1 צפייה בגלריה
גיל בני מול עמית שמחון
גיל בני מול עמית שמחון
גיל בני מול עמית שמחון
(נעם מורנו)
בעקבות הבקשה של הפועל חיפה לפסול את השופט, ספי שמש, מניהול משחקי הקבוצה, גוני צחר, יו"ר איגוד שופטי הכדורסל, וההנהלה שתחתיו, הוציאו מכתב ובו שלחו מסר חד לקבוצות, לפיו הם “דוחים את הניסיונות של קבוצות מסוימות להלך אימים על שופטי הכדורסל ומשבץ השופטים”.
במכתב שהוציא צחר צוין: “שופטי הכדורסל הינם אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה. ישרים והגונים אשר משקיעים לילות כימים במלאכה קשה ומורכבת בתנאי לחץ במקצועיות רבה גם אם הם שוגים מקצועית לפעמים, כמו שחקנים מאמנים ואחרים. הוועדה המקצועית של איגוד השופטים בודקת כל מחזור מספר משחקים וכן כאשר מתעוררות טענות מקצועיות כאלו ואחרות”.
צחר המשיך: “השיטות הפסולות של שליחת מכתבים דרך התקשורת, תקיפה אישית של שופטים, בקשות פסילת שופטים והשתלחות בטרם בדיקה מקצועית אינן מקובלות. במיוחד כאשר הטענות הן לשיפוט לחומרה או לקולה (ולא לטעות מקצועית ספציפית כזאת או אחרת) וממניעים זרים כאילו השופט בא ‘לחסל’ קבוצה. כל השיח הזה אינו מקובל אינו מקצועי ואינו ראוי למענה ענייני”.
לסיום הבהיר יו”ר איגוד השופטים: “במשחק האחרון של הפועל חיפה לא נמצא שיפוט מגמתי או מפלה. החלטות השופטים היו נכונות. הרחקת שחקן בגין עבירה בלתי ספורטיבית וטכנית נוספת נכונה גם באם השחקן נפגע. שיבוץ השופטים יעשה ע"י איגוד השופטים עפ"י השיקולים המקצועיים בלבד. בכל מקרה. עצם משלוח מכתב השמצה כנגד שופט לא יוביל לאי שיבוץ אותו שופט לקבוצה המשמיצה. אחרת כל קבוצה תוכל כך לבחור את השופטים שלשיטתה מתאימים לה. שופטי הכדורסל בכל המגרשים ברחבי הארץ ימשיכו לעשות עבודתם ביושרה הגינות ומקצועיות.