11 צפייה בגלריה
יואב ג'ראפי
יואב ג'ראפי
יואב ג'ראפי
(שחר גרוס)
אחת הקבוצות המאכזבות בליגת העל עד כה היא מ.ס. אשדוד. הקבוצה הצעירה של רן בן שמעון, שהצליחה אשתקד להדהים עם עונה אדירה שהסתיימה במקום השלישי בטבלה לפני השכנה מהדרום הפועל באר שבע, התקשתה לעמוד עם הציפיות בעונה הנוכחית, אבל הניצחון האחרון על הפועל נוף הגליל הצליח להרחיק משמעותית מהסתבכות מהתחתית.
הסיבה העיקרית לירידה ביכולת של הקבוצה מעיר הנמל היא שחרור כמה מכוכבי הסגל כמו שגיב יחזקאל, רמזי ספורי, שלומי אזולאי, רועי גורדנה ודין דוד, כשמנגד לא הגיע תחליף מספיק בשל כדי להיכנס לנעליים הגדולות. מי שכן נשאר הוא השוער יואב ג'ראפי. אפילו השוער השני רועי משפתי הצליח לעבור לצאת מהחממה באשדוד ועבר בסוף החלון לאלופת המדינה מכבי חיפה, ג'ראפי נשאר ושאף יחד עם הסגל החדש שנבנה לשחזר את אותה העונה.
ג'ראפי כבר לא ילד. השוער כבר בן 28 נשוי ואב לנועם בת השנתיים וחצי, מתגורר בתל מונד ועושה מידי יום את הדרך לאשדוד. מספר החלטות שהתבררו בדיעבד כלא נכונות, החזירו את אחד השוערים הטובים בישראל לקדמת הבמה דרך מ.ס. אשדוד ולא דרך קבוצה גדולה כמו באר שבע, מכבי חיפה ומכבי תל אביב, כאשר הוא לא מודאג ובטוח ביכולת שלו לעשות את קפיצת המדרגה לה הוא כל כך מחכה.
11 צפייה בגלריה
יואב ג'רפי
יואב ג'רפי
יואב ג'רפי
(שחר גרוס)
בראיון מיוחד ל-ONE, יואב ג'ראפי משתדל לא לסכם עדיין את העונה המאכזבת שעבר העונה יחד עם מ.ס. אשדוד, מדבר על הפציעה שעבר, החלום לצאת לחו"ל ולחזור לנבחרת ישראל, חיי המשפחה ומבקש לשכוח את הקדנציה ההיא בהפועל תל אביב.
יואב, מה קרה לכם העונה? "ציפינו להוציא מהעונה הזאת הרבה יותר. היינו רגל וחצי בפלייאוף העליון כשהיינו מקום חמישי ואז הגיע רצף הפסדים שלקח לנו את המקום. אין ספק שציפינו ליותר, אבל צריך לשים את זה בפרופורציות כי יש לנו קבוצה צעירה וחדשה. זה נכון ששמנו לעצמנו מטרה שרצינו להגיע אליה וזה גם היה נראה אפשרי אבל התפספס לנו, מאכזב, אבל זה הכדורגל”.
העונה שעברה אולי הלחיצה אתכם? "לא כי חלק גדול מהסגל עזב והסגל החדש היה שונה. אני לא חושב שהעונה שעברה עשתה לנו לא טוב, אולי הרימה ציפיות מבחוץ אבל אנחנו ידענו שזה יהיה יותר קשה עונה אחרי".
11 צפייה בגלריה
"העונה שעברה עשתה לא טוב". ג'ראפי
"העונה שעברה עשתה לא טוב". ג'ראפי
"העונה שעברה עשתה לא טוב". ג'ראפי
(חגי מיכאלי)
אז השחרורים של יחזקאל, דוד, ספורי, גורדנה ואזולאי הם עשו את ההבדל? "אם נסתכל על עונה שעברה, אז לפני שתי עונות סגל די דומה נשאר בליגה בצורה מדשדשת ועונה אחר כך הייתה עונה מטורפת שסיימנו בה במקום השלישי. העונה זה לדעתי נבנה מחדש ואם הסגל הזה יישמר עם חיזוקים נקודתיים, אני חשוב שהעונה הבאה כן תהיה יותר טובה. לעשות כל כך הרבה שינויים ובעצם לבנות מאפס ולסיים בפלייאוף העליון זאת משימה יותר קשה מאשר לבנות קבוצה עונה אחת של ניסיון ואז להגיע בשלים יותר בעונה לאחר מכן".
אתה חושב שהעונה שעברה הייתה הכי טובה שלך בקריירה? "מבחינה אישית זאת הייתה אחת העונות הטובות. באשדוד תודה לאל היו לי הרבה עונות טובות, אבל כן, בעונה שעברה זאת הייתה אחת הטובות".
היה איזה רגע במהלך העונה הזו שהרגשתם שאתם הולכים לעונה לא פשוטה? "היו לי תקופות יותר לחוצות. פה נלחמנו על הבונוס. פלייאוף עליון ברוב המקרים עבורנו זה בונוס, היו לי עונות באשדוד שהיינו במאבקי הישרדות עד המחזור האחרון. הייתה לנו עונת הישארות מטורפת עם אבי בוחבוט ומשה אוחיון, שעשינו רצף של חמישה ניצחונות בפלייאוף התחתון ובסוף מכבי פתח תקווה ירדה במחזור האחרון במשחק שאפילו לא היה תלוי בנו. אז היה הרבה יותר לחוץ, כל משחק חותם לך את הירידה. ואז אתה מנצח עוד משחק ועוד משחק, הגענו למשחק האחרון שלא היה תלוי בנו ואפילו תיקו מוריד אותנו ליגה. למזלנו ניצחנו את המשחק ונשארנו בשנייה האחרונה – זאת הייתה עונה הרבה יותר לחוצה. פלייאוף עליון זה חוויה, וכולנו רוצים להיות שם, אבל ביחס לשנים האחרונות זה אקסטרה".
11 צפייה בגלריה
"היו תקופות לחוצות". ג'ראפי
"היו תקופות לחוצות". ג'ראפי
"היו תקופות לחוצות". ג'ראפי
(שחר גרוס)
למרות זאת, הרגשת שהמועדון היה מאוד לחוץ בתקופה האחרונה? "זה לא קלישאתי, אבל כל משחק יש עלינו לחץ. אמנם מ.ס. אשדוד זה לא מועדון עם קהל גדול ומסוקר, אבל בגלל שיש הרבה שחקנים צעירים וכל שחקן רוצה להוכיח את הפוטנציאל שלו אז כל משחקים מרגישים שיש לחץ כזה. כל אחד רוצה לקחת את הקריירה שלו קדימה אז לחץ יש תמיד באופן אישי. הרגשנו שנגד נוף הגליל אם אנחנו לא מנצחים אז יהיה קשה לעצור את הכדור שלג ואפשר להסתבך באמת. אני גם חושב שעוד לא הבטחנו סופית את ההישארות ואנחנו צריכים עוד כמה נקודות כדי להבטיח זאת רשמית".
נפצעת לא מזמן בקרסול וזה גרם לך להיעדר לכמה משחקים מאוד חשובים, מה אתה יכול לספר על התקופה הזאת להיות מחוץ לעניינים? "אני עדיין סוחב פציעה. עשיתי MRI והצלחתי לעשות כמו שצריך ואין עדיין תשובה. אני מקווה שברגע שנבטיח את ההישארות באופן סופי אני אתן לרגל לנוח ואסיים את העונה. במשחקים הראשונים ששיחקתי לא הייתי כשיר אפילו 30 אחוזים. הייתי ממש על רגל אחת, כמעט ולא התאמנתי באופן מלא עם הקבוצה בתקופה הזאת, עד היום".
11 צפייה בגלריה
יואב ג'ראפי נאנק מכאבים
יואב ג'ראפי נאנק מכאבים
יואב ג'ראפי נאנק מכאבים
(שחר גרוס)
איך הייתה התמיכה של המשפחה? "המשפחה שלי תמיד תומכת בי, בטוב וברע. אשתי באה לכל המשחקים שלי והיא הכי תומכת בעולם. גם אבא שלי תומך ואחרי משחקים יש לנו שיחות ארוכות ומנתחים את המשחק. הקשר שלנו טוב והוא איתי מהרגעים הראשונים שלי בכדורגל. אבא שלי תמיד דחף אותי להגשים את עצמי ואת החלומות שלי. מאז שהייתי קטן הוא היה מסיע אותי לאימונים ומחכה שאסיים. בשלב הזה הוא ציפה שאני אהיה במקום יותר גבוה, אבל זה גם עניין של קבלת החלטות ודברים שלא תלויים תמיד ביכולת מקצועית. אני מאמין שהכול קורה לטובה".
כמה היה לך קשה לראות את הקבוצה ככה מתפרקת עם שרשרת הפסדים? "היה קשה לראות את זה מהצד. אתה חלק מהקבוצה, חי יום יום עם אותם שחקנים ורואה את הפנים של כולם חסרי אונים וזאת סיטואציה שבא לך לפרוץ למגרש ולעזור. גם ככה הרגשתי על הפנים עם עצמי בגלל שאני פצוע ושלא יכולתי לעזור. היו לנו מטרות חשובות ובדיוק במאני טיים לא הייתי חלק מהקבוצה, זה היה מבאס".
באותו הזמן שנעדרת, סהר חסון מילא את מקומך וחטף הרבה ביקורות. תמכת בו? "סהרבאמת שוער טוב. הוא היה שוער העונה בליגה הלאומית בעונה שעברה, אבל בכדורגל אתה פתאום עושה טעות ואז נהיה מומנטום שלילי ואז מתחיל לחץ בתקשורת, בקבוצה בקהל ואתה נכנס למעין כדור שלג. כדורגל זה מומנטום וסהר שוער טוב, צעיר והוא יצבור ניסיון. מאמין שהוא יכול לעשות קריירה באמת טובה. היו לנו שיחות, ניסיתי להרים אותו, אבל אחרי הפסדים קשה לשמוע מהצד הערות. אני באופן אישי בתוך עצמי אחרי הפסדים. חבל שסתם כתשו אותו, מדובר בשוער צעיר יחסית. אצלנו בארץ אוהבים להרים מישהו לשמיים ולרסק אותו במכה אחת, אני חושב שצריך להיות יותר עדינים ולזכור שיש אדם עם רגשות מאחורי השחקן".
11 צפייה בגלריה
סהר חסון
סהר חסון
סהר חסון
(שחר גרוס)
מבחינה אישית, אתה מרוצה מהמקום שלך בקריירה היום? "מצד אחד, אני מאוד אוהב את מ.ס. אשדוד. אני הרבה שנים פה, מחובר לשחקנים, להנהלה, מרגיש כאילו נולדתי וגדלתי באשדוד. מצד שני יש לי עוד מטרות בקריירה ומקומות שאני רוצה להגיע".
איך זה להיות איש משפחה, נשוי ואב לילדה, רחוק מהעיר? זה ביגר אותך? "אני חושב שזה גורם לך להסתכל אחרת על החיים. ממתן אותך, אתה קולט שיש דברים יותר חשובים מהכול שזה בעצם המשפחה. יחד עם זאת, גם כשהייתי צעיר תמיד הייתי מיושב בראש, אבל משפחה זה ללא ספק נותן דחיפה גדולה יותר להצליח כדי שהיא תהיה מאושרת. גדלתי בכפר סבא, עברתי אחרי שסיימתי נוער לאשדוד, כששיחקתי בקדנציה הקודמת גרתי באשדוד ואז עברתי להפועל תל אביב וחזרתי להתגורר בכפר סבא. קרה מה שקרה עם הפועל ולא תכננתי לחזור לאשדוד, אבל אני מתגורר במרחק שעה וחצי נסיעה מאשדוד. הילדה שלי נרשמה לגן באזור השרון, אז החלטנו להישאר לגור בתל מונד ולעשות נסיעות".
11 צפייה בגלריה
ג'ראפי בתקופה בהפועל ת"א
ג'ראפי בתקופה בהפועל ת"א
ג'ראפי בתקופה בהפועל ת"א
(איציק בלניצקי)
אתה חושב שאתה צריך לעשות את המעבר הזה כבר לקבוצה גדולה? "יש לי מטרות בקריירה ויעדים שאני רוצה להשיג. יש משקל לזה שאני משחק באשדוד והרבה די זוכרים את מה שהיה לי עם הפועל תל אביב ואיך שזה נגמר. זה יושב לאנשים בראש ומאז הפועל תל אביב עשיתי עונה טובה ומועמד לשוער העונה, אבל תמיד ידברו איתי על הפועל תל אביב".
זה מעצבן אותך שמזכירים לך תמיד את התקופה בהפועל תל אביב? "כן, כי זאת הייתה קדנציה שהסתיימה. גם אם בהגדרה שלה היא הייתה פחות טובה, אני משחק בליגת העל כבר שבע שנים וכל עונה אני עושה עונה טובה וזאת בהפועל תל אביב הייתה פחות. אוהבים לחזור להפועל תל אביב ללמה קרה, איך קרה. זה לא משהו שקורה כל פעם, עכשיו אני מרגיש פחות מוערך. אני מאמין שבעזרת השם אני אמשיך אעבוד קשה ואצא לחו"ל. גם זה יגיע אני בטוח בזה".
כדי להגיע לחו"ל אתה חושב שאתה צריך לעבור לקבוצה גדולה? "בעבר זאת הייתה המחשבה, אבל היום לא. אני חושב שממ.ס. אשדוד אני יכול לצאת לאירופה. אני בגיל ששיחקתי מספיק משחקים ושיש לי מספיק ניסיון, גם יכולת. אני מכוון לצאת מאשדוד לחו"ל ומאמין שאני לא צריך לעשות מעבר ביניים".
11 צפייה בגלריה
מאמין בעצמו. ג'ראפי
מאמין בעצמו. ג'ראפי
מאמין בעצמו. ג'ראפי
(חגי מיכאלי)
אתה לא חושב שדרך קבוצה בארץ יהיה לך יותר קל לצאת? "יכול להיות. אני יודע שמבחינת חשיפה ברור שמשחק אחד טוב במכבי ת"א, מכבי חיפה והפועל ב"ש זה כמו עונה באשדוד, אבל אני סומך גם על הסוכנים שלי שייקחו את הנתונים שלי וימצאו לי מקום טוב בחו"ל".
אבל הייתה תקופה שכל הגדולות חיזרו אחריך. כמה זה היה קרוב? "אני יודע שמכבי תל אביב התעניינו לפני הפועל תל אביב. מכבי חיפה רצתה אותי בתחילת העונה כשהחלון העברות הראשון היה פתוח, אבל הבנתי מאשדוד שאין סיכוי לקבל שחרור אז זה ירד מהפרק. עם באר שבע גם היו דיבורים בתחילת העונה, אבל אני לא יודע שהייתה פנייה רשמית ובסוף יצא שנשארתי במ.ס. אשדוד".
מה המטרות שלך בשנה שנתיים הקרובות? "קודם כל, אני מבחינתי אם תגיע הצעה טובה ושזה יסתדר לג'קי אז ברור. יש לי מטרה לחזור לנבחרת ישראל ואני מאוד רוצה את זה. אני חושב שאני ראוי לחזור. המטרה כמובן היא גם לצאת לחו"ל. זה חלום הילדות שלי".
11 צפייה בגלריה
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
(שחר גרוס)
אם ניקח את השוערים שזומנו למשחקי נבחרת ישראל לאחרונה, אתה לא חושב שיש לך מקום? "כרגע אני באמת חושב שהשוער שהכי ראוי לשחק בנבחרת הוא אופיר מרציאנו, זאת דעתי. אם יש לי מקום? כן אני חושב שיש לי מקום בנבחרת. אני מקבל כל החלטה שמתקבלת בנבחרת באהבה והבנה אני חושב שעונה שעברה עשיתי עונה טובה הגענו למקום שלישי והיינו באירופה והעונה מבחינה אישית אני חושב שזאת עונה טובה למרות שלא הצלחנו לעמוד במטרות הקבוצתיות שלנו. אני לא רוצה להיכנס לשמות של שוערים אחרים, אבל ככה זה יצא. אני מקווה שלקראת הזימונים הבאים בעזרת השם אני אצליח להוכיח שמגיע לי ולקבל את הזימון. אני עובד קשה בשביל זה וחולם על זה".
אם תישאר גם בעונה הזו באשדוד, אתה חושב שזו תהיה האחרונה שלך? "אני לא פוסל כלום. אשדוד זה מקום שטוב לי בו והם גם יודעים שהמטרה והשאיפה שלי זה לצאת לחו"ל. ג'קי נתן לי הבטחה לצאת ובסוף כשהגיעה הצעה מהפועל תל אביב הוא נתן לי להתקדם. בסוף קרה מה שקרה עם הפועל ואני מבחינתי אני מתחיל מאז מההתחלה".
תבעת את הפועל תל אביב שהפסיקה בזמנו את החוזה איתך. "זה עדיין בבוררויות. הייתה פסיקה לטובתי עם פיצוי של כמה משכורות, ערערתי על זה כי בכל זאת היה לי חוזה לשלוש שנים. התביעה לא הייתה על המספר שפורסם אז, תבעתי בסך הכל את הפרש השכר, בין השכר עליו חתמתי בהפועל תל אביב לשכר אותו אני מרוויח היום באשדוד".
11 צפייה בגלריה
עדיי בבוררויות. ג'ראפי
עדיי בבוררויות. ג'ראפי
עדיי בבוררויות. ג'ראפי
(שחר גרוס)
איך אתה מרגיש עם זה שהסאגה הזאת לא הסתיימה? "אני חושב שאין לזה מקום בכדורגל. ברגע שאתה חותם על חוזה עם קבוצה, מן הסתם צריך לכבד אותו משני הצדדים. זה כמו שאני מתחייב לחוזה עם הבנק למשל, אני לא יכול לקום בבוקר ולהגיד להם שאני מתנער מההסכם. אני חושב שאין לזה מקום ואם יש חוזה, אני גם לא מבין למה צריך ללכת לבוררויות ולבתי משפט. הכול כתוב שחור על גבי לבן ואני לא מצליח להבין למה זה מתנהל ככה. אבל לא הכול מושלם בכדורגל ואני מקווה לסיים בקרוב עם כל הבתי משפט".
אתה עובר עם רן דרך ארוכה והעונה עוברת עליו עונה לא פשוטה. "אני חושב שרן אחד המאמנים הכי טובים בארץ. הוא מבין כדורגל ברמה מאוד גבוהה ואני חושב שהצלחנו ברוב הקדנציות שלו. לגבי העונה, מאוד רצינו לעלות לפלייאוף העליון ומאוד התאכזבנו שזה לא קרה. עונה אחת לא משנה לדעתי את הדעה על רן בן שמעון, מבחינתי הוא אחד הטובים בארץ גם אם העונה הזו לא הייתה הכי מוצלחת".
11 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
רן בן שמעון
(שחר גרוס)
לסיום, דווקא הפעם לא נלך רחוק מדי. איפה אתה חושב שנראה אותה בשנה שנתיים הבאות? "אני מאוד מקווה שבקיץ אהיה בקבוצה באירופה ושאחזור לנבחרת ישראל. אלו שתי החלומות שהכי הייתי רוצה להגשים – לצאת לאירופה ולחזור לנבחרת ישראל".