2 צפייה בגלריה
רמזי ספורי חוגג
רמזי ספורי חוגג
רמזי ספורי חוגג
(שחר גרוס)
אחרי הניצחונות על מכבי פ"ת בגביע ועל הפועל חיפה בליגה, הפועל באר שבע המשיכה אמש (ראשון) את המומנטום תחת המאמן אליניב ברדה כשניצחה בחוץ 0:2 את הפועל נוף הגליל. בכך, האדומים יגיעו לפלייאוף העליון עם רצף של שלושה ניצחונות בכל המסגרות ועל הדרך צמצמו זמנית את הפער ממכבי חיפה המובילה לנקודה אחת בלבד.
"כיף לסיים את העונה הסדירה ככה", אמרו בבאר שבע, "דיברנו במשך כל השבוע כמה חשוב להגיע לפתיחת הפלייאוף עם ניצחון ועם ביטחון. ידענו שזה לא יהיה קל, אבל השחקנים באו בגישה מצוינת במחצית הראשונה והיינו צריכים לגמור את המשחק במחצית הראשונה. הגענו להרבה מצבים טובים אבל משהו בריכוז לא עבד, היה חשש גדול שנשלם על ההחמצות אבל השני של רמזי הרגיע".
האווירה השמחה בבאר שבע ממשיכה תחת אליניב ברדה ששוב זכה למחמאות על ניהול המשחק והיכולת של הקבוצה. ברדה הדגיש באסיפות האחרונות את החשיבות הגדולה לשפר את העמדות לקראת הפלייאוף וביקש מהשחקנים לבוא בגישה אגרסיבית כדי לחזור עם ניצחון בכל מחיר. הבעלים אלונה ברקת מאוד מרוצה ממה שהיא רואה כרגע ושיתוף הפעולה בין אליניב ברדה למאור מליקסון והיא רוצה שברדה יהיה המאמן גם בעונה הבאה, אבל הוא העביר מסרים שייתן את החלטתו רק בסיום העונה יחד עם משפחתו.
ברדה: החצי הראשון הכי טוב שלנו העונה
אחד המפתחות לניצחון היה המהלך של ברדה שתרגל במהלך האימון המסכם את רמזי ספורי ודור מיכה והפתיע כשהחליט לעלות עם השניים לראשונה מאז המחזור הראשון של הליגה, בטדי נגד בית"ר ירושלים. השניים רשמו יכולת טובה עם כמה צירופים שהציתו את הדמיון, אבל לא הסתיימו ברשת. מן הסתם שגיבור הניצחון היה רמזי ספורי, שכבש לראשונה בשנת 2022 וצמד שלו עשה את ההבדל. ספורי העלה כבר את מאזנו לתשעה שערי ליגה ושבר את השיא האישי שלו בליגת העל. בבאר שבע מרוצים מאוד מהיכולת של ספורי, שחזר לעניינים בדיוק בזמן. "רמזי נעלם קצת בחודשיים האחרונים מבחינת שערים, אבל הוא היה מספיק חזק בראש כדי לחכות בסבלנות. רמזי הישן והטוב חזר ברגע הכי מתאים שיש, מגיע לו לקבל זימון לנבחרת", אמרו בקבוצה.
ברדה היה שבע רצון מכך ששחקני ההגנה הצליחו לשמור על רשת נקייה ובכלל לבלום את הניסיונות של נוף הגליל. מיגל ויטור היה מעל כולם עם 13 חילוצים כדור, כאשר חאתם עבד אלחמיד בלט גם כן בעמדת המגן הימני. אלחמיד נאלץ להתחלף בגלל כאבים חוזרים בשרירי הבטן, אבל גם בגלל החשש שיקבל כרטיס צהוב שני. מי שעוד קיבל מחמאות היה עומרי גלזר, שרשם בישול נדיר לרמזי ספורי.
2 צפייה בגלריה
דור מיכה מול חגי גולדנברג
דור מיכה מול חגי גולדנברג
דור מיכה מול חגי גולדנברג
(שחר גרוס)
עוד שחקן שרשם בישול נהדר וקיבל שבחים מהצוות המקצועי הוא הקשר אנדרה מרטינש. הפורטוגלי עלה בהרכב אחרי התלבטות לא קצרה של ברדה עם הצוות המקצועי שלו וזה החזיר עם בישול יפהפה וראשון שלו בישראל. לרוע מזלו של מרטינש, הוא מתח את שריר הירך האחורי שיגרום לו להחמיץ את המחזור הראשון של הפלייאוף בשבוע הבא. מי שצפוי לחזור לסגל הוא החלוץ איתי שכטר שקיבל מנוחה נוספת מחוץ ל-20.
בפעם המי יודע כמה, האדומים כיכבו גם בטבלת הכרטיסים הצהובים, כאשר מי שספג כרטיס צהוב חמישי הוא גוסטבו מרמנטיני שנכנס כמחליף במחצית השנייה. בעקבות הצהוב, מרמנטיני שמתקשה להתאקלם בבאר שבע, יחמיץ את המשחק נגד מכבי חיפה במחזור השני של הפלייאוף. מי שצריך להיזהר הוא מיגל ויטור שספג את הכרטיס הצהוב ה-11 שלו והוא בסכנה לקראת צמד המשחקים בגביע ובליגה נגד מכבי תל אביב.