1 צפייה בגלריה
לא מתבייש לומר את דעתו. ואן חאל
לא מתבייש לומר את דעתו. ואן חאל
לא מתבייש לומר את דעתו. ואן חאל
(רויטרס)
חוסר מזל ללואי ואן חאל: מאמן נבחרת הולנד בן ה-70 אובחן חיובי לקורונה והוא בבידוד בזמן שעוזריו יעבירו את האימונים הקרובים כשהנבחרת מתכוננת למשחקי הידידות מול דנמרק וגרמניה. עוד לפני כן המאמן הוותיק מצא זמן לבקר את פיפ"א במסיבת עיתונאים. הסיבה: המונדיאל בקטאר.
"כולם יודעים שלדעתי זה מגוחך", אמר ואן חאל על כך שגביע העולם ייערך בקטאר, "זה מגוחך שאנחנו הולכים לשחק במדינה - איך פיפ"א קוראת לזה - לפתח שם את הכדורגל. זה בולשיט. ואיך עושים את זה? על ידי אירגון טורניר במדינה הזו, אבל זה לא משנה. זה הכל נוגע לכסף ואינטרסים, זה המניע העיקרי של פיפ"א".
ואן חאל נפגש מדי חודש עם ההתאחדות ההולנדית כדי לבחון את המצב בקטאר בכל הנוגע לזכויות אדם. ההתאחדות ההולנדית היא מהבודדות שהשמיעו ביקורת על נושא זכויות האדם אצל מארחת המונדיאל. "ההתאחדות אף פעם לא הייתה בעד קיום המונדיאל בקטאר", נמסר בהצהרה מטעמה בשנה שעברה אחרי שנציגיה ביקרו בקטאר.
גם מאמן נבחרת אנגליה, גארת' סאות'גייט, השמיע ביקורת על המונדיאל בקטאר: "הדבר הראשון שעשו זה לבנות את האצטדיונים ואין שום דבר שאפשר לעשות עם זה. אבל כמובן שיש דאגה לנוכח הזכויות של העובדים בקטאר ותנאי המחייה שלהם. יש גם דברים שמאיימים על האוהדים שלנו שירצו להגיע למונדיאל: זכויות הנשים והקהילה הגאה".