2 צפייה בגלריה
גבריאל צ'צ'שווילי
גבריאל צ'צ'שווילי
גבריאל צ'צ'שווילי
(לילך וויס)
שני משחקי השלמה מהמחזור ה-15 בליגת ווינר סל התקיימו הערב (שבת). בכפר בלום העולה החדשה, הפועל גליל עליון, קיבלה הצגה של נמרוד לוי (23 נקודות ו-10 ריבאונדים) והביסה 78:99 את הפועל חולון שנעצרה אחרי תקופה טובה בה גם העפילה לטופ 8 בליגת האלופות של פיב”א. הפועל חיפה הביסה 53:80 את הפועל באר שבע באולם הקונכייה, בזכות הצגה הגנתית ומשחק יוצתא מן הכלל של סקוטי ג’יימס (25 נקודות).

הפועל גליל עליון – הפועל חולון 78:99

אחרי חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות ובמוקד ההעפלה לשלב רבע גמר ליגת האלופות של פיב”א, קבוצתו של גיא גודס ירדה לקרקע בכפר בלום. מהרגע הראשון היה ברור לאן נושבת הרוח במשחק, כאשר הסגולים התקשו לייצר נקודות והרבו לאבד, בעוד שחקניו של ברק פלג רצו בכל הזדמנות, נהנו מיכולת התקפית גבוה ובעיקר קיבלו את נמרוד לוי בשיא כושרו. הפורוורד הצטיין עם דאבל דאבל של 23 נקודות ו-10 ריבאונדים והצפוניים קטעו רצף של שני הפסדים. 24 נקודות והצגת שלשות של פרדריק בורדיון לא הספיקה מנגד.
קלעו להפועל גליל עליון: נמרוד לוי 23 נקודות ו-10 ריבאונדים, די. ג’יי קנדי 17 נק’, שאבון לואיס 13 נק’ ו-6 אסיסטים, אייק אירייבו 12 נק’, ברייס וושינגטון 10 נק’ ו-5 ריב’, אייזיאה אייזנדורף 9 נק’, איתי מושקוביץ 8 נק’, כרם משעור 5 נק’, גבי צ’אצ’אשווילי 2 נק’ ו-8 ריב’.
קלעו להפועל חולון: פרדריק בורדיון 24 נקודות, טיירוס מגי 14 נק’, היידן דלטון 9 נק’ ו-4 ריבאונדים, סטיב זאק 8 נק’ ו-6 ריב’, רפי מנקו 7 נק’ ו-4 ריב’, גיא פניני 5 נק’, ג’ו רגלנד 4 נק’, עומר טל 3 נק’ ו-4 אסיסטים, מיקייל קייזר ואופק פוגלמן 2 נק’ כ”א.
פתיחת הרבע הראשון הייתה רעה מאוד מבחינת הסגולים. גיא פניני אומנם קלע את הנקודות הראשונות, אך אז הם נתקעו ללא סל במשך כשבע דקות ונקלעו לפיגור דו ספרתי. נמרוד לוי ושאבון לואיס בלטו מנגד וסידרו 12:21 לברק פלג אחרי 10 דקות. ריצת 1:7 ברבע השני החזירה את חולון לעניינים, אך אז די. ג’יי קנדי וברייס וושינגטון התחממו והובילו ריצת 7:18 לבנה. פרדריק בורדיון הציג יכולת קליעה משובחת לשלוש אך גם זה לא הספיק מול שלושה קלעים בדאבל פיגרס שסידרו 32:46 מקומי בהפסקה.
כמו ברבע השני גם את הרבע השלישי פתחה חולון עם ריצה קטנה, אך מהר מאוד המומנטום התהפך. הסגולים הרבו לאבד והצפוניים טסו קדימה. אייזיאה אייזנדורף ואייק אירייבו, שלא קלע כלל במחצית הראשונה, נכנסו לעניינים ויחד עם נמרוד לוי ושאבון לואיס זה הפך לתבוסה והפער צמח למחוזות ה-20 עם 54:73 לקראת 10 הדקות האחרונות. ברבע הרביעי היידן דלטון עלה לראשונה על הלוח, אבל גם זה לא עזר לחולון, שראתה הצגה אדירה של נמרוד לוי. הרבע הרביעי היה גארבג’ טיים ארוך, המאמנים שיתפו גם את הצעירים מקצה הספסל ואופק פוגלמן מחולון אף קלע נקודות ראשונות בבוגרים.
2 צפייה בגלריה
גיא פניני מאוכזב
גיא פניני מאוכזב
גיא פניני מאוכזב
(חגי מיכאלי)

הפועל באר שבע – הפועל חיפה 80:53

אחרי התבוסה להפועל תל אביב האדומים מהכרמל התאוששו עם הצגה הגנתית בבירת הנגב ומשחק פנטסטי של סקוטי ג’יימס, שהוביל את הקלעים במשחק עם 25 נקודות. לצד הפורוורד בלט גם ספנסר ווייס שבלט מול האקסית, מנגד, 20 נקודות של קודי דמפס לא הספיקו. קבוצתו של כריסטופורוס ליבאדיוטיס דווקא פתחה לא רע ובזכות שליטה מוחלטת בריבאונד אף הובילה בסוף הרבע הראשון, אך לבסוף נחלה הפסד חמישי בשישה משחקים והיא צמודה להפועל אילת בתחתית. קבוצתו של אלעד חסין התקרבה לבית העליון.
קלעו להפועל באר שבע: קודי דמפס 20 נקודות ו-4 ריבאונדים, עמית זיס 13 נק’ ו-5 ריב’, דרק פארדון 9 נק’ ו-8 ריב’, אמיר 5 נק’, 5 ריב’ ו-4 אסיסטים, טראוויס ווריק 3 נק’ ו-4 ריב’, ג’וניור איטו 2 נק’ ו-4 ריב’, עידו שבת 1 נק’.
קלעו להפועל חיפה: סקוטי ג’יימס 25 נקודות ו-8 ריבאונדים, קאדים אלן 17 נק ו-7 ריב’, עמית שמחון 12 נק’, ספנסר ווייס 8 נק’, 9 ריב’ ו-5 אסיסטים, וויל ריימן 7 נק’, ג’יימס דיקי 6 נק’ ו-7 ריב’, גרגורי ורגאס 5 נק’ ו-9 אס’.
מהפתיחה המשחק התנהל צמוד. סקוטי ג’יימס קלע תשע נקודות רצופות, אך אז האורחים נתקעו ובעזרת קודי דמפס ועם שליטה מוחלטת בריבאונד המקומיים השתלטו על העניינים ובסיום הרבע הראשון הובילו 16:19. ברבע השני הדרומיים התקשו בהתקפה ומנגד קאדים אלן התחמם, הגיע לדאבל פיגרס בשלב מוקדם בדרך ליתרון דו ספרתי. שלשות של סקוטי ג’יימס ועמית שמחון חתמו רבע מושלם של האדומים בדרך ל-30:47 בהפסקה.
בפתיחת המחצית השנייה שתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות ואחרי ארבע דקות וחצי קלעו יחד רק 9. הקצב מעט השתפר והצפוניים הובילו סביב ה-20 ההפרש, ספנסר ווייס וקאדים אלן קבעו 42:66 לקראת הרבע האחרון. 10 הדקות האחרונות היו גארבג’ טיים מתמשך והפער רק הלך וצמח עם שלשות של עמית שמחון. שני המאמנים הלכו לקצה הספסל ושיתפו את הצעירים ובסיום הפועל חיפה הביסה 53:80 את באר שבע.