3 צפייה בגלריה
שחקני צ'לסי חוגגים עם חכים זייש
שחקני צ'לסי חוגגים עם חכים זייש
שחקני צ'לסי חוגגים עם חכים זייש
(רויטרס)
חוסר הוודאות בצ’לסי ממשיך להעסיק את עולם הכדורגל. אחרי הסנקציות שהוטלו על הבעלים של המועדון, רומן אברמוביץ’, הוא החליט להעמיד את המועדון למכירה. היום (שלישי) דיווחו ב’סקיי ספורט’ האנגלי כי איש העסקים, ניק קנדי, הגדיל את ההצעה לרכישת הבלוז מידיו של אברמוביץ’.
קנדי הגיש ביום שישי האחרון (הדד ליין להצעות) הצעת רכישה על סך של שני מיליארד ליש”ט לקבוצת ריין, בנק אמריקאי שמופקד על המכירה של המועדון. אך כעת דווח כי קנדי הגדיל את ההצעה בצורה משמעותית אחרי שהכניס עמו חברה דרום קוריאנית וכי הקבוצה ברשות קנדי היא אחת המועמדות הבכירות לקנות את המועדון.
קבוצת ריין כבר נפגשה כדי לערוך רשימה קצרה של המועמדים המועדפים לרכישת צ’לסי שתצומצם לכדי 2-3 קבוצות מועדפות, ומהן ייצא הבעלים המועדף על פני הקבוצה שירכוש את המועדון. גם אברמוביץ’ יוכל להשתתף בתהליך, אך מה שברור כעת הוא שלא ההצעה הכספית הגבוהה ביותר היא זו שתזכה את הבעלים המיועד לרכוש את המועדון. התהליך עשוי לקחת כחודש ימים עד שיתמנה סופית בעלים חדשים למועדון. בחברה מקווים כי כבר בימים הקרובים תצא הודעה מסודרת על זהות הרוכש.
3 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
(רויטרס)
על אברמוביץ' יש איסור להרוויח מהמכירה, כאשר הכסף ייכנס לחשבון בנק מוקפא בשלב הראשון זאת לפחות עד שיוסרו הסנקציות המוטלות עליו. גם לממשלת בריטניה יש אינטרס למכור את המועדון כמה שיותר מהר כי אין ברצונה לראות אותו מתרסק.
בנוסף, קנדי גם חשף כי ניהל דיונים ראשוניים עם הפלטפורמה הטכנולוגית ‘PrimaryBid’, במטרה לשקול מודל של זכיינות קהילתית עבור צ'לסי כשהוא מבטיח שמחויבותו היא לערב את האוהדים של הקבוצה בעתיד המועדון.
3 צפייה בגלריה
שחקני צ'לסי
שחקני צ'לסי
שחקני צ'לסי
(רויטרס)
מוקדם יותר דווח ב’טיימס’ כי קבוצת רכישה נוספת הגישה ביום שישי הצעה לרכוש את המועדון. מדובר על חברת ‘סנטריקוס’ שמנהלת נכסים בשווי של כ-29 מיליארד ליש"ט והיא עובדת בעיקר בבריטניה כאשר חלק מהאנשים בקבוצה הינם מנויים לצ’לסי.
בנוסף, בין ההצעות הרבות שנשקלות יש את זו של בעלי הלוס אנג'לס דוג'רס מליגת הבייסבול האמריקאית, טוד בולי, ושל משפחת ריקטס שעומדת בראש קבוצת שיקאגו קאבס שגם היא מליגת הבייסבול האמריקאית. הצעות נוספות התקבלו גם על ידי קבוצה בריטית בראשה עומד סר מרטין ברוטון ובעלי קריסטל פאלאס ג'וש האריס ודייויד בליצר. אגב, ההצעה של חברת מדיה גרופ הסעודית נפלה.