2 צפייה בגלריה
נאסר אל חלאיפי
נאסר אל חלאיפי
נאסר אל חלאיפי
(רויטרס)
יובאן סורבטוביץ’ ממלא תפקיד מרכזי בתיק המשמעתי שפתחה ביום חמישי האחרון אופ”א נגד נשיא פאריס סן ז’רמן, נאסר אל חלאיפי, המנהל הספורטיבי לאונרדו ונגד המועדון עצמו. סורבטוביץ’, מזכ”ל התאחדות הכדורגל הסרבית, הוא הנציג שמונה על ידי אופ”א להיות נוכח ביום רביעי בסנטיאגו ברנבאו, והדו”ח שלו בנוגע להתפרעות המדווחת מצד ראשי פ.ס.ז’, תהיה מכרעת בעניין הענישה.
למעשה, אופ”א פועלת עם סורבטוביץ’ וגם עם דני מקאלי, השופט המרכזי במשחק, ועל פיהם תסתמך ועדת האתיקה והמשמעת של הארגון האירופי בנוגע לצעדים בהם עלולים לנקוט כנגד המועדון מעיר האורות. כזכור, דבר אחד כבר ידוע והוא הדו”ח של השופט ההולנדי, כאשר בסעיף 7 נכתב בין היתר: “נשיא פ.ס.ז’ והמנהל הספורטיבי היו אגרסיביים וניסו להיכנס לחדר ההלבשה של השופטים. השופטים ביקשו מהם לצאת. הם חסמו את הדלת והנשיא בכוונה הטיח ציוד של אחד השופטים”.
לצד דו”ח השיפוט, הדבר המשמעותי ביותר יהיה מה שרשם סורבטוביץ’ בנוגע למה שהתרחש במנהרת השחקנים ובחדרי ההלבשה. אופ”א, על פי הפרסומים, קיבלה את הפירוט מתכננת לפעול מהר כדי לסגור את הסוגיה לכאן או לכאן, כאשר באירופה ממתינים להודעה שלה בנושא. אל חלאיפי, כזכור, חבר בוועד הפועל של אופ”א וכעת עלול לאבד את תפקידו הרשמי בארגון מטבע הדברים, אך זה לא הדבר החמור ביותר שעומד כנגדו. בספרד נטען: “באופ”א יש מבוכה גדולה בגלל כל מה שקרה ולכן הענישה עלולה להיות קשה”.
2 צפייה בגלריה
נאסר אל חלאיפי ולאונרדו
נאסר אל חלאיפי ולאונרדו
נאסר אל חלאיפי ולאונרדו
(רויטרס)
בנוגע לסנקציות, ישנן מספר אפשרויות בהתאם כמובן למה שעלה מהדו”ח. במקרה של אל חלאיפי ולאונרדו, הקנס האישי שיספגו לא יכול לעלות מעל 100 אלף אירו על פי התקנון, בעוד במקרה של המועדון עצמו הקנס עלול להגיע למיליון אירו. הענישה המקסימלית, בהנחה שאכן יתברר כי ראשי המועדון נהגו באלימות כלפי צוות השיפוט ועובדי ריאל מדריד, היא אף הרחקה לתקופה מסוימת של פאריס מכל התחרויות האירופיות. ישנה גם אפשרות של אזהרה בלבד, כמובן בהתאם לדו”ח.
כזכור, בספרד טענו שבסיום המשחק אל חלאיפי ולאונרדו ירדו מהיציע כשהם צועקים לכל עבר, הגיעו לאזור חדרי ההלבשה והלכו לחפש את השופטים. לפי הטענות אל חלאיפי צרח והשתולל בחדרי ההלבשה, הניף אגרופים באוויר וניסה להיכנס בכוח לחדר השופטים, וכשאחד מאנשי הצוות של ריאל מדריד צילם את ההשתוללות שלו הוא איים עליו “אני אהרוג אותך”, בעוד לאונרדו דרש מאותו איש צוות למחוק את הצילום. עוד נטען כי המאבטחים של אל חלאיפי ואנשים נוספים עצרו אותו מלתקוף את אותו איש צוות שצילם.
מה עשה מורינו לשחקניו אחרי הניצחון?