1 צפייה בגלריה
קוקה
קוקה
קוקה
(רויטרס)
מעודדת מההעפלה לרבע גמר ליגת האלופות, אתלטיקו מדריד השיגה הערב (שבת) 0:1 קטן בדרבי נגד ראיו וייקאנו בדרך לניצחון חמישי ברציפות בלה ליגה, זאת במסגרת המחזור ה-29. מוקדם יותר, ולנסיה רשמה ניצחון שלישי בארבעה משחקי ליגה עם 0:1 קטן אך חשוב על אלצ’ה, גרנאדה גברה 2:3 על אלאבס בתום מותחן אדיר, בעוד אוססונה ניצחה 1:3 את לבאנטה. המשחקים, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, שודרו בערוץ ONE למנויי HOT, מנויי yes, סלקום TV ופרטנר TV.

ראיו וייקאנו – אתלטיקו מדריד 1:0

הקולצ’ונרוס חזרו למקום השלישי ופתחו פער שלוש נקודות על פני ברצלונה, לה שני משחקים חסרים. המארחת נמצאת לאחרונה בירידה משמעותית והפעם החזיקה יותר בכדור ואיימה לא פחות מיריבתה, אבל לא הצליחה להביא זאת לידי ביטוי בשערים. בדקה ה-49 ז’ואאו פליקס סיים פעולה טובה עם בישול לקפטן קוקה, שהבקיע את גול הניצחון. לואיס סוארס, כהרגלו בתקופה האחרונה, פתח על הספסל ונכנס כמחליף, אך לא הצליח להשפיע על התוצאה. בדקה ה-85, אנחל קוראה, ממצטייני העונה של דייגו סימאונה, קילל את השופט והורחק בכרטיס אדום ישיר.

אוססונה – לבאנטה 1:3

המקומיים שהובסו 4:0 לברצלונה במחזור הקודם, הצליחו להתאושש בזכות ניצחון ביתי גדול 1:3 על לבאנטה מתחתית הטבלה, והצליחו לדלג מקום אחד בטבלת הליגה, מעל סלטה ויגו. האורחת מנגד, שקועה עמוק במקום האחרון של הליגה הספרדית. לאחר שסיימה את משחקה האחרון בתוצאת תיקו מול אספניול, היא מאבדת נקודות גם הפעם.
המשחק נפתח בקצב גבוה, עם שלל מצבים לזכות שתי הקבוצות, אך הראשונה שהשכילה לכבוש הייתה אוססונה. צ’ימי אווילה קיבל כדור עומק נפלא, וכשהוא נשאר באחד על אחד מול השוער, גלגל בנוחות לפינה הימנית. בדקה ה-57 אנטה בודימיר ניצל ערבוביה ברחבת היריבה וקבע 0:2. שבע דקות לאחר מכן, דארקו בראשנאץ ירה כדור חזק כ-11 מטרים משערה של לבאנטה, שהסתיים בתוך הרשת של דני קרדנס. רוז'ר מרטי צימק את התוצאה לזכות קבוצתו, עם בעיטה יפה לפינה הימנית של השוער. בסיום, 1:3 לאוססונה.
בזכות הניצחון המארחים כאמור טיפסו מקום אחד מעל לסלטה ויגו, ישירות אל המקום העשירי. כשהם במרחק של תשע נקודות מריאל סוסיאדד השישית, החלום לתפוס את אחד מהמקומות שמובילים לאירופה בעונה הבאה עדיין קיים. הקבוצה המפסידה לעומתם, רחוקה כעת שבע נקודות מחוף מבטחים. בכדי להישאר בליגה עליה להתחיל ולאגור נקודות בקצב גבוה יותר, כשבמחזור הבא היא תארח בביתה את ויאריאל.

אלצ’ה – ולנסיה 1:0

מסוף חודש פברואר, העטלפים יכולים להיות מאוד מרוצים ממה שהם משיגים על המגרש. יומיים לפני שהחל חודש מרץ הם גברו 0:1 על מיורקה, לאחר מכן הם ניצחו באותה תוצאה את אתלטיקו בילבאו בגומלין חצי גמר הגביע והעפילו לגמר, אח”כ הגיע 1:3 על גרנאדה, ואמנם שבוע שעבר הם נעצרו עם 0:0 מול חטאפה, אך המשיכו לשמור על רצף נטול הפסדים שהמשיך הערב, עם 0:1 שלישי בחמישה משחקים וניצחון רביעי באותו פרק זמן, הפעם באלצ’ה.
הקבוצה של חוסה בורדאלאס נהנתה הפעם משער בודד ומוזר של גונסאלו גדש בדקה ה-50, שנתן את שלוש הנקודות. קרלוס סולר הכניס כדור מצוין לרחבה, וגדש, תחת לחץ של יוהאן מוחיקה, ניסה לבעוט ללא הצלחה אך למזלו הכדור פגע ברגלו, ניתז לדשא, פגע שוב ברגלו והתגלגל מעבר לגופו של שוער אלצ’ה אדגר באדיה וחדר לרשת. מוחיקה עוד הספיק לראות את הכרטיס האדום בתוספת הזמן אחרי מילים מיותרות לשופט והשאיר את אלצ’ה בעשרה שחקנים וקבוצת התחתית לא הצליחה להשיג שער שוויון.
בזכות הניצחון העלתה ולנסיה את מאזנה ל-40 נקודות והיא במקום התשיעי, 5 נקודות בלבד מוויאריאל השביעית. אם העטלפים לא ינצחו את בטיס בגמר הגביע, הם בהחלט יוכלו להשיג את הכרטיס לאירופה גם דרך הליגה. המארחת נותרה במקום ה-14, 8 נקודות מהקו האדום.

אלאבס – גרנאדה 3:2

הבאסקים של חוסה לואיס מנדיליבר כבר רשמו מהפך ופינטזו על ניצחון שישפר משמעותית את מצבם בקרבות ההישרדות, אך בסופו של דבר חיברו משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון ונותרו שקועים מתחת לקו האדום, במרחק 3 נקודות ממיורקה, שמדורגת מעל לקו האדום. מנגד, החבורה של רובן טורסייה הוכיחה אופי אדיר וקטעה רצף של עשרה משחקים ללא ניצחון והגדילה את הפער מהקו האדום ל-4 נקודות מקאדיס.
חוסלו יכל לקבוע יתרון באסקי בפנדל כבר בדקה ה-26, אך נעצר אצל לואיס מקסימיאנו, כאשר בדקה ה-50 האנדלוסים הענישו ועלו ליתרון משער של סרחיו אסקודרו. עם זאת, התגובה של אלאבס לא איחרה לבוא, כאשר בחלוף שלוש דקות בלבד, בדקה ה-53, גונסאלו אסקלנטה קבע שוויון מבישול של מאנו ואייחו, שארבע דקות לאחר, בדקה ה-57, מכן השלים מהפך עם שער משלו.
בדקה ה-75 אנטוניו פוארטאס החזיר את גרנאדה למשחק בנגיחה, כאשר השער אושר רק לאחר בדיקת VAR ממושכת, שקבעה שהכדור עבר את קו השער ובדקה ה-87 המהפך האנדלוסי הושלם, כאשר דרווין מאצ’יס מצא את לואיס סוארס, שהכניע מקרוב את פרננדו פאצ’קו והכריע את ההתמודדות. לקראת סיום המשחק, בתוך תוספת הזמן, נרשם עימות אלים בין שחקני הספסל של גרנאדה לבין שחקני אלאבס, בסיומו הורחק מהספסל ארון אסקאנדל, שוערם השני של הבאסקים.