3 צפייה בגלריה
חילי טרופר ושני הרשקו
חילי טרופר ושני הרשקו
חילי טרופר ושני הרשקו
(לילך וויס-רוזנברג)
יממה חלפה מאז ששר התרבות והספורט, חילי טרופר, ביקר את הספורטאים האוקראינים השוהים בארץ. כאשר הוא נכנס לאולם הג’ודו במכון וינגייט, הוצבו במרכזו שני דגלים, דגל מדינת ישראל ודגל אוקראינה, כאשר הג’ודאים הצעירים שעמדו מולו היו נרגשים במיוחד. במהלך הביקור, השר שוחח עם מאמן נבחרת ישראל לנשים שני הרשקו שעוזר להם, כמו גם עם אנשי נבחרת הג’ודו האוקראינית ובראשם המאמנת אלכסנדרה סטרקובה.
במהלך הביקור השר ראה את חבילות המזון הרבות שנשלחו מאגודות הג’ודו השונות בארץ עבור האורחים הצעירים, שנכנסו לישראל באשרת שהייה מיוחדת בגלל המצב, שמע מהאוקראינים על המלחמה במדינתם, ודיבר עם המאמנת שסיפרה איך איבדה את ביתה שהופצץ ואת קרוביה שנהרגו בגלל התקיפות של צבא רוסיה במולדתה.
בעקבות הביקור והאפשרות שקיבלו להתארח בישראל, היום (שלישי) סטרקובה פרסמה פוסט בפייסבוק ובו היא בחרה לומר תודה לשני הרשקו, לאיגוד הג’ודו ולעומד בראשו היו”ר משה פונטי, למשרד התרבות והספורט ולשר חילי טרופר, ולמכון וינגייט על האירוח בזמנים הקשים שעוברים על הג’ודאים האוקראינים.
אלכסנדרה סטרקובה כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: “למרות הכל, כשאתה מאבד את הכל ביום אחד, אתה מבין אפילו יותר שהדבר הכי חשוב זה החיים. והילדים שלנו, עתיד ארצנו, ממלאים אותנו באנרגיה. אני לא מבינה איך להסביר להם מדוע הורסים להם את הבתים והורגים את קרוביהם, אבל אני מבינה שצריך להכריח אותם לחיות למרות הכל”.
המאמנת הוסיפה: “אני אוהבת את המדינה שלי ואני אוהבת את בעלי, אבל הייתי צריכה לעזוב אותם, בשביל הילדים שלנו. אני אסירת תודה על כך שיש אנשים שחוללו עבורנו ניסים! הם עשו הכל בשבילנו, כולם עוזרים, אנחנו בתנאים הכי טובים, הילדים שלנו בטוחים, הילדים שלנו שבעים, הילדים שלנו נושמים את האוויר, הילדים שלנו מתאמנים בקבוצה הכי טובה עם המאמנים הכי טובים, הילדים שלנו התחילו לחייך! בהגנה על המדינה שלנו, הוריהם אסירי תודה על כך שילדיהם בטוחים ויכולים להמשיך את העבודה שלהם בג'ודו”.
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר עם אלכסנדרה סטרקובה
חילי טרופר עם אלכסנדרה סטרקובה
חילי טרופר עם אלכסנדרה סטרקובה
(לילך וויס-רוזנברג)
לסיום ציינה מאמנת נבחרת אוקראינה: “אני מודה למדינת ישראל, למשרד הספורט של ישראל ולשר חילי טרופר, לאיגוד הג’ודו הישראלי וליו”ר משה פונטי, למאמן הלאומי שני הרשקו ולמשפחת הג’ודו של ישראל! פדרציית הג’ודו של מולדובה, אנחנו מודים גם לך על שהייתם איתנו לאורך כל השהות שלנו במולדובה. כל הצוות שלנו וכל משפחות הילדים מודים לכם מקרב לב על ההזדמנות הזאת”.
לצד זאת, באיגוד הג’ודו הישראלי מודאגים ממצבם של הג’ודאים האוקראינים הצעירים, שעדיין עומדים בקשר עם משפחותיהם ולכן הם יקבלו סיוע וליווי פסיכולוגי במהלך שהותם בארץ. כמו כן, באיגוד הישראלי יצטרכו סיוע במימון השהות שלהם.
3 צפייה בגלריה
שני הרשקו עם הספורטאים והשר חילי טרופר
שני הרשקו עם הספורטאים והשר חילי טרופר
שני הרשקו עם הספורטאים והשר חילי טרופר
(לילך וויס-רוזנברג)
מאמן נבחרת ישראל לנשים, שני הרשקו, אמר: “יש פה ילדים בני 12 וילדות בנות 14 שמקבלים מאיתנו את כל העזרה והתמיכה האפשרית. יחד עם זאת, אני חושש מהעתיד. עלות האירוח שלהם לחודש מגיעה ל-120 עד 150 אלף שקל. השגנו את הסכום הזה לחודש הראשון, בזכות תקציב שהעמידו לרשותנו משרד התרבות והספורט ועזרה של תורמים שעשו מעל ומעבר עבורם, כך שכרגע לא חסר להם דבר - אבל יש חשש מכך שלא נוכל לממן את השהות שלהם כאן לחודש הבא, במידה ונזדקק לכך. אנחנו חייבים להשיג תקציב נוסף עבורם כדי שנוכל להבטיח את זה שנבחרת אוקראינה תוכל להמשיך להתאמן ולחיות בשקט בהמשך. חייבים לעשות מאמץ כדי לעזור להם”.