1 צפייה בגלריה
אגדה חדשה? באמת? לברון ג'יימס
אגדה חדשה? באמת? לברון ג'יימס
אגדה חדשה? באמת? לברון ג'יימס
(רויטרס)
כשהוא כבר בן 37, לברון ג'יימס נבחר לשחקן הכי גרוע - ולא על הפרקט. רגע לפני טקס האוסקר שייערך הלילה (בין ראשון לשני), כוכב לוס אנג'לס לייקרס זכה לכבוד המפוקפק בטקס פרסי 'פטל הזהב' על הופעתו בסרט 'ספייס ג'אם: אגדה חדשה' שיצא בקיץ האחרון.
'פטל הזהב' זו בעצם פרודיה על האוסקר ובאירוע מחולקים פרסים על ההופעות הגרועות ביותר בקולנוע. סרט ההמשך של 'ספייס ג'אם' קיבל הפעם לא פחות מארבע מועמדויות וזכה בשלוש מהן: השחקן הכי גרוע (לברון), השילוב הכי גרוע על המסך (לברון וכל דמות של 'האחים וורנר') והפריקוול או סיקוול הכי גרוע ('ספייס ג'אם: אגדה חדשה'). דווקא בקטגוריית הסרט הכי גרוע, הסרט בכיכובו של לברון לא זכה.
קינג ג'יימס, כדאי להזכיר, הוא לא הספורטאי הראשון שזוכה לכבוד המפוקפק. דניס רודמן זכה בשלושה פרסי 'פטל הזהב' על הופעתו בסרט 'דאבל טים' ב-1997, כולל שחקן המשנה הכי גרוע והכוכב העולה הכי גרוע. באותה שנה, אגב, שאקיל אוניל היה מועמד לשחקן הכי גרוע על הופעתו בסרט 'סטיל'.
כידוע, 'ספייס ג'אם: אגדה חדשה' הוא סרט ההמשך ל'ספייס ג'אם' המקורי שבו כיכב מייקל ג'ורדן ב-1996, אבל בניגוד לו, הוא ספג ביקורות מהמבקרים. נו, אולי הישועה של לברון תגיע מהפרקט, שם הוא קצת יותר טוב מאשר על המסך הגדול: באופן לא ממש מפתיע, מאמן הלייקרס, פרנק ווגל, טוען שאם זה היה תלוי בו, ג'יימס היה נבחר ל-MVP.
"מגיע לו להילקח בחשבון", אמר ווגל, "אני יודע איך ההצבעה עובדת - בד"כ הזוכה מגיע מהקבוצה עם המאזן הכי טוב או כמעט הכי טוב, כך שהמאזן (של הלייקרס) פוגע בו בלי ספק. אבל אי אפשר לומר לי שלמישהו הייתה עונה טובה יותר מאשר יש ללברון העונה". אגב, העונה קינג ג'יימס מעמיד ממוצעים של 30 נקודות, 8.2 ריבאונדים ו-6.3 אסיסטים.