2 צפייה בגלריה
שחקני יובנטוס מאוכזבים
שחקני יובנטוס מאוכזבים
שחקני יובנטוס מאוכזבים
(רויטרס)
יש כסף, אין הצלחה. ביובנטוס מתחילים לסכם עונה קשה במיוחד, שתסתיים אולי עם זכייה בגביע, אך לא עם אליפות וכן עם הדחה מוקדמת כבר בשמינית גמר הצ’מפיונס מול ויאריאל. הגברת הזקנה סיימה את דרכה במפעל האירופי כבר ב-16 האחרונות בפעם השלישית ברצף ולא עברה את הרבע מאז 2016/17, בוודאי לא מה שייחלו לו בטורינו.
המציאות בה יובנטוס מודחת פעם אחר פעם היא מפתיעה מהרבה סיבות, אך אחת הבולטות שבהן היא העבודה שמאז החתמתו של כריסטיאנו רונאלדו ב-2018, המועדון האיטלקי הוציא סכום אסטרונומי של 775 מיליון אירו על שחקני רכש, הנתון הגבוה ביותר באירופה. ברצלונה (621 מיליון אירו), צ'לסי (619 מיליון אירו), אתלטיקו מדריד (579 מיליון אירו), ריאל מדריד (549 מיליון אירו) ומנצ’סטר סיטי (544 מיליון אירו) נמצאות אחרי יובנטוס ברשימה עם סכומים מרשימים גם כן.
אם מסתכלים על הרווח ממכירת שחקנים לעומת ההפסד, גם פה יובנטוס נמצאת בטופ, ולא מהצד החיובי. האיטלקים הפסידו 290 מיליון אירו בזמן הזה, כשרק מנצ'סטר יונייטד (379- מיליון אירו) הפסידה יותר ממנה וארסנל ( 290- מיליון אירו) ספגה מכה כלכלית זהה.
2 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
(רויטרס)
כמובן שהנתונים הכספיים לא מבטיחים מקום בפסגה של הכדורגל האירופי, אבל ההשקעה הכלכלית האדירה של הביאנקונרי הייתה אמורה לפחות למנוע את רצף ההדחות באלופות מול ליון, פורטו ו-ויאריאל, קבוצות שעל הנייר נחותות ממנה, בשלב כה מוקדם של המפעל (שמינית הגמר).
101 שערים של רונאלדו ב-134 הופעות לא סייעו לגברת הזקנה וגם דושאן ולאחוביץ’, שנראה מצוין בבכורה שלו במפעל היוקרתי, לא הצליח למנוע מפלה נוספת. ייתכן שהשקעה כלכלית נוספת לא תהיה מה שתעצים את יובנטוס, ואולי עדיף לה להתמקד ולחזק את הסגל שנמצא כעת במועדון על מנת להתקדם חזרה לטופ האירופי.