הישראלי כיכב עם 17 נקודות ועוד תשעה ריבאונדים וסייע לקבוצתו, לבלואה, לרשום ניצחון 78:79 דרמטי על אורלינס והיא שמרה על המקום הראשון בטבלה.
המשחק, שהתנהל במסגרת המחזור ה-22 בצרפת, היה בשליטה כמעט מוחלטת של לבלואה שהוליכה בשלושת הרבעים הראשונים. ברבע האחרון אורלינס חזרה בזכות ריצת 12:20 והייתה קרובה, אבל זה לא היה מספיק עבורה.