3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מרוצים
שחקני מכבי תל אביב מרוצים
שחקני מכבי תל אביב מרוצים
(חגי מיכאלי)
"אין לנו יותר מדי זמן לחגוג את הניצחון הזה, מסתכלים על מדריד", כך אמרו אצל מכבי תל אביב לאחר הניצחון אמש (שלישי) 58:75 על מילאנו במסגרת היורוליג. חניכיו של אבי אבן עלו על הפרקט בידיעה שהקבוצות הרוסיות הושעו מהמפעל הבכיר של אירופה וכשניצבת בפניהם יריבה קשה כשנותרו בסך הכול שישה משחקים בקופה וכשהקרב על פלייאוף היורוליג נמצא בעיצומו.
הצהובים כחולים השתלטו על המשחק שבסופו כאמור הייתה שמחה גדולה, אך הפנים כפי שהסבירו במועדון כבר מופנות לעבר היריבה הבאה. הניצחון על המילאנזים נתן לאלופת המדינה מקדמה נהדרת להמשך, אך הבטחת הפלייאוף עוד רחוקה. במועדון מכוונים ל-14 ניצחונות שאמורים להספיק, ובינתיים הפסדה של באיירן מינכן לפנאתינייקוס בליל אמש משחק לטובתם של הצהובים, שיקוו גם לנפילה של מונאקו מול אולימפיאקוס הערב.
"כל מי שעלה היה טוב", הבהירו בסביבת הקבוצה על תצוגת כדורסל נהדרת במשך 35 דקות מול יריבה איכותית מאוד. קבוצתו של אבן נקלעה לבעיה רצינית כשסקוטי ווילבקין, קינאן אוואנס וקיירי תומאס נקלעו לבעיית עבירות, באותן הדקות אנטה ז'יז'יץ', ג'יילן ריינולדס ודריק וויליאמס לקחו את העניינים לידיים ובמועדון הוסיפו כי "לא היינו צריכים שסקוטי יקלע 15 נקודות כי הצוות המסייע היה טוב".
הקרדיט לצוות המסייע כמו גם לכלל שחקני הסגל הגיע קודם כל בגלל היכולת ההגנתית. במועדון ציינו את השיפור בריבאונד גם אם בסוף הערב אלופת המדינה הפסידה בקרב על הלוחות על חודו של ריבאונד אחד. את הרבע הראשון היא סיימה עם שבעה ריבאונדים יותר, ובנוסף הקו האחורי נרתם למשימה במיוחד כאשר ווילבקין, קיירי תומאס, קינאן אוואנס ויפתח זיו הורידו יחדיו 16 ריבאונדים מתוך ה-35 של הקבוצה. למעשה, ווילבקין היה שני רק לז'יז'יץ' שהוריד שבעה. כמו כן, הייתה שביעות רצון מהאנרגיות של ריינולדס ושפת הגוף של נאנלי, מההגנה של תומאס שסיפק משחק נהדר וכמובן שלא שכחו את יפתח זיו שנתן "דקות מדהימות" לדברי אנשי המועדון.
בחמישי הקרוב אלופת המדינה תארח את הבלאנקוס שהפסידו אמש לאלופת היורוליג המכהנת, אנאדולו אפס, במשחק שבו מדריד קלעה 90 נקודות הודות ל-43 נקודות משותפות של גרשון יאבוסלה וגבריאל דק. הצהובים כחולים מבינים את המשמעות של שני ניצחונות בשבוע כפול, בטח כשהפלייאוף נמצא ממש מעבר לפינה, ויחד עם זאת שני משחקי היורוליג בשבוע הבא מול פנאתינייקוס ו-וילרבאן כבר בגדר חובה. במועדון סיכמו: "ניצחון מאוד גדול, צריך לרדת לקרקע מאוד מהר כי ביום חמישי משחק חשוב מאוד, זה עכשיו תלוי בנו", ומאמינים כי ניצחון על מדריד בחמישי אפשרי.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מרוצים
שחקני מכבי תל אביב מרוצים
שחקני מכבי תל אביב מרוצים
(חגי מיכאלי)
קינן אוואנס אמר לאחר המשחק: "רצינו להתחיל אגרסיבי, אמרנו שזה לא רק העבודה של הגבוהים לקחת ריבאונד, סקוטי לקח שישה ריבאונדים וזה היה מאוד גדול בשבילנו. הרגשנו שאנחנו קבוצת פלייאוף גם בלי קשר לקבוצות הרוסיות. אנחנו לוקחים את זה יום אחרי יום, אנחנו פועלים בשיטה הזאת. רצינו להיות אגרסיביים, יש לנו את שחקני הפנים הטובים ביותר בליגה, רצינו למצוא דרכים שונות לתקוף את הסל. היכולת של יפתח התחילה במשחק הקודם, הוא מתקדם. כשאתה רואה מישהו משחק טוב ונהנה, אני אוהב לראות מישהו נהנה, גם את ג'יילן וגם כשהוא צועק על אנשים. אני אוהב לראות אנשים נהנים. אני מנסה לחזור לגרוב, כדורסל זה משחק של ריצות, רציתי להרגיע את כולם ולחזור למה שאנחנו עשינו ברבע הראשון כדי שנוכל לנצח את המשחק".
ג'יילן ריינולדס הוסיף: "הגנתית זה היה המשחק הטוב ביותר שלי, התקפית יש עוד משחקים, זה לא קשור אליי היום, זה היה ניצחון קבוצתי, יפתח הרים את המשחק שלו, אנחנו משחקים אחד בשביל השני, וזה הדבר המרכזי, יש לנו עוד הופעות גדולים לתת. זה הכול מתחיל בהגנה, הדרך שאנחנו מתחרים אחד מול השני היא חשובה. תמיד השחקן הבא מוכן. אבי מכניס אותנו לעמדות ועושה דברים נהדרים, אנחנו צריכים לעקוב אחריו והשמיים הם הגבול, שחקנים צריכים להיות מוכנים והראו את זה הערב.
זאת תחושה נהדרת לסיים מהלכים כאלה, אתה מתאמן על זה, זה מרגיש טוב, הרגשתי שאני עף עם האוהדים המדהימים שלנו, הדחיפה שלהם עוזרת לנו מאוד. זה עוזר לנו לעשות דברים כאלה. אני חושב שאנחנו יכולים לשכפל את היכולת שלנו, זה לא רק נוגע לנקודות, אנטה על המגרש הוא שחקן שקשה לנצח אותו, נמשיך לעבוד וננסה להתקדם בכיוון הנכון. נצטרך להיות בפוקוס”.
3 צפייה בגלריה
ריינולדס חוגג
ריינולדס חוגג
ריינולדס חוגג
(חגי מיכאלי)
עוד הוסיף: “כולם מסתכלים מבחוץ ולא יודעים כמה אנחנו עובדים קשה, להגיע לכאן ולחייך זה לא קל. זה לא קל לשחק בחוץ, הקהל בחוץ מקשה עלינו. הביטחון שיש לנו בבית גורם לנו לעשות דברים שאנחנו אוהבים לעשות כמו להטביע, זה עוזר לנו".