3 צפייה בגלריה
פייר אמריק אובמיאנג חוגג
פייר אמריק אובמיאנג חוגג
פייר אמריק אובמיאנג חוגג
(רויטרס)
ריאל מדריד הגיעה הערב (ראשון) מלאת ביטחון לקלאסיקו הביתי מול ברצלונה, אך פשוט קפאה, אין דרך אחרת להגיד זאת, לעיניי הקהל הביתי בסנטיאגו ברנבאו. הקטלונים חגגו במחצית הראשונה עם 0:2 ובדקה ה-52 היתרון כבר עלה ל-0:4 מהדהד, תוצאה שנשארה עד שריקת הסיום.
גם ברשת התמוגגו מההופעה של הקטלונים: “זו ברצלונה של פפ?”, “זכרונות מ-2009”, “צ’אבי כמאמן או כשחקן?”, “מהמשחקים הגדולים ביותר בקלאסיקו”, "הופעה מביכה של ריאל" ו"מהלילות הקסומים של ברצלונה" היו בין הדברים שנכתבו על אחד הערבים האדירים של ברצלונה, שניצחה את ריאל מדריד לראשונה מאז 2019. הבלאנקוס ספגו את הפסדם הראשון בבית העונה בליגה.
אוסמן דמבלה ופייר-אמריק אובמיאנג להטו והיו במוקד המחמאות. החלוץ כבש צמד והעלה את מאזנו לחמישה שערים בארבעת משחקיו בברנבאו (מעולם לא ניצח שם עד הערב), כאשר הוא המשיך להצדיק את הגעתו עם שער תשיעי ב-11 הופעות מאז שהגיע. בהמשך, אובמיאנג גם בישל והפך לשחקן בארסה הראשון במאה ה-21 שהיה מעורב בשלושה שערים במשחקו הראשון בקלאסיקו (שני שערים ובישול), ולשחקן הראשון במאה הנוכחית שכבש בחמישה משחקים רצופים נגד ריאל מדריד בכל המסגרות (ליגת האלופות ולה-ליגה).
דמבלה, שספג לא מעט ביקורות בתקופה האחרונה, ממשיך להוכיח שכל עוד הוא על המגרש בארסה דומיננטית. שני הבישולים של הצרפתי הפכו אותו למבשל הבכיר בחמש הליגות הבכירות של אירופה ב-2022 (7), כאשר במקום השני ליאו מסי עם שישה. אגב, הוא הפך לשחקן השני מאז צ’אבי עצמו שמבשל פעמיים במחצית מול ריאל, כאשר מאמנו עשה זאת בקלאסיקו המפורסם בו בישל ארבע פעמים ב-2009 ב-2:6.
3 צפייה בגלריה
אובמיאנג ודמבלה חוגגים עם פראן טורס
אובמיאנג ודמבלה חוגגים עם פראן טורס
אובמיאנג ודמבלה חוגגים עם פראן טורס
(רויטרס)
בנוסף לדמבלה ואובמיאנג, גם פראן טורס חגג בהתמודדות וכבש את השער של השלישי של הקטלונים, מה שסידר לו בפעם הראשונה בקריירה שלושה משחקי ליגה רצופים בהם הוא כובש אחרי שהבקיע גם מול אוססונה (צמד) ומול אלצ’ה. גם דני אלבס רשם הישג מיוחד, כששיחק בארבעה משחקים בהם ברצלונה כבשה ארבעה שערים או יותר מול ריאל מדריד בשלושת העשורים האחרונים (2009, 2014,2015 ו-2022). ג’רארד פיקה הגיב בסיום: “חזרנו”.
שני השערים הראשונים של בארסה, של אובמיאנג ולאחר מכן של רונלד אראוחו (שער רביעי העונה), הגיעו בנגיחות. הקבוצה של צ’אבי כבר עם 13 שערים עם הראש העונה, בעוד ריאל ספגה שני שערים מנגיחות העונה עד למשחק הזה, בו המאזן השלילי הוכפל.
3 צפייה בגלריה
רונאלד אראוחו חוגג
רונאלד אראוחו חוגג
רונאלד אראוחו חוגג
(רויטרס)